Kreeg als bericht van KLM 'Dat klopt, probeer het later opnieuw'. Maar als het bij jou al een tijdje niet werkt ben ik benieuwd hoe snel zoiets simpels opgelost gaat worden
Dat klopt. Voor standaard Transavia-vluchten geen statusvoordelen zoals bagage, loungetoegang of priority. Soms is er een uitzondering, als je op een KL-vluchtnummer vliegt, zoals bij een overstap vanuit een intercontinentale KLM-vlucht naar Transavia. Maar als je gewoon een retourtje binnen Europa boekt met Transavia, reken er maar niet op.
Ik vind het maar een rare regeling van Flying Blue. Het is ingewikkeld, selectief, en het spoort mij nog steeds niet aan om te reizen omdat die XP toch niet meetellen straks. Hoe dan ook behoud ik mijn status en raak ik de huidige stand XP's kwijt. XP's niet aftrekken bij behouden status zou beter zijn, zeker aangezien de crisis nog wel een hele tijd lijkt te duren en mensen ook volgend jaar nog veel minder vliegen. Maar goed, wie weet is hier ook een goede reden voor en zouden er ineens veel meer mensen naar platinum gaan, hoewel ik dat toch betwijfel...
Welke routes krijg je nou eigenlijk de langste vluchten voor de minste FB-miles? Heb zelf BKK-HND-DPS gevonden waarbij je zo'n 13 uur in je BC stoel zit/ligt bij JAL en Garuda. Dit voor 29.000 miles voor een Reward ticket. Zie dat Azië sowieso leuke routes heeft voor weinig miles.
AMS-PPT voor 35.200 miles one-way economy. Hoewel ik die niet meer terugvind. Availability is tijdens covid toch wel echt anders. 29.000 voor 13 uur is wel een goeie deal, maar is HND dan een transfer of mag je ook het land in? Als het alleen een transfer is dan zie ik het nut niet echt tenzij het je alleen gaat om aan boord van een vliegtuig zijn
Het is een transfer ja, met een beetje mazzel kan je de overstap wat langer maken zodat je toch een paar uurtjes de stad in kan En aangezien ik een businessclass toerist ben zou ik wel 13 uur in het vliegtuig gaan zitten
Even kort vraagje, ivm het kwalificeren voor mij voor gold volgende maand; Als ik AMS-OTP-ATH via KLM boek, waar Amsterdam - Boekarest KLM is, en Boekarest - Athene uitgevoerd wordt door Tarom, krijg ik dan 15 XP voor een enkeltje?
Ik zie net dat bij mij 120 XP zijn bijgeschreven als “Surplus XP support”. Mijn kwalificatie periode is van 1 augustus t/m 31 juli. Per 1 augustus waren er 300 XP afgeschreven. Keurig gedaan van FB. Bij mijn echtgenote zijn 145 XP bijgeschreven.
Dat is wel heel fijn, ik hoop alleen dat ze dit beleid wel doortrekken voor andere kwalificatieperiodes want ik val er nu weer net buiten 1 april t/m 31 maart en had flink wat surplus XP staan wat lekker zou zijn om er weer bij te krijgen...
Ik heb er ook 120 XP bij gekregen. Volgens mijn eigen berekening een paar weken geleden hadden dat er 165 moeten zijn. Toch maar eens narekenen dan. (edit): het klopt, 15 XP die ik geteld had waren van 31-08-2019 en ik was de 60 XP van Amex vergeten te tellen. Mijn periode loopt van 01-09 tot 31-08
KLM doet weer een KLM'etje https://fd.nl/ondernemen/1359984/personeel-klm-verbolgen-over-extraatjes-voor-piloten Omdat de dertiende maand voor piloten dit jaar niet wordt uitgekeerd hebben ze hard gehuild en in ruil daarvoor kunnen ze met hun hele gezin nog eens extra gratis business class vliegen als passagier de komende twee jaar: Voor de komende vijf jaar kunnen vliegers eenmaal per jaar extra gebruikmaken van ‘geboekt IPB’ (dus tweemaal voor vliegers die dit al konden, en eenmaal voor vliegers die dit nog niet konden). Daarnaast wordt voor die periode het PSN voor vliegers met 10 punten verlaagd (= hogere prio op wachtlijst en upgrades). Ook zal in geval van IPB-geboekt, indien plaats beschikbaar, een automatische upgrade naar de C-class worden vormgegeven. Voor de komende twee jaar zal opstuur altijd plaatsvinden in de C-class, hierna gelden weer de afspraken uit het laatste cao-akkoord die de voorwaarden voor opstuur al aanzienlijk hadden verbeterd. Ik weet niet of ze enig idee hebben dat zo'n upgrade normaal gesproken 500-1.000 euro pp kost en een business ticket 1.700 of meer, dus ze met een gezinnetje 5.000-15.000 euro netto per jaar extra in hun handjes krijgen. Je vraagt je af of het geen tijd wordt dat piloten een binnenspiegel krijgen in hun cockpit, zodat ze kunnen zien dat er geen passagiers meer aan boord zitten sinds een maand of 7.
Geldt zo'n IPB dan voor het gehele gezin? Aan de andere kant: dit is indien plaats beschikbaar, dus die stoelen zouden anders leeg blijven. Dat kost KLM dus afgezien van wat catering en extra brandstof niets.
De waarde van 5.000-15.000 krijgen ze inderdaad in hun handjes, maar KLM kost het dat niet. Dus denk een prima oplossing. Zoals je zelf zegt, er zitten geen passagiers meer aan boord. Dus genoeg ruimte voor personeel dan toch in J?