Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb sinds 31-08-2019 maar 135 XP gevlogen. Ik heb nu 438 XP, het saldo aan het eind van mijn kwalificatie periode (31-08) na aftrek van de 300XP was dus vorig jaar 303 XP. Als het goed is krijg ik er dus 165 XP bij.

    Dat is voor mij een goede oplossing en ben dus blij dat FB toch nog heeft meegedacht. Heeft onze brief/mail misschien toch geholpen.
     
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Tjah, mijn periode loopt in april uit, dus ik val weel buiten de boot :(

    Aangezien ik hetzelfde artikel voor de deense site aan het schrijven was, heb ik de perscontact gevraagd waarom deze 4 maanden niet mee doen. Het probleem geldt toch voor alle leden, ongeacht wanneer de kwalificatieperiode eindigd?
    Het antwoord was zoals verwacht. Het is niet mogelijk om zo ver de toekomst in te kijken in deze onzekere tijden. Ze nemen (nog) geen maatregelen voor na feburari 2021, maar volgen de situatie op de voet om te kijken of er meer support nodig gaat zijn.
    Jammer voor mij, maar daar kan ik ze toch echt geen ongelijk in geven.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Mijn kwalificatiejaar loopt t/m 31 juli. Ik had op die datum 387 XP en er zijn 300 XP afgeschreven. Nu dus 87 XP. Als ik even snel terugreken had ik op 31 juli 2019 een overschot van 207 XP. Ik zou zo een voordeel krijgen van 120 XP. Mooi meegenomen. Onze brief heeft hier vast wel aan bijgedragen.
     
  5. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Hmn ik ben benieuwd dan..... ik had 420 XP, 300 ging er eind april af. 120 had ik dan nog over, nu met deze week trip naar KRK komt er wel 180 bij, zit ik weer op 300XP. september en oktober ook nog weekendje KRK in de planning staan, komen dan nog 360 XP erbij.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe maatregel geldt voor deelnemers van wie de kwalificatie valt in de periode van juli tot februari.
     
  7. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik begrijp dit niet helemaal. Ik ben pas in juli vorig jaar Plat geworden. Dus geen enkele roll-over destijds, want slechts kwalificatie en geen herkwalificatie. Krijg ik dan geen enkele tegemoetkoming voor het karige jaar augustus 2020 - juli 2021?
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je start op 1 augustus 2020 met minimaal het aantal roll-over XP’s dat je had op 1 augustus 2019.
     
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Same here. Alhoewel ik wel al dit jaar 'n aanvulling tot Platinum heb gehad...
     
  10. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    right, dus wat ik net meer had dan 300XP? Dat is die zin wat schraal omdat dat altijd een soort restje XP is - tenzij je bijvoorbeeld nog 5 tekort kwam voordat je je Plat-kwalificerende flinke trip maakte.

    Ach, het is in ieder geval goed bedoeld. Hoop wel dat ze tzt ook rekening houden met het feit dat het eerste helft van dit kwalificatiejaar hoogstwaarschijnlijk ook een drama zal zijn qua XP binnenharken
     
  11. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Maar als je pas kwalificeert voor Plat op 31 juli 2019, dan heb je geen roll-ver, want je bereikt op dat moment pas de grens van 300....

    Of bedoel je het volgende:
    Stel je haalt als Gold in juli 2019 een totaal van 342 XP, daar wordt 300 vanaf gehaald en je begint als Plat je nieuwe kwalificatiejaar, dan krijg je dus 42 XP extra?
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je begint dan de nieuwe periode met minimaal 42 XP. Heb je nu al meer XP’s dan begin je daar mee en krijg je niets extra’s. Ik denk dat @KieWie ook wel enkele roll-over XP’s had. Je eindigt meestal niet op exact 300 XP.
     
  13. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik werd net door flyingblue gebeld. Maar ik ben nu niet helder... buik rammelt echt van hele dag niets gegeten, er is hier ook niets te koop, alleen koffie, dus veel melk en suiker er in gedaan.
    Help aub te verhelderen..... ik had in totaal 421 XP, eind april is dus 300 XP er af gehaald. Ik hield dus nog 121XP over. En nu krijg ik van FB 180XP terug gestort.
    Dat 180 begrijp ik niet zo goed.
     
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Als jij de enige bent die net gebeld is, zie dan je mail. ;)
     
  15. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ah zo... ik zag net Idd een e-mail van Loek. Flying Blue heeft ook een mail gestuurd volgens haar die me heeft gebeld maar gat ik straks thuis kijken of die bij spam box is terecht gekomen. maar ik snap h’m nu wel.
    tja... val ik straks ook weer buiten de boot? Dit jaar eind oktober heb ik dan 841 XP gespaard. Ah ik moet misschien minder vliegen in Corona periode, minder XP binnen harken ;).
    Loek ..... Toi Toi met pcr test, ik duim voor je en hop... ga lekker op vakantie
     
  16. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Mijn kwalificatie periode is 30 juni :-( :-(
    Echt balen want dit was wel fijn geweest ookal heb ik genoeg XP’s
     
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    En ik begrijp nog steeds niet echt waarom alleen die acht maanden en niet alle 12. Ik heb begrip voor dat het lastig is om verder de toekomst in te kijken dan februari 2021 met bijna dagelijkse grenzen die open en dicht gaan. Maar waarom terug dateren naar juli en niet naar maart? Wat is het verschil tussen een lid met het einde van de kwalificatieperiode in juli in verhouding tot iemand die toevallig een aantal jaren geleden in mei een vlucht nam, die net de grens van goud naar platinum kruiste?
    Ja, er kan nog veel gebeuren tussen nu en 31 mei (ook al zijn bijvoorbaat alle conferenties voor de rest van het jaar gecanceld of online), maar ik betaalde dus netjes de volle klap 31 mei 2020, heb zo goed als niets aan de dubbele punten de rest van het jaar, en val ook netjes buiten deze maatregel. Ach ja, zoals gezegd, er kan nog veel gebeuren tussen nu en mei 2021, ook aan extra FB maatregelen.
     
  18. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Als ik het correct terugreken, mag ik straks op 15 rollover XP's rekenen van mijn Gold -> Plat promotie vorig jaar juli. Heb nog niets gezien op mijn profiel, maar zal dan dus nog wel komen. Het wordt hopen op een aanvullende maatregel volgend jaar, want er wordt vóór 1 januari sowieso niet gevlogen en ik vrees voor slechts weinig vluchten in de periode daarna. Dubbele XP nu is hartstikke leuk, maar je bent op veel plekken nauwelijks welkom en zakelijk wordt enkel gevlogen voor activiteiten die business-critical zijn - en helaas, daar vallen de trainingen die ik verzorg niet onder.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Het is wel weer echt de KLM manier qua oplossen, maar het is in ieder geval beter dan wat hiervoor werd aangehouden. Ik had vorig jaar helaas maar 2xp aan roll-over dus voor mij is het niet echt wat. Dan maar volgend jaar naar Gold.
     
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Doet bij jullie ook de XP Calculator het niet meer?
    Als ik airports invul en klik op 'bekijk' / 'simulate' dan geeft hij niet aan welk type vlucht het is na het '=' teken. Meerdere devices geprobeerd nu.
     

Deel Deze Pagina