Omdat alle beetjes helpen. Ik snap de aversie tegen mondkapjes niet zo goed. Logisch nadenkend zorgt een stuk stof voor je mond ervoor dat je zelf virusdeeltjes minder ver verspreid en het zal ook een deel virusdeeltjes tegenhouden. Wellicht is het maar een paar %, maar waarom zou je dat niet doen?
Als niet is aangetoond dat het werkt, en dat er nota bene wordt verwacht dat je er sneller ziek van wordt omdat er onhygiënisch en op de verkeerde manier mee wordt omgesprongen, is er überhaupt geen sprake van ‘alle beetjes helpen’ maar van schadelijk groepsgedrag. Het feit dat overheiden een kledingvoorschrift met geweld (een boete en soms een strafblad) kunnen afdwingen gaat sowieso alle perken te buiten, maar het feit dat er zo vanuit zekerheid wordt gehandeld terwijl er nog zoveel onzeker is maakt het nog erger. Dit soort gestapo praktijken horen niet thuis in een vrij land waarin het cruciaal is dat mensen voor zichzelf nadenken in plaats van hun overheid voor hen. We leven in een onvrije politiestaat zonder dat mensen het door hebben. Een ‘onwijs gaaf land’ zou je zeggen. Dus en dat zijn mijn gedachten bij mondkapjes.
Gelukkig mag je hier gewoon een mening hebben. Maar in hoevere is dit anders dan dat de overheid afdwingt dat je niet door rood mag rijden? Dat vind ik ook een enorme inperking van mijn persoonlijke vrijheid. Of zal het zijn om de samenleving an sich te beschermen en niet per se het individu.. Ik draag mn masker eigenlijk ook vrijwel overal. In polen is het binnen verplicht, al laat de handhaving wat te wensen over. Dus ik ben er aan gewend geraakt.
Ik heb in Hongkong gewoond in m'n jongere jaren en ben er dus in feite mee opgevoed. Bovendien is het bijna overal verplicht waar ik mij momenteel bevind, dus vind ik net zo makkelijk (en hygiënisch) om 'm continue op te houden. Ik heb mij nooit echt ingelezen in zaken aangaande de Gestapo, maar volgens mij hielden die zich vooral met andere zaken bezig. Als we het dan toch over lezen hebben dan denk ik dat er genoeg indirect bewijs is dat mondkapjes een positief inperkend effect hebben op de verspreiding van (corona-)virussen.
is al vaker besproken maar ik kan het niet zo snel terugvinden: Ik vlieg met KLM naar Athene as woensdag (20.55) en vrijdagmiddag weer terug.(voor het eerst weer vliegen sinds maart...) Weet iemand welke of en welke KL lounges open zijn ? (vraag voor zowel Amsterdam als Athene) Privium scan doet het ? Privium Lounge ook open? Dank voor de hulp
Privium is open, scan uiteraard ook. De KLM 52 is ook open. En ik meen de lounge in Schengen ook weer maar enkel in de ochtend
Schengen lounge is idd alleen in de ochtend open. Bij de check-in zaterdag zeiden de dames dat ik direct de trap omhoog kon nemen om naar lounge 52 te gaan, maar helaas wordt je boarding pass niet geaccepteerd. Dus helemaal naar de security tussen C en B en dan weer terug via paspoortcontrole (en helaas nog een extra security check) naar 52. Al met al 30 minuten onderweg geweest. Mijn vlucht vertrok van B, dus nog eens 15 minuten retour ook. Niet de moeite waard als je maar een uurtje de tijd hebt.
KLM heeft hun voorwaarden geüpdatet en het is nu mogelijk voor vlucht voor of op 31 maart om een voucher te krijgen of een volledige restitutie. Ik heb zelf voor dat laatste gekozen. Fijn dat ze eindelijk wat flexibiliteit bieden. Alhoewel dit wel erg flexibel is.
een tijd terug was ik in Krakow, ik liep op straat met mondkapje, vergeten die er af te doen toen ik uit de trein stapte...ik werd op straat raar aangekeken.
Ik ben het met je eens. Alle middelen die er nu opgelegd zijn en hoe er mee om is gegaan......het werk wel voor ‘schijn veiligheid’. Als ik die mondmaskers die gemaakt zijn van stof zie....bbbrrrrr ben ik echt huiverig over....ik vraag me af hoe vaak worden die gewassen en hoe, van het kleur en stof material te zien kan die niet eens op 60 graden gewassen worden. Dat kan volgens mij meer schadelijk zijn voor gezondheid.
Alleen als je er zelf achter staat hebben de mondmaskers zin. Als je het gaat opdringen krijg je mensen die deze heel vaak op en af zetten, kijk naar Duitsland. En in landen waar het overal op straat moet, denk aan Toerkei is de moetivatie zo dat men dus wat gemakkelijker er mee om gaat en ook binnen en in ov niet neer goed draagt. En ik behoor tot de groep die niet gelooft dat het enig significant verschil zal maken, besmettingen vinden niet plaats in het voorbijgaan, en als je in het ov of vliegtuig geen afstand kan houden en je zit voor lange tijd bij elkaar, dan helpt deze dus niet omdat virusdeeltjes er gewoon doorheen komen. De enige keer dat het zal helpen is als iemand je recht in je gezicht niest, maar dat is in 38 jaar 1x gebeurd door mijn 1 jarig nichtje..
Ik zou gaan solliciteren bij de WHO om ze met jouw kennis te verrijken. De WHO heeft namelijk verschillende onderzoeken gepubliceerd waarin wordt aangetoond dat mondkapjes weldegelijk wat bijdragen.
Iemand die toevallig vandaag naar Duitsland is gevlogen, die wat kan vertellen over de test en quarantaine die nu geldt voor reizigers uit Noord- en Zuid-Holland.
als je werkt in Rotterdam, maar woont in Utrecht moet je dan een test doen als je naar Duitsland gaat en in quarantaine? Is het een advies of een eis? Ik weet het ff niet meer...