Is het iemand al gelukt om een refund te ontvangen? Hier al vanaf Maart er mee bezig. In Juni is het in behandeling genomen. Volgens de platinum service lijn is de verwerkingstijd meer dan 3 maanden.
Ik heb gisteren een refund ontvangen. Aanvraag was op 4/6 ingediend. Overigens wel na tussenkomst van KLM PA service. Toen is het in een stroomversnelling gekomen. Het bedrag klopte niet maar krijg het laatste restje ook terug heb ik net gehoord.
In mijn directe omgeving zijn er mensen die al sinds begin maart op een refund van KLM zitten te wachten. Bijna een half jaar geleden. Grote schande.
Het verschilt heel erg. Ik heb tickets die binnen enkele weken zijn terugbetaald maar ook tickets waar ik 16 weken op heb moeten wachten. Helaas geen statusupdate tussendoor, noch inzicht waar je verzoek in de rij staat. Overigens heb ik ook een aantal terugbetalingen bij Lufthansa en Emirates lopen, daar heb ik uberhaubt nog niets over gehoord...
Ik heb binnen een maand geld terug gekregen voor economie vluchten naar CPH. Wacht wel nog op geld van Transavia sinds mei.
De een krijgt zijn refund dus in 2 weken en de ander mag 3+ maanden wachten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om meer consequent te werk te gaan... En 3 maanden wachten op een overboeking wat 2 minuten werk is, is best absurd.
Wanneer was je vlucht, voor of na de datum dat ze verplicht zijn terug te betalen? Mijn vluchten waren daarvoor. Kreeg vouchers en heb die geweigerd. Zelfs via Europa consumentenrecht claim ingediend. Geen enkele reactie. Na de datum claim opnieuw ingediend. Bericht gekregen dat nu rond begin september uitbetaald wordt. Eerst zien......
Onze reeds lang geboekte vlucht in September naar Maun Botswana (MUB) via JNB werd zoals verwacht vorige week geannuleerd. Dus besloten we het uit te stellen naar 2021. Gelijk via PA van reisgenoot een nieuw voorstel gevraagd. Blijkt maar liefst 221euro duurder pp, en dat is light tarief, dus zonder koffer, laat staan beenruimte! We zijn hierover not amused. Google flights laat onze data nog niet zien. (14/07/21 - 03/08/21) Nu kom ik in het gebied van een ander topic: maar wie kan helpen met een alternatief? Dat mag ook *A, of de ME3 zijn. Ben niet gebonden aan AMS vertrek. We gaan met een groep van 10, dus een eco class trip.
Ik heb het even voor je nagezocht, Geboekt 18-06-2020 Cancel vanuit hv 22-07-2020 Geld terug 24-07-2020 Originele vliegdatum 20-08-2020
hier een ervervaring met KLM: 09-01-20 geboekt & direct betaald 14-04-20 Cancel vanuit klm 15-04-20 refund geweigerd 18-06-20 refund in behandeling 15-08-20 ze hebben geen idee wanneer ze het gaan overboeken originele vliegdatum 21-04-20
Van mij: Geboekt nov 2019 Cancel eind april Vluchtdatum 7/5-12/5 Voucher half mei geweigerd Geld terug hopelijk begin september
van mij: Geboekt nov 2019 Cancel klm laatste week juni Refund op 20/7 (- 10,- adm) Vluchtdatum 16/7-20/7
Goed artikel van @TheFlyingDutchboy op de frontpagina over het ‘gratis’ omboeken. Voor ons forummers is het inmiddels wel duidelijk wat KLM met ‘gratis’ omboeken bedoelt (=meestal niet gratis), maar voor de gemiddelde boeker is het niet meteen duidelijk dat er in veel gevallen alsnog betaald dient te worden. Zou goed zijn als de MSM dit ook oppikt.
Ik heb het afgelopen 2 weken gezien. Ik had een vlucht AMC-VLC-AMS geboekt voor eur 435, maar die moest ik omboeken. Ik had gekeken welke vlucht er beschikbaar was een week later en die kostte eur 216. Dus omboeken online en moest ik 16 euro bij betalen en toen ik later doorklikte naar mijn betaalapp kwam er ineens 40 euro bij.....Dus afgebroken en gebeld. Heel vaag verhaal over boekingsklassen. Begrijp ik wel, maar het werd toch niet duidelijk. Maar goed, baas betaald en ik was minder dan 24 uur voor vertrek, dus toch maar gedaan. Nu ging het deze week alsnog niet door, dus weer omboeken. Wel met de intentie om zeker niet bij te betalen. Nu kreeg ik ineens een voucher van eur 11 terug. Dus dat omboekbeleid is zo vaag als het maar zijn kan.
Twee opmerkingen hierover, omdat ik zelf ook tegenaan liep. 1.) KLM gebruikt je huidige boekingsklasse (O, X, Y etc) en kijkt of die beschikbaar is op nieuwe vlucht. Is er een goedkopere boekingsklasse, dan boeken ze je alsnog in eerder geboekte klasse en krijg je geen geld terug. Echter is er een verschil en taxen, dan krijg je dat terug in de vorm van een voucher. 2.) Op de KLM website staat echter: U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines, Virgin Atlantic en Kenya Airways. Er staat hier verder niets op over boekingsklasse o.i.d. en als tariefverschil groot is dit bij medewerker aangeven en dat je gewoon nieuw ticket wilt boeken met al betaald bedrag.
Bij KLM is het inderdaad nogal onoverzichtelijk. Het beleid hangt ook af van de boekingsdatum en nieuwe reisdatum van je vlucht; soms geldt cabin-to-cabin, dan weer class-to-class en anders wordt het tarief sowieso herprijsd. En dan heeft KLM onlangs ook nog continuous pricing geïntroduceerd op sommige bestemmingen waardoor boekingsklassen en tarieven niet noodzakelijk gelijk lopen.