Nur einen Hefe? Ich nehme Sie beim Wort Gelijk heb je. Lekker genieten. Vakantie is ook belangrijk op z’n tijd. Werk veel met Amerikanen en die zouden maar wat graag ruilen met onze arbeidsvoorwaarden
Post vol emotie. Ik begrijp de frustratie, ik denk dat de regering er goed aan doet het beleid uit te leggen wat ze echt aan het doen zijn. Als je namelijk tussen de regels doorleest qua coronabeleid en waar ik beroepsmatig mee te maken heb is het doel namelijk helemaal niet meer om positieve testen te voorkomen. Men roept af en toe wat voor de buhne, maatregel hier, dringend advies daar, maar heel duidelijk geen uitbanning.
eigenlijk zie ik een vaccin als de enige uitweg.... Hoop dat dit rond einde winter/begin lente uitgerold kan worden.
Het is vooral eigen verantwoordelijkheid, echter zoals hier ook al eerder aangegeven, in Duitsland zijn de straffen hoog. Op het moment dat jij besmet blijkt en andere besmet en je hebt je niet aan de geldige regels gehouden dan kan je een flinke boete krijgen. Zie bijvoorbeeld; https://www.thelocal.de/20200913/us...after-causing-coronavirus-outbreak-in-bavaria
Vaccin is het laatste waarmee ik me laat inspuiten. Maar zal me niet verbazen dat het een eis wordt om nog te mogen vliegen.
Vliegen misschien niet, maar wel om andere landen in te komen. Net zoals je bepaalde landen ook niet in mag zonder gele koorts vaccinatie o.i.d.
Ik snap niet helemaal waarom mensen dit eigenlijk zonder blikken of blozen aannemen dat dit heel normaal is.
Voorlopig is het zo dat de situatie steeds slechter wordt. Ik kon al niet naar zuid europa maar nu we zelf rood zijn zit ik weer met een enkelband op kantoor ( zo voelt het). Verder worden de diverse markten catastrofaal naar beneden gedrukt door de explosieve groei in infecties en lockdowns, lopen de ziekenhuisopnames nu ook op en probeer ik de budgetten voor volgend jaar samen te stellen, lekker dan, iemand die het weet? Vluchtboeking lopen weer terug, ik hoor van hotels in bijvoorbeeld Spanje dat ze de tent gesloten hebben voor 6 maanden en dan weer evalueren. Zakelijk gezien zou ik zelfs een jaar lang McDonalds eten als dat een oplossing zou zijn dus een vaccin al dan niet oraal of per naald is voor mij geen issue. Ik zie echter nu al een soort religieuze discussie aankomen tussen voorstanders en tegenstanders die elkaar dus niet kunnen overtuigen. Het gaat nog wat worden..
Dit voelt heel bekend aan. Ik ben sales verantwoordelijk voor de UK, Benelux en DACH en ben al een half jaar niet meer op de voor ons heel belangrijke UK markt geweest. Vorige week is de budget 2021 ronde begonnen en met Brexit ook nog op komst wordt het deze keer wel heel erg natte vinger werk. Gelukkig is Duitsland volledig open (dus reis ik daar veel, meestal per trein) maar met code rood voor Noord- en Zuid Holland gaat ook dat snel de verkeerde kant op. Ik ben een Brabander maar voor je het weet zijn wij ook rood. Spannende tijden maar gelukkig kan mijn werkgever het hoofd boven water houden en hebben we nog geen gedwongen afscheid moeten nemen van collega's...
Bill Gates en de WHO gaan er in ieder geval bakken met geld aan verdienen en hun invloed buiten het democratische proces door zien toenemen. Als de halve wereldbevolking semi verplicht wordt om een vaccine te nemen betaald met overheidsgeld. Een erg goed verdienmodel.
Je hoeft elkaar toch niet te overtuigen? Als je voor bent laat je jezelf vaccineren en ben je beschermd. Als je tegen bent laat je jezelf niet vaccineren en dan merk je de gevolgen al dan niet vanzelf. Ik kan me voorstellen dat landen een soort van inentingsbewijs gaan eisen als je wilt reizen (zoals in het geval van yellow fever). Ben je ingeent, kan je vrolijk en onbeperkt op reis. Ben je dan niet, dan wordt je wereld wat kleiner. Alles eigen keus.
Betrouwbare sneltests lijken ook wel een hoopvolle ontwikkeling te zijn. Las vanavond dit interessante Twitter draadje: https://twitter.com/bslagter/status/1307678673609396225?s=19
Er is tegenwoordig steeds meer halve en misinformatie op het web. Mensen zijn ervan overtuigd dat er een groep is (lizard people, bilderberg, de 'elite') die de rest van de mensen wil onderdrukken, kinderen opeten (geloven ondertussen miljoenen mensen in) of op andere manier de massa wil controleren. Op het moment dat je in zulke theorieën begint te geloven zal je genoeg informatie vinden die dat beeld versterkt waardoor je steeds sterker in je gedachtegoed begint te geloven. Dat deze informatie altijd uit twijfelachtige bron komt, niet te verfieren is of anderssoortig discutabel is wordt vrijwel altijd afgedaan met het feit dat de main stream media onder controle is van de controlerende groep. Feitelijke informatie over vaccins, bijvoorbeeld hoe deze dodelijke ziektes hebben uitgebannen in europa en recentelijk in Afrika, past niet in dit beeld en wordt op een gegeven moment door de mensen als misinformatie beschouwd. Dan is de wereld voor hun dus omgedraaid. Ze geloven alleen nog in onverifieerbare anekdotes (mijn dochter kreeg een vaccin en vervolgens werd ze lesbisch, ook geen grap) en al het ander wordt afgedaan als leugens. Samenvattend, het zal noodzakelijk zijn om een verplichting in te stellen op vacinatie om bepaalde plekken binnen te komen (denk aan bejaardentehuizen, kinderdagverblijven, ziekenhuizen) om de kwetsbare mensen te beschermen tegen de mensen die niet in vaccins geloven. Ik denk ook dat veel landen inderdaad een grenscontrole in zullen stellen waar je je vacinatieboekje moet laten zien en anders toegang geweigerd wordt. Gelukkig maar, want anders krijgen we dit virus nooit onder controle
Een bewezen vaccinatie is natuurlijk heel verstandig, zeker als dit ernstige ziekten kan voorkomen. Maar de vraag is of het wel noodzakelijk is dat iedereen ingeënt wordt of dat dit vooral voor de risicogroep van belang is. Al ben ik eens dat de overheden natuurlijk zeker kijken naar mogelijkheden van voorwaarden voor binnenkomst met vaccinatie vereisten. Want het verplicht stellen is namelijk niet zonder meer mogelijk voor inwoners van een land zelf, in Nederland kan je namelijk de verplichte zorgverzekering ook weigeren als je gemoedsbezwarend bent.
Er is best veel beweging. Aan de andere kant las ik al een hoopvol verhaal over Spektrax in april. https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...spugen-het-nieuwe-testen-komt-eraan~be1eb7e3/ Honden schijnen ook een goed optie te zijn.
Het heeft wel wat surrealistisch. Papier werk om landje x binnen te komen, weer een test/dokters verklaring. Of gewoon één dag op je hotel kamer in isolatie zitten totdat de COVID-19 resultaten binnen zijn. Privium holiday parking P1 constant beschikbaar. In vliegtuigen een enkele keer meer personeel dan pax. Volle rental parkings, vaak heerlijke upgrades. Uitgestorven hotels maar upgrades zelfde pakkie aan. Geen tientallen toeristen die een selfie willen maken voor attractie x/schilderij y. Prive rondleidingen. Populaire restaurants die normaal al volgeboekt zijn in toeristen hot spots kun je nu veelal binnenlopen zonder reservering. En dan moeten de Rhino's in October, de influenza's in December en de coronaviruses in Februari nog komen.