InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Gelukkig zijn de lounges in AMS dan weer open. Lounge 25 opent op 1 juli.

2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik las het net artikel op de homepage, 25 is alleen open van 7-12. En als @ErwinLansing daar dan "maar" 5 uur hoeft te zitten, gaat het waarschijnlijk niet helemaal lukken.

3. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Goed ook om op te merken dat lounge 25 nu verbouwd is, liep dinsdag erlangs en er is een heel deel bijgekomen waar eerst Aspire 26 zat.

4. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Wie heeft concrete info over reizen naar Japan in juli / augustus? Kom erg veel tegen...

5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Vooralsnog lijken die geen plannen te hebben voor het toelaten van Europeanen. Hooguit voor reizigers uit Vietnam en Thailand.

Intern mag er nu wel weer gereisd worden.

Gezamenlijke luchtvaartmaatschappijen uit Azië hebben deze week aangedrongen op het sneller openen van grenzen in Azië. Maar vooralsnog lijkt geen enkel Aziatisch land daar echt vaart mee te maken.

6. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Kan hij daarna toch naar lounge 52.

7. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Of eind juli zien dingen er weer heel anders uit... en wat er ook gebeurt, al rap een heel stuk beter dan 9 uur lang i CDG 2F :eek:

Ambtenaruh, westi en Carel1 vinden dit leuk.
  8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Die verbouwing was enkele maanden geleden al voltooid toch?

9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Maarja, de meeste mensen zijn enkele maanden niet op Schiphol geweest?

10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Daar heb je zeker een punt:rolleyes:. In februari was het bijna af (laatste keer dat ik er was) lang geleden alweer:eek:

11. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Net even met Hilton Dubrovnik gebeld over hun Executive lounge, en of die open is. Het antwoord was dat gasten met lounge toegang kunnen ontbijten in het restaurant en dat er tijdens de normale openingstijden van de lounge een vitrine is waaruit fris, wijn en bier kan worden gepakt. Dan lijkt het me nog steeds lonend om een executive kamer (heeft ook balkon extra) te boeken voor de meerprijs van 30€? Ik heb verder geen status of iets dergelijks.

Laatst bewerkt: 19 jun 2020
  12. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Zeker geen reizen voor September, verwacht eigenlijk niet dat Japan dit jaar nog open gaat.

13. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Dat hangt er van af. Hoeveel kost ontbijt normaal en hoeveel wil je betalen voor de convenience van de dingen in de vitrine? Je kan het waarschijnlijk goedkoper kopen in een winkeltje in de buurt, maar is natuurlijk wel lastiger dan naar boven en het uit de kast halen.

14. LeidenHub

LeidenHub Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb voor midden-augustus een vlucht geboekt BOS-AMS en ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben over wat KLM aanbiedt. Voor mensen met een allergie is er ook geen optie meer (mijn +1 heeft glutenallergie) wat ik echt enorm armetierig vindt. Ik snap ook niet waarom een allergie-maaltijd niet zou kunnen binnen het huidige raamwerk van wat er wordt aangeboden.

Ik lees overal dat een vliegtuig zo enorm veilig is met HEPA filters. Dat is óf niet waar, óf de huidige beperkende maatregelen zijn overdreven. Als het veilig is kan je eten en drinken serveren, als het niet veilig is moet je niet vliegen.

stefan_vdb, Grouchy, MVA20 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    De lounge is kleiner geworden, het hele achterste gedeelte waar eerst het buffet en bar was is dicht en blijft dat ook. Heeft te maken met nieuwe security in vertrek 1. Daarvoor hebben ze de aspire erbij getrokken maar totaal vloeroppervlak is veel minder geworden.

16. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Hier breek ik dus ook al weken mijn hoofd over... Hoe rijmen airlines dit? En hoe lang kunnen ze dit vol blijven houden naar klanten die betaald hebben voor een wezenlijk andere ervaring dan degene die ze aangeboden wordt?

stefan_vdb, MVA20, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Michael O’Leary noemde het vliegtuig jaren geleden al een bus met vleugels. En dat is nu precies wat het is geworden. Of je nu Ryanair vliegt of KLM. Het enige verschil wellicht het doosje op de stoel met een ingesealde muffin en een plastic bakje water (bij KLM voor de duidelijkheid).

Over een paar maanden zal er vast wel weer wat service verleend worden aan boord. Tot het moment dat de 4 miljard echt binnen zijn en KLM niet meer hoeft te teren op het geld verdiend met verkoop van vluchten die ze vervolgens annuleren en 2 maanden daarna pas terugbetalen zal er nog wel even beknibbeld worden op de kosten.

Tot dan alles onder de corona vlag, omdat mensen op die manier zogenaamd veilig kunnen vliegen. Wél 3 mensen op een rij, maar géén drankje is zeker niet te rijmen. Daar kan die HEPA marketing campagne voor mij niet veel aan veranderen. Maar het feit dat die campagne gedraaid wordt... Enig sentiment onder passagiers en crew zullen wellicht ook hebben bijgedragen aan de servicevrije vluchten.

Wat @LeidenHub aanhaalt is overigens diep triest. Om mensen met een allergie nu maar even geen maaltijd te bieden. Wellicht ook de rolstoelservice voor nu maar even schrappen. Scheelt toch weer wat direct contact. Ga zo door KLM.

MVA20 en Carel1 vinden dit leuk.
  18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Op het forum van Flyertalk staat een video over de 1e Transavia vlucht naar Faro na Corona. Daar zie je 2 medewerksters met een trolley door het middenpad rijden om eten en drinken te verkopen.

BartF vindt dit leuk.
  19. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Bij Transavia moeten hapjes en drankjes inderdaad nog verkocht worden. Bij KLM is het geld al binnen. Maakt de keuze om voor de “veiligheid van passagiers en crew” geen service te verlenen aan boord net iets makkelijker. Of Transavia maakt natuurlijk gebruik van de supermoderne HEPA 2.0 filters. Dat verklaart het waarschijnlijk.

Bjorn, Carel1 en MVA20 vinden dit leuk.
  20. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ha, en dat kan dus wel bij de dochter van KLM. Voor de extra omzet.

Ik ben het eens met alle comments hierboven. Als vliegen daadwerkelijk zo veilig is door die HEPA filters, kun je ook normaal eten en drinken serveren. Vooral in business class is het aanbod aanzienlijk achteruit gegaan, eigenlijk te zot voor woorden dat KLM daar nog zulke hoge prijzen voor durft te vragen. Van de KLM website, bij het boeken van een long haul business class vlucht:

Service aan boord
    De service aan boord zal anders zijn dan u gewend bent, om fysiek contact zoveel mogelijk te beperken. We serveren voornamelijk producten die in plastic en individueel zijn verpakt. Snacks worden geserveerd in de Tasty Blue-box.

Volgens mij is 'Tasty Blue' KLM taal voor een economy class maaltijd. Noem dat dan op zijn minst zo.

Dat afschaffen van allergiemaaltijden snap ik ook niet. Als dat al teveel 'contactmomenten' oplevert, kun je beter helemaal niet vliegen. Die jubelverhalen over HEPA filters op zijn minst overdreven.

stefan_vdb, lloydje33, Bjorn en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina