InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    En dat was het einde van de A380 bij Air France :(....

2. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Zal 'm niet missen

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ik mis sowieso Air France niet:rolleyes:. Wel jammer van de A380 toch een heel fijn vliegtuig.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    beuse242, Grouchy, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    VinceG, beuse242, JosEnrafNonius en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie dat langzamerhand meer airlines zoals Air Baltic en Croatia Airlines weer gaan vliegen op Schiphol. Is nou dus het inter-EU reisverbod opgeheven of kan je nog steeds niet voor 'pleasure' vliegen?

7. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Volgens mij is er nooit een algemeen reisverbod geweest maar hadden een aantal Zuid-Europese bedelstaten de grenzen gesloten. Maar vanaf 1 juli moeten we weer massaal die kant op om ons vakantiegeld te besteden dus wordt het vliegverkeer weer langzaam opgestart.

MoonJ vindt dit leuk.
  8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik dacht dat we ook op een gegeven moment zelfs Duitsland en Belgie niet in mochten? Dacht dat er ook voor EU citizens een EU reisverbod was, maar wellicht dan alleen dat non EU-ers niet binnen konden komen.

9. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Verschilt van land tot land. Hier in Denemarken zit de grens nog gewoon op slot, alleen Denen en inwoners (en nu ietsjes meer met directe familie) mogen er in. We mogen ook wel weer een klein beetje het land uit voor werk, als het echt niet anders kan, maar daar dus ook de grote vraag, waar naar toe en kom je er daar wel in?

VinceG, Urbanjazz en MoonJ vinden dit leuk.
  10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Vergelijkbaar hier in Polen. Alle vliegvelden zijn nog dicht, gaan per 01-06 weer open voor het lokale verkeer. Intra-EU waarschijnlijk vanaf 07-06.

Via land kan je binnenkomen, maar als het geen werkgerelateerde reis is moet je na binnenkomst 14 dagen in veplichte quarantaine.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik werk in Belgie, en als ik BE inreis moet ik nog steeds iedere dag mijn ontheffing laten zien die ik heb om het land in te mogen. De Belgische politie neemt de grenscontroles nog steeds serieus, ook op binnenweggetjes.
    Tijdens de eerste maand van de lockdown controleerden de Belgen ook richting NL, dat is nu voorbij.

Ozzietukker vindt dit leuk.
  12. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Ben Smith krijgt gewoon zijn bonus. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De grenscontroles bij de grens van België waren inderdaad wat beter dan aan de grens van Duitsland.
    Bij de Duitse grens, als je de weg weet, waren er genoeg wegen te vinden die geen controle hadden, en het is duidelijk dat meer mensen dat wisten, want een kleine grensovergang die ik vaak gebruik omdat deze heel handig ligt waar ik moet zijn was opeens heel druk op de toegangswegen daar naar toe. Maar als je een reguliere grensovergang had kon ik ook doorrijden, zonder bewijsstukken te laten zien.

Bij de Belgische grens hadden ze veel meer kleine overgangen echt daadwerkelijk afgesloten, maar zeker niet alles, als je ook daar de weg kent kom je ook zonder controle daar overheen. Het was raadzaam om die overgangen te nemen omdat je dan geen file's had met controles. Aan mijn grenspassages was overigens niets illegaals, ik moet er werkgerelateerd zijn en heb de benodigde ontheffing, want met een Nederlands kenteken kreeg je, zeker in het begin, bij een verkeersfuik wel wat extra aandacht. Maar eerlijk is eerlijk, dat was nooit een probleem wanneer je een werkgeversverklaring kon laten zien, de agenten voeren ook maar hun opgedragen taak uit. In Antwerpen herkent de lokale vaste controlepost mij inmiddels, raampje hoeft niet meer open.

michiel1 vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Vanuit de Nederlandse overheid waren alle landen minimaal op code oranje gezet, wat een advies is voor alleen noodzakelijke reizen. Die status hebben de landen op dit moment nog steeds, maar een advies is dus geen verbod. (Het kan alleen consequenties hebben voor je reisverzekering, als je op reis bent en het wordt land krijgt code rood dan ben je niet verzekerd omdat het al afgeraden werd om er naar toe te gaan).
    Echter als je met het vliegtuig reist moet je bij binnenkomst in een ander (EU) land wel de noodzaak van je reis kunnen aantonen en waren er veelal, ook voor vluchten binnen Schengen grenscontroles, met uitzondering van bijvoorbeeld Zweden. Want de landen zelf hebben wel inreis restricties.
    De enige landen die dat niet hebben voor EU burgers op dit moment zijn Nederland en Zweden. In Nederland geldt alleen dat er een dwingend advies (maar dus geen verplichting!) is om in thuisquarantaine te gaan voor 14 dagen als je uit een ander land komt, zowel EU als buiten EU.

beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.
  15. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zie net op hun site dat ze de promo een week langer aanboden, van 20-27 Mei. En dat qualifying people nu i.p.v binnen 10, binnen 20 dagen te horen krijgen. Ik heb nu in ieder geval 10 dagen geleden opgestuurd en nog niks gehoord...

16. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Same here, ook nog steeds niets vernomen van QR (weliswaar een match aangevraagd met FB Plat en UA plat, maar goed, niet geschoten is altijd mis)

17. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Naar Denemarken is ook mogelijk als je goederen of diensten komt brengen (en dat begrip is denk ik redelijk breed.) Wel noodzakelijk om papieren mee te nemen. Bij paspoort controle moest ik die papieren laten zien en er werd contact opgenomen met de persoon die de papieren ondertekend had.
    Ik vond het een vrij strikte controle.

ErwinLansing en Urbanjazz vinden dit leuk.
  18. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Heeft een van jullie wellicht ervaring met de (corona) grenscontrole op Frankfurt Airport?

19. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik wil weer naar Boekarest. Info uit RO is niet duidelijk.
    Ben 17 maart met vijf man teruggevlogen. Veel KLM traantjes in de ogen &^%*#@@!.
    Quarantaine wil ik niet. Dan nog maar ff NL. Ben daar woonachtig, maar toch.
    Heb, heel brutaal, een mijlen tripje enkele reis ASD-OTP geboekt op 15 juni.

20. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik zie overigens dat mijn reward enkeltje naar OTP te wijzigen is. En dat "light" vluchten dat ook allemaal hebben.
    Maar dat wist U allemaal al.
    Wilde nog wel eens een Flex ticket kopen, maar nu niet meer nodig.

Laatst bewerkt: 31 mei 2020

Deel Deze Pagina