Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Voor de Explorer leden: Flying Blue verlengt de geldigheid van miles nu tot 31 december 2021 in plaats van 2020.
     
    Amsterdam, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Ik word beter geholpen bij de PA lijn vs de reguliere plat suppot lijn. Ik dacht altijd dat het dezelfde mensen zijn, alleen de behulpzaamheid hangt af van het status level. Zou eigenlijk niet mogen. Ongeacht je status zou KLM toch haar best moeten doen (zeker in corona tijd) om elke klant goed te helpen

    A fine: Afgelopen week was mijn vlucht geannuleerd naar de VS. Kreeg een notificatie in mijn profiel, echter ontbrak een mailtje. Ofwel had geen bewijs :(

    Van het weekend mijn vlucht proberen om te zetten en daarbij werd doodleuk aangegeven dat ik €1500 prijs verschil moest aftikken :(

    Ik dacht hoho... geannuleerd betekend toch automatisch kosteloos omboeken?? Echter kon het niet aantonen. Volgende keer maar een screenshot maken.

    Vanochtend nogmaals gebeld, maar dan met de PA lijn. Na wat uitzoekwerk, keurig terug gebeld en kosteloos omgeboekt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen tussen PA en Plat support lijn?
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.957
    Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Off topic, want geldt wellicht zowel voor PSL als PA:
    Ik was een beetje verbolgen over het feit dat ik erachter kwam dat als PA je ticket boekt, dat de boekingskosten niet per boeking zijn, zoals online, maar per persoon. Kreeg laatst een voucher voor een vlucht à 100 euro minder dan wat ik betaald had, bleek 4x 25 euro boekingskosten te zijn. Zo'n boeking was online dus 90 euro goedkoper geweest.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Mijn ervaringen met de PA lijn zijn uitstekend. Goede, snelle en vriendelijke service. Ik heb het idee dat de service nog net iets beter is dan bij de Platinum lijn. Overigens ben ik in het verleden bij de Platinum lijn ook altijd goed geholpen.
     
  5. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Iemand enig idee of je voor de koppeling tussen Accor en FB ieder jaar de bonus van 10 xp krijgt?
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Helaas die krijg je maar 1x. Na de eerste vlucht en na eerste stay.
     
  7. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    He jammer.... Ik heb nog maar 10 xp nodig voor silver.
     
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    815
    Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Heb je al een Amex card?
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    1 retourvlucht en je bent er. Als je voor 1-1-2021 gaat, krijg je zelfs 20 XP.
     
  10. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Een enkeltje is dus voldoende. o_O
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ja ik heb een amex flyingblue gold
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    dan kun je hem ook upgraden naar platinum en dan krijg je 60XP
     
  13. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ja weet ik:)
    Zijn alleen weinig bestemmingen om heen te gaan.
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Op 1 dag heen en weer boeken en op de luchthaven blijven.
     
  15. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik zat al een beetje te zoeken maar zijn nog best duur.......
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Kan KLM mij weigeren aan boord te gaan zonder geldige reden en/of zonder pcr test?
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is vaker zo bij dergelijke vluchten, maar daar staat tegenover dat je geen hotelkosten hebt.
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.656
    Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Je zou voor 2 tickets kunnen kijken die beide de terugvlucht in 2021 hebben. Is soms goedkoper dan 1 retour op dezelfde dag. En je kan dan nog een keer XP’s sparen.
     
  19. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Dat is inderdaad ook zo
    Thanks goede tip!

    Heb wel wat goedkope fares gevonden nu.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Mocht iemand rond de feestdagen contact op willen nemen met KLM/Flying Blue, dit zijn de aangepaste openingstijden van de telefoonlijnen:

    KLM Customer Care, Reserveringen, Premium Service Line, Flying Blue en BlueBiz:
    Donderdag 24 december 2020: 09.00 - 17.30 uur.
    Vrijdag 25 december 2020: gesloten.
    Donderdag 31 december 2020: 09.00 - 17.30 uur.
    Vrijdag 1 januari 2021: gesloten.

    De Ultimate en Platinum Service Lijn zijn op 25 december en 1 januari wel telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30.
     
    Carel1, lloydje33 en Arjan69 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina