InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Is het iemand al gelukt om een refund te ontvangen? Hier al vanaf Maart er mee bezig. In Juni is het in behandeling genomen. Volgens de platinum service lijn is de verwerkingstijd meer dan 3 maanden.
     
  2. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij heeft het 3 weken geduurd.
     
  3. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb gisteren een refund ontvangen. Aanvraag was op 4/6 ingediend. Overigens wel na tussenkomst van KLM PA service. Toen is het in een stroomversnelling gekomen. Het bedrag klopte niet maar krijg het laatste restje ook terug heb ik net gehoord.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2020
  4. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Heel raar, maar HV stortte het binnen 2 weken terug!
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    In mijn directe omgeving zijn er mensen die al sinds begin maart op een refund van KLM zitten te wachten.

    Bijna een half jaar geleden.

    Grote schande.
     
  6. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik wil het overigens niet over KQ hebben:p
     
  7. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Het verschilt heel erg. Ik heb tickets die binnen enkele weken zijn terugbetaald maar ook tickets waar ik 16 weken op heb moeten wachten. Helaas geen statusupdate tussendoor, noch inzicht waar je verzoek in de rij staat.

    Overigens heb ik ook een aantal terugbetalingen bij Lufthansa en Emirates lopen, daar heb ik uberhaubt nog niets over gehoord...
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.426
    Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    2 geannuleerde tickets van Wizzair binnen 3 weken retour. Het kan dus wel.
     
  9. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb binnen een maand geld terug gekregen voor economie vluchten naar CPH. Wacht wel nog op geld van Transavia sinds mei.
     
  10. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    De een krijgt zijn refund dus in 2 weken en de ander mag 3+ maanden wachten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om meer consequent te werk te gaan... En 3 maanden wachten op een overboeking wat 2 minuten werk is, is best absurd.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  11. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Wanneer was je vlucht, voor of na de datum dat ze verplicht zijn terug te betalen? Mijn vluchten waren daarvoor. Kreeg vouchers en heb die geweigerd. Zelfs via Europa consumentenrecht claim ingediend. Geen enkele reactie. Na de datum claim opnieuw ingediend. Bericht gekregen dat nu rond begin september uitbetaald wordt. Eerst zien......
     
  12. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Onze reeds lang geboekte vlucht in September naar Maun Botswana (MUB) via JNB werd zoals verwacht vorige week geannuleerd.
    Dus besloten we het uit te stellen naar 2021.
    Gelijk via PA van reisgenoot een nieuw voorstel gevraagd. Blijkt maar liefst 221euro duurder pp, en dat is light tarief, dus zonder koffer, laat staan beenruimte!
    We zijn hierover not amused.
    Google flights laat onze data nog niet zien. (14/07/21 - 03/08/21)
    Nu kom ik in het gebied van een ander topic: maar wie kan helpen met een alternatief? Dat mag ook *A, of de ME3 zijn. Ben niet gebonden aan AMS vertrek.
    We gaan met een groep van 10, dus een eco class trip.
     
  13. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het even voor je nagezocht,

    Geboekt 18-06-2020
    Cancel vanuit hv 22-07-2020
    Geld terug 24-07-2020

    Originele vliegdatum 20-08-2020
     
  14. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    hier een ervervaring met KLM:

    09-01-20 geboekt & direct betaald
    14-04-20 Cancel vanuit klm
    15-04-20 refund geweigerd
    18-06-20 refund in behandeling
    15-08-20 ze hebben geen idee wanneer ze het gaan overboeken

    originele vliegdatum 21-04-20
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2020
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Van mij:
    Geboekt nov 2019
    Cancel eind april
    Vluchtdatum 7/5-12/5
    Voucher half mei geweigerd
    Geld terug hopelijk begin september
     
  16. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    van mij:
    Geboekt nov 2019
    Cancel klm laatste week juni
    Refund op 20/7 (- 10,- adm)
    Vluchtdatum 16/7-20/7
     
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Goed artikel van @TheFlyingDutchboy op de frontpagina over het ‘gratis’ omboeken.

    Voor ons forummers is het inmiddels wel duidelijk wat KLM met ‘gratis’ omboeken bedoelt (=meestal niet gratis), maar voor de gemiddelde boeker is het niet meteen duidelijk dat er in veel gevallen alsnog betaald dient te worden.

    Zou goed zijn als de MSM dit ook oppikt.
     
    VinceG, Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.140
    Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb het afgelopen 2 weken gezien. Ik had een vlucht AMC-VLC-AMS geboekt voor eur 435, maar die moest ik omboeken. Ik had gekeken welke vlucht er beschikbaar was een week later en die kostte eur 216. Dus omboeken online en moest ik 16 euro bij betalen en toen ik later doorklikte naar mijn betaalapp kwam er ineens 40 euro bij.....Dus afgebroken en gebeld.
    Heel vaag verhaal over boekingsklassen. Begrijp ik wel, maar het werd toch niet duidelijk. Maar goed, baas betaald en ik was minder dan 24 uur voor vertrek, dus toch maar gedaan.
    Nu ging het deze week alsnog niet door, dus weer omboeken. Wel met de intentie om zeker niet bij te betalen. Nu kreeg ik ineens een voucher van eur 11 terug.
    Dus dat omboekbeleid is zo vaag als het maar zijn kan.
     
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Twee opmerkingen hierover, omdat ik zelf ook tegenaan liep.

    1.) KLM gebruikt je huidige boekingsklasse (O, X, Y etc) en kijkt of die beschikbaar is op nieuwe vlucht. Is er een goedkopere boekingsklasse, dan boeken ze je alsnog in eerder geboekte klasse en krijg je geen geld terug. Echter is er een verschil en taxen, dan krijg je dat terug in de vorm van een voucher.

    2.) Op de KLM website staat echter:
    • U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines, Virgin Atlantic en Kenya Airways.
    Er staat hier verder niets op over boekingsklasse o.i.d. en als tariefverschil groot is dit bij medewerker aangeven en dat je gewoon nieuw ticket wilt boeken met al betaald bedrag.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Bij KLM is het inderdaad nogal onoverzichtelijk. Het beleid hangt ook af van de boekingsdatum en nieuwe reisdatum van je vlucht; soms geldt cabin-to-cabin, dan weer class-to-class en anders wordt het tarief sowieso herprijsd. En dan heeft KLM onlangs ook nog continuous pricing geïntroduceerd op sommige bestemmingen waardoor boekingsklassen en tarieven niet noodzakelijk gelijk lopen.
    afklpolicyrebook.JPG
     

Deel Deze Pagina