Je vergelijking slaat kant noch wal. Een vliegopleiding zit ergens tussen het niveau MBO en HBO in. Niet te vergelijken met een gespecialiseerd arts/chirurg.......
Ik kijk niet naar niveau. Ik kijk naar 1. verantwoordelijkheid en 2. verschil in functies in diezelfde branche. Piloten dragen de verantwoordelijkheid over honderden mensen op het moment dat ze in de lucht zijn. Ja, meestal gaat een vlucht vlekkeloos en hoeven ze (gelukkig) weinig te doen. Maar ik ben toch blij dat ik mijn leven in hun handen kan leggen op het moment dat het wel fout gaat. Een 2-jaars vlieger (basis) opleiding tussen een 0,5-jaars cabine opleiding zit ook een groot verschil in. Net zoals tussen een arts en en verpleegkundige. Een arts vergelijken met piloot doe ik niet zoals jij aanneemt.
Is dit clickbait voor extra inkomsten voor insideflyer of heeft iemand echt KLM WBC tarieven voor 1106 EUR naar Dubai of 1333 naar Bangkok gezien? KLM & Air France – vlieg vanaf €1.106 in World Business Class De bestemmingen in de World Business Class promotie kun je (meestal) tot drie maanden voor vertrek boeken, voor een vertrek in 2020 of 2021. De exacte beschikbaarheid kun je vinden wanneer je op de prijs klikt op de actiepagina. Je kunt bijvoorbeeld reizen naar de volgende bestemmingen met een vertrek vanaf Amsterdam Schiphol: Dubai voor €1.106 Bangkok voor €1.333 https://insideflyer.nl/klm-world-business-class-aanbiedingen-vlieg-vanaf-e1-106/
KLM CEO Elbers heeft aangegeven dat de maatschappij doorgaat met de plannen voor een Premium Economy Class. En ook in de WBC moeten allen stoelen uiteindelijk direct aisle access hebben. Helaas is er nog geen tijdsplanning bekend. https://insideflyer.nl/ondanks-dram...emium-economy-en-betere-world-business-class/
Deal KLM met pilotenvakbond, ook minister Hoekstra is akkoord https://www.telegraaf.nl/financieel...lotenvakbond-ook-minister-hoekstra-is-akkoord Zijn de piloten toch tot inkeer gekomen. Ben benieuwd wat er allemaal op de achterschermen gebeurt is afgelopen dagen. https://nieuws.klm.com/vakbond-vnv-tekent-commitment-clausule/
Vermoedelijk waren ze er klaar mee om door de hele blauwe family gezien te worden als het neefje dat zich altijd voorbeeldig voordeed, maar er op de achtergrond vandoor ging met de hele erfenis van opa en oma.
Zijn de piloten toch tot inkeer gekomen. Ben benieuwd wat er allemaal op de achterschermen gebeurt is afgelopen dagen. Gewoon geen andere opties. Die hadden ze niet en hebben ze niet. Als de toko technisch failliet is, er geen verbetering op korte termijn zichtbaar is en jezelf dus min of meer technisch werkloos bent en er komt iemand langs met de mededeling dat er een enorme zak geld beschikbaar is om het bedrijf te redden heb je gewoon alle voorwaarden te accepteren. Zo simpel is het. Dat de vakbond dit niet inzag en vrolijk probeert te onderhandelen over "voorwaarden" geeft aan dat ze een bedroevend strategisch inzicht hebben. Er zal redelijk snel een tweede lening nodig zijn met weer nieuwe voorwaarden/eisen. Wat denken jullie? Hoeveel van de 3000 piloten gaan eruit?
Ik heb vandaag de Ultimate status verdiend!! Ben benieuwd wat ik kan verwachten als hij in april ingaat!
Gefeliciteerd. Kijk maar op FT voor wat betreft je verwachting. Als ik het zo af en toe lees is het voornamelijk inconsequentie.
Congrats! Vorig jaar werd ik ulti op dezelfde vlucht als mijn zwager die van explorer silver werd. Een week later.. hij kreeg een welkomstbrief, pakket, nieuwe FB kaart, bagagelabels etc. En bij mij bleef het maanden stil. Kreeg uiteindelijk in februari een mailtje met wat het zou inhouden en dat het in april zou ingaan en uiteindelijk in de laatste week van maart de kaart en bagagelabels. Overigens is het een veel gehoorde opmerking dat het een paar maanden stil blijft na kwalificatie. Ik heb de indruk dat KLM die kritiek gehoord heeft en zich ter harte neemt, dus houd ons op de hoogte de komende tijd.