InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.488
    Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.907
    Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    In het begin, april, begin mei kwam men nog een keer langs met flesjes water, op een gegeven moment kreeg ik opeens een flesje water in het doosje die al op je zitplaats lag, en nu zie je alleen nog maar het cupje in het doosje.

    Het aantal contactmomenten is op de huidige manier zeker minder, men wordt vooral gevraagd om niet zelf naar de galley te gaan, maar als ik naar de WC moet en op de terugweg vraag geef ik al direct aan dat ze niet zo geheimzinnig de trolly hoeven te openen als ik om een extra cupje / flesje water vraag om te verbloemen dat er ook frisdranken aanwezig zijn, dat weet ik toch wel.

    Wat ik wel een groot voordeel vind van de catering die direct aanwezig is, je ziet gelijk of je passagiers naast je hebt, want waar geen passagiers zitten ligt ook geen kuipje met de catering. Ik moet zeggen dat het echt wel drukker wordt, laatste vlucht naar Stockholm zat heen helemaal vol, koffers moesten aan de gate ingenomen worden, terug was het iets rustiger, maar ik maak mij dan ook geen illusies dat als de grenzen echt open gaan dat er toch best veel animo voor het reizen is, dat blijft echt niet bij alleen noodzakelijk, zeker als mensen weer een vlucht gemaakt hebben en voor zichzelf concluderen dat het wel meevalt.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.907
    Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem zit in Europa wel dat landen zelf nog wel wat restricties mogen opleggen door interne regelgeving.
    Wel is het voor de EU noodzakelijk om waar het kan wat meer open te gaan, want op de huidige manier van werken zijn er veel restricties en kost het allemaal veel meer tijd.

    Het voeren van een slim beleid waar je landen waar men de uitbraak onder controle hebt wat makkelijker toegang geeft dan landen die dat niet hebben door bijvoorbeeld te testen bij vertrek (liever niet bij aankomst want dan heeft men al een reis erop zitten in de nabijheid van anderen) zodat je niet compleet ongecontroleerd mensen laat binnenstromen. Uiteindelijk is meten inderdaad weten.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    738
    Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Wij hebben de gok genomen met een paar vrienden en op 10 juli een klein tripje Mallorca geboekt met Eurowings vanuit Dusseldorf...ben benieuwd! In de laatste 10 jaar niet zo weinig gevlogen, dus eerste tripje weer!
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Jullie al iets gehoord? Ik lees hier dat er meerdere mensen succesvol zijn gematcht.
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.426
    Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    VinceG en Thijsk vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik zag vandaag dag mijn vlucht is geannuleerd naar PVG. Eerste vlucht van KLM staat gepland op 25 oktober. Op de KLM website zag ik vandaag dat vluchten met een vertrekdatum later dan 30 augustus niet in aanmerking komen voor flexibel omboeken (ticket is gekocht in maart). Klopt het dat wanneer ik nu wijzig naar 25 oktober, ik mijn ticket niet meer gratis kan wijzigen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Gewoon even bellen. Geannuleerde vluchten mag je sowieso wijzigen, op papier tot 30 nov zonder tariefverschil, maar in mijn ervaring zijn ze helemaal niet moeilijk met gratis verzetten naar volgend jaar.
     
    loualex1399 vindt dit leuk.
  10. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Telefonisch zeiden ze inderdaad dat het mag. Alleen waren ze niet eens op de hoogte van de regel dat gepland vertrek voor 30 augustus moet zijn. Ze vertelde me dat alle vluchten geboekt voor april met een gepland vertrek voor 30 november allemaal unlimited gratis om te boeken zijn in dezelfde reisklasse.
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    British Airways Executive Club verlengt nu ook de status met 12 maanden.
     
    VinceG, Grouchy, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Heb de mail net gehad. Topservice! Mijn herkwalificatiejaar gaat pas in september in. Bovenop de verlenging heb je voor de volgende kwalificatie 25% minder Tier points nodig.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2020
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    KLM biedt nu voor álle geannuleerde vluchten een teruggave in geld aan. Dus ook voor vluchten geannuleerd vóór 15 mei.
     
  14. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Had toevallig vóór het persbericht vandaag KLM aan de lijn over restitutie voor een meermaals gewijzigd vluchtschema door annuleringen. De vriendelijke dame aan de telefoon meldde mij dat het wel 6-8 weken duurt “omdat veel mensen bij KLM ontslagen zijn”. Floepte zomaar even een heel eerlijke reactie uit. Even geduld hebben dus.

    Leken wel Transavia toestanden trouwens want de door KLM binnen 24 uur na boeking geannuleerde vluchten kon je daarna nog gewoon boeken via site en app. Een paar dagen terug werd weer het vluchtschema omgegooid door annuleringen. Ook toen kon je de geannuleerde vluchten nog gewoon boeken. Betrof overigens vluchten in de vierde week van juli welke ik vorige week had geboekt. Paar weken terug hetzelfde verhaal met een andere boeking. Geannuleerde vlucht was nog een dag lang te boeken. Dat schijnt niet te mogen of wel?
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.957
    Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Een hele eerlijke reactie, maar waarschijnlijk niet gestoeld op feiten. Voor zover ik weet heeft KLM gebruikgemaakt van de NOW-regeling en tot 1 juni geen mensen ontslagen. Op dit moment wordt er onderhandeld met vakbonden over wat er gaat gebeuren en naar verwachting wordt in juli duidelijk welke ontslagen er gaan vallen.
     
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  16. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet er het fijne niet van, maar het kan zijn dat bij deze mevrouw door het niet verlengen van de tijdelijke contracten die afliepen tussen 21 april en 30 juni het gevoel is ontstaan dat er mensen ontslagen zijn. Op service afdelingen zal daarnaast hoogstwaarschijnlijk een groter aandeel van de contracten tijdelijk zijn of de posities werden bijvoorbeeld door externe partijen gevuld (en die mensen zijn inmiddels niet meer aan het werk). Hierdoor zullen medewerkers zichtbaar (waarschijnlijk werken er veel thuis dus zichtbaar met een korrel zout) steeds minder collega’s hebben op hun afdeling. Vandaar het mogelijke sentiment van ontslagen. Of deze mevrouw weet meer dan iedereen. Het blijft gissen natuurlijk.
     
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.957
    Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    @BartF Het worden in ieder geval spannende tijden voor degenen die bij KLM werken, zeker voor degenen die er pas relatief kort werken, want die zijn middelpunt van de discussie. Ik vind het al knap hoe ze met die onzekerheid, in combi met toch veel klagende klanten over allerlei keuzes die de bedrijfstop maakt, nog de klantenservice leveren die ze leveren.
     
    ErwinLansing, VinceG, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    @arjen05 Ben ik helemaal met je eens!
     
  19. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Een tijdelijk contract dat niet wordt verlengd is ook een ontslag. Juridisch gezien de eenvoudigste vorm maar niet minder vervelend. Als ik me goed herinner was dit in april al aangekondigd dus in de tussentijd zijn er waarschijnlijk al een hoop contracten afgelopen.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.907
    Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Iemand enig idee of de lounges van Air France in de Schengen Terminal op CDG (2F) weer open gaan of zijn deze inmiddels al open?
     

Deel Deze Pagina