Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Dit gaat over 'geboekt IPB' en dat zijn vooraf geboekte tickets.
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dan hou je nog steeds dat de komende 2 jaar er bizar weinig toestellen op full cap. zullen zitten. Dus denk dat het wel mee gaat vallen. Vind het een prima oplossing van ze, dan zijn ze in ieder geval van het gezeik af zonder dat het teveel geld kost. :D
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Het heeft dus vooral gezeik opgeleverd, omdat FNV en CNV nu ook deze voordelen willen voor cabinepersoneel en grondpersoneel.
     
  4. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Vandaar dat vandaag na 7 lange maanden wachten mijn refund is geweigerd. Dit omdat mijn op klm.nl gekochte ticket met een KLM nummer en gevlogen door AirFrance / KLM geen KLM ticket zou zijn. De platinum service lijn weet ook niet waarom maar lijken ook tegen een muur aan te lopen bij de afdeling die over de refunds gaat.

    Onderstaande onverklaarbare mail hebben ze dus 7 maanden voor nodig gehad:


    "Helaas kunnen wij uw verzoek tot terugbetaling niet in behandeling nemen. Het originele document is uitgegeven door een andere luchtvaartmaatschappij. Voor uw verzoek tot terugbetaling kunt u contact opnemen met de betreffende maatschappij.

    Met vriendelijke groet,

    KLM Royal Dutch Airlines

    Dit is een automatisch gegenereerd bericht, dat niet kan worden beantwoord. Bij vragen, opmerkingen of klachten kunt u contact met ons opnemen via KLM.com."
     
  5. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    de cockpit is te klein voor deze spiegel
     
    Carel1, bernard en arjen05 vinden dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Hebben ze dan bij een geboekte IPB een gegarandeerde plaats? Dan zou het idd een rare oplossing zijn.
     
  7. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    de cockpit is te klein voor deze spiegel

    Als je daarboven ziet zie je niet wat er beneden gebeurd. Zo iets?
     
  8. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ja, bij IPB geboekt weet je 100% zeker dat je op de gekozen vlucht mee kan. Dit kan je ook op de data naar keuze boeken, dus bijvoorbeeld in hoogseizoen of tijdens kerst waar het nou juist het drukst is en normaal gesproken dus het lastigst is om met IPB mee te kunnen. Is weer een bijzondere regeling, eerst wat inleveren en vervolgens veel te veel privileges ervoor terugkrijgen terwijl dit niet in verhouding staat. Ik snap dat het voor de piloten heel vervelend is om 20% van hun salaris in te leveren, maar laten we reëel blijven: ze houden nog steeds een zeer riant salaris. Ik denk dat het tijd gaat worden dat de piloten stoppen met deze onwerkelijke houding en eens in de werkelijkheid terecht gaan komen. Want als ze met deze houding doorgaan dat ze zo min mogelijk willen inleveren hebben zij wellicht over een tijd geen baan meer vanwege een nog veel grotere ontslagronde of faillissement bijvoorbeeld. Het zal komende tijd voor iedereen bij KLM even doorbijten worden, verwacht van iedereen dan dezelfde instelling: het bedrijf redden en er samen de schouders onder zetten. Jammer dan weer dat je alleen van de piloten altijd weer gemopper hoort, heb het gehele management team nog niet gehoord, terwijl die meer moeten inleveren dan de piloten, terwijl deze in sommige gevallen ongeveer hetzelfde verdienen als een zeer ervaren piloot. Ben benieuwd hoe Wopke Hoekstra hier op zal reageren als KLM opnieuw aanklopt voor meer staatssteun.
     
  9. KL1575

    KL1575 Blue Tier

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    112
    Trofeepunten:
    28
    Nee, zo werkt het niet helemaal.

    Op een vlucht kun je alleen IPB boeken als de prognose is dat er stoelen leeg zullen blijven, naar een populaire bestemming in het hoogseizoen zit er echt niet in,
     
    MoonJ, FlyingDutch en Carel1 vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Voor zover ik weet kan IPB geboekt worden zolang V/N/X beschikbaar is, ongeacht seizoen
     
    Thijsk en MVA20 vinden dit leuk.
  11. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Heerlijk dat pilot bashen. Ik dacht dat ik daarvoor op de Telegraaf of Nu.nl moest zijn...nu zelfs hier op het ‘eigen’ vertrouwde Insideflyer!

    Bij de Groene werkgever waar ik vlieg hebben we daar in de cockpit altijd een leuke tegeltjeswijsheid voor als mensen wat van ons salaris vinden: (die overigens lang niet zo hoog is als van de Blauwe collega’s)

    We worden niet betaald om wat we doen, we worden betaald om wat we kunnen.
    Als we elke dag zouden moeten doen wat we kunnen zou niemand meer in een vliegtuig stappen.


    I show myself out! :p
     
    MoonJ, JosEnrafNonius, Karsten1993 en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    IPB is indien plaats beschikbaar.

    Bij Groen kennen we geen geboekt IPB.

    Ik boek een ticket. Krijg een PNR nummer. Ga daarmee naar incheckbalie. Krijg een ticket zonder toegewezen stoel, zodat ik door security kan.
    Dan melden bij gate. Is er een stoel over krijg je die toegewezen, geen stoel over blijf je staan.
    Heeft verder niks met boekingsklasses te maken.
     
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    bij de piloten dus wel, en dat gaat op reservering vooraf voor stoelen die klanten ook hadden kunnen boeken.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Als je de posts beter gelezen had, had je de referentie aan een artikel in het Financieele Dagblad van 8 oktober gelezen ipv Telegraaf of nu.nl. De piloten worden gebashed door het cabinepersoneel van je blauwe collega’s, niet primair door IF. En door hun loyale klanten, flying blue platinums en ultimates. Die laatste vliegen meer dan piloten zelf.

    Wat piloten daarvan vinden moeten ze zelf weten, maar dat geeft des te meer reden voor het bashen.
     
    FlyingDutchman87, Thijsk, George1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Arjen, ik begrijp dat dit dus een quote is uit de FD? Nee dan heb ik het idd verkeerd gelezen! Ik dacht namelijk dat je hier je mening gaf.

    Hard gehuild, gezinnetje, handjes, binnenspiegel. Apart taalgebruik van de FD wel he?

    nog toegevoegd:

    Maargoed, dit is een discussie waar we niet gaan uitkomen. Is het beste in de kroeg met een biertje erbij. Fijne avond.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  16. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Bij Transavia dus NIET, dat wil ik ter volledigheid even toegevoegd hebben.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik denk ook dat het business model van Transavia levensvatbaarder is dan dat van KLM. Transavia serveerde alweer eten en drinken in juli, omdat het inkomsten bracht. KLM niet, want het was te gevaarlijk voor personeel om met zo’n kar te lopen.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  18. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk ook dat het business model van Transavia levensvatbaarder is dan dat van KLM. Transavia serveerde alweer eten en drinken in juli, omdat het inkomsten bracht. KLM niet, want het was te gevaarlijk voor personeel om met zo’n kar te lopen.

    Ben ik niet zo zeker van... Als het echt helemaal fout gaat bij AirFrance/KLM zou het zomaar kunnen gebeuren dat Transavia geslachtofferd wordt. Terug naar de absolute kernactiviteit en alle niet daartoe behorende onderdelen afstoten/sluiten.
    Transavia hangt er maar een beetje bij, te klein en te duur om mee te spelen met de echte LC maatschappijen, en onduidelijk in de organisatie binnen af/kl. Soort van tool dat bij onderhandelingen met de vakbonden in Frankrijk gebruikt kan worden. Ik zou niet verbaasd zijn als Ben Smith midden volgend jaar de boel opdoekt om de rest van de tent overeind te houden.
     
    FlyingDutch en Ruut vinden dit leuk.
  19. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Bij de Groene werkgever waar ik vlieg hebben we daar in de cockpit altijd een leuke tegeltjeswijsheid voor als mensen wat van ons salaris vinden: (die overigens lang niet zo hoog is als van de Blauwe collega’s)

    We worden niet betaald om wat we doen, we worden betaald om wat we kunnen.
    Als we elke dag zouden moeten doen wat we kunnen zou niemand meer in een vliegtuig stappen.


    Daar zal niemand iets tegen inbrengen maar je mist het punt. Stel dat KLM een grote machinefabriek was waarvan de vraag met 90% is ingezakt en vooruitzicht op herstel is dun. Het geld is op, salarissen kunnen niet worden uitbetaald en de toko is technisch failliet. Op het laatste moment springt de overheid bij om met miljarden belasting geld de boel overeind te houden waarbij een bijdrage van het personeel gevraagd wordt. Stel dat er dan een vakbond van shiftleaders is die dwars gaat liggen, hoe zou jij daar dan op reageren?
     
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik hoor graag waar ik nog een kroeg die open is kan vinden in ons mooie landje :( Dan geef ik het hele forum een rondje! :D

    Zonder alle gekheid, ik blijf bij mijn standpunt. Ja, al het KLM personeel waaronder grond en cabine doet concessies. Maar die hebben niet de studie schuld en vaardigheden van onze Nederlandse vliegers. Vind het ook niet gek dat afgestudeerde artsen meer voordelen en een beter cao hebben dan verpleegkundigen. Jullie wel?

    En wie dit ziet als een negatieve uitspraak over cabine personeel en verpleegkundigen, begrijpt de boodschap niet.
     

Deel Deze Pagina