InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    https://cibtvisas.com/coronavirus-travel-and-immigration-disruption
    Bovenstaande website wordt zeer regelmatig ververst en tot nu toe zeer accuraat. Ik gebruik deze website om te beoordelen of een binnengekomen verzoek voor klinische ondersteuning van mijn team uitvoerbaar is ivm inreisrestricties.
     
    Urbanjazz, Thijsk en Bjorn vinden dit leuk.
  2. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Verdraaid! En deze klopt. Is echt nergens te vinden. Wel telefonisch hetzelfde antwoord.
    DANK!
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2020
    VinceG vindt dit leuk.
  3. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Deze IATA site geeft je ook vrij snel duidelijkheid over waar je wel en niet welkom bent en onder welke voorwaarden. De interactieve wereldkaart werkt helaas alleen op de computer fijn en niet op de iPhone. Wellicht dat Android er beter mee omgaat. De link is eerder eens veranderd. Klik In dat geval even op “COVID-19 News“ bovenaan op de homepage.

    https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Volg even deze tips.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Hmm veel info meer dan 10 dagen oud. CIBT update vrijwel iedere 3 dagen.
     
  6. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Voor Wat betreft Roemenie :niet up to date. Wel moeilijk land datdanweerwel.
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Is ook niet up to date, want in de editie van 01-06 staat bij Polen bv: All international flights are suspended until at least 23 May."

    Dit is inmiddels al verlengd tot 06-06.

    Ik denk dat niet een site in staat is om alles up to date te houden, dus meerdere bronnen checken kan wel eens de beste oplossing zijn.
     
  8. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Voor de routes waar ik naar kijk klopt de site tot nu toe prima voor de luchtvaart. Heb niet de moeite genomen om de hele wereld te checken. IATA verwijst op haar eigen pagina naar deze gelieerde website voor entry requirements. In hoeverre airlines deze info als richtlijn aanhouden, dat durf ik niet te zeggen.

    Let op dat er ook nog een verschil is tussen lucht- en landgrenzen. Door een wirwar aan maatregelen en ingangsdata wordt dat er rondom Zwitserland bijvoorbeeld elke week minder duidelijk op. Zo gaan de grenzen op 15 juni officieel open tussen Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland en Frankrijk. Maar nu zijn er al diverse regelingen om heen en weer te reizen tussen deze landen en die regelingen worden regelmatig aangepast. Maar dan wel voor binnenkomst over land en niet door de lucht. Tenzij je dan weer aan bepaalde regels voldoet...
     
  9. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Ben ik helemaal met je eens. Voor de routes waar ik het meest naar uitkijk check ik overheids sites van betreffende landen. Dat blijft het meest compleet en actueel al betekent dat ook dat ik inmiddels 10 tabs open heb staan die ik elke dag refresh voor nieuwe info. Ik kijk uit naar de dag dat Schengen weer Schengen is.
     
  10. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist bericht van KLM gekregen via Whatsapp dat er sinds gister weer eten in de non-Schengen lounge beschikbaar is.

    Bericht:
    "Vanaf 1 juni is er een beperkt aanbod aanwezig.

    De bar is weer geopend en passagiers kunnen daar terecht voor frisdranken en een beperkt aanbod gedistilleerde dranken. Ook kunnen passagiers terecht voor een beperkt assortiment in food, ontbijt, lunch,diner en snacks.

    Houd er wel rekening mee dat niet alles open is. De produkten die wij aanbieden worden grotendeels verpakt aangeboden op een tray en achter de schermen voorbereidt.

    Zodra wij een ruimer assortiment gaan aanbieden zal dit vanuit de website bekend worden gemaakt."
     
    Miya vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ze waren afgelopen zaterdag inderdaad druk bezig met de looproutes die gemaakt waren, je kan het hoofd buffet gedeelte nu via 1 ingang naar binnen en er staan wat lijnen om te helpen bij het afstand houden.

    Het aanbod is inderdaad wat beperkter dan je gewend bent omdat men vooral bang is voor negatieve publiciteit als het teveel in buffetvorm wordt aangeboden. (Ik heb daar geen problemen mee, maar snap dat KLM daar niet voorop wil lopen).

    Overigens een tip, ik had een vlucht naar Zweden, en hoewel de vorige keren de wachttijd wel meeviel op de terugweg vanuit het Non Schengen gedeelte zag ik bij terugkomst nu een rij die zelfs de 50 minuten die ik nog had zou overstijgen, short connections was een oplossing, maar daar moesten steeds meer mensen gebruik van maken.
    Het probleem zit hem vooral in dat de Marechaussee heel veel moeite heeft om mensen snel binnen te laten omdat er veel restricties zijn en dat voor alle niet EU burgers dus allemaal documenten benodigd zijn wat simpelweg veel tijd kost.
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat klopt, idem hier in Polen. Landgrenzen zijn open. Als je voor werk reist van/naar EER hoef je niet in quarantaine, maar de vliegvelden zijn dicht voor internationaal verkeer. Virus reist blijkbaar alleen via de lucht. :rolleyes:
     
    BartF vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Als KLM bang was voor negatieve publiciteit hadden ze de non-Schengen lounge überhaupt wel anders mogen indelen....... (in normale situatie: zitplaatsen? catering? bovenverdieping? wachtrijen douches?)
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Fijn om te horen dat het cateringaanbod in Lounge 52 weer - waarschijnlijk langzaam - richting normaal gaat.

    Ben heel erg benieuwd wat de planning is qua herstel van catering aan boord. Wat ik langs zie komen op de verschillende platforms is echt dramatisch - helemaal als je je bedenkt dat sommigen vele duizenden euro's neergelegd hebben voor een WBC-ticket.

    Wat ook bijzonder is, is dat KLM de enige maatschappij lijkt te zijn die het cateringaanbod zo significant reduceert tot een plastic zakje met cola en een sandwich. Heb een groot vermoeden dat de cabinevakbond (VNC) hier een grote vinger in de pap heeft - uiteraard in combinatie met 'cost cutting' vanuit KLM.

    Iemand hier die zicht heeft op deze ontwikkeling(en)?
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2020
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Men doet er inderdaad alles aan om catering zo uitgekleed mogelijk te houden. Er is overigens wel degelijk een trolly met catering aan boord, en men zou dus frisdranken kunnen uitdelen maar men kiest er niet voor, en dat is inderdaad het beleid van het cabine personeel.

    Ergens begrijp ik dit ook wel, je wilt immers het aantal contactmomenten zo beperkt mogelijk houden, want hoewel het risico op een klein blikje frisdrank of waterflesje relatief klein is, moet het personeel zich dan wel weer langer in de cabine ophouden en strookt dit niet met het beleid van mondkapjes, want het beleid is dat je die zoveel mogelijk op hebt, hoewel het toegestaan is om te eten en drinken, je dit ook aan boord mag meenemen en dan het mondkapje af mag zetten en er geen periode voor staat, (en je kan lang doen over een klein broodje en koekje van KLM), moet dat de boodschap ook weer niet zijn.

    Men doet liever in de media verkondigen hoe strikt men met de regels omgaat en bij een passagier die het mondkapje weigert op te zetten terug naar de gate gaat. (Het hele verhaal is hier niet verteld, dit betrof een toch al opstandige passagier die buiten Corona tijd ook voor problemen zou kunnen zorgen, de weigering van mondkapje was een makkelijke manier om deze persoon 'legaal' van boord te krijgen).
     
    Thijsk, lloydje33 en Didymis vinden dit leuk.
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Voor zover ik weet is dit gewoon het beleid van KLM en niet van cabinepersoneel. De mails die ik krijg voorafgaand aan vluchten betreffende catering komen niet bepaald van de senior purser.

    Dat cabinepersoneel in verenigd verband invloed uitgeoefend heeft op keuzes van KLM, zoals de catering, lijkt me wel evident. Er is een sterke lobby vanuit personeel bij KLM en het is een van de weinige maatschappijen die zo drastisch is teruggegaan. Het argument om veiligheid / gezondheid van personeel voorop te stellen gaat maar ten dele op denk ik; een blikje bier uitdelen is hetzelfde contactmoment als een flesje water en toch kiezen ze alleen voor dat laatste.
     
    Ozzietukker en Thijsk vinden dit leuk.
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nee hoor. Nu is het geven en klaar. Anders moeten ze vragen, jij moet antwoorden, het juiste item pakken en geven. Duurt minimaal 3x zo lang en 2x doet iemand zijn/haar mond open, dus mogelijke verspreiding van virusdeeltjes.

    Overigens las ik dat Emirates wel "gewone" catering doet. Dus het zou wel kunnen.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Helemaal eens, fair punt. Ik had het plateau met drankjes in gedachten, waar ze vaak mee rondlopen en waar je er een vanaf kunt pakken.

    Overigens wordt er volgens mij bijna of helemaal niets uitgedeeld, maar ligt de catering op je stoel voor je aan boord gaat. Dat voorkomt wel contact natuurlijk.
     
  19. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben op het moment in de niet-schengen lounge, er is inderdaad weer eten beschikbaar. Waar voorheen het buffet was kan je nu een dienblad krijgen met een croissantje een sandwich (die voor je gemaakt wordt) en eventueel ook wat kwark met muesli en fruit. Verder krijg je er een flesje water en een flesje sap bij. het dienblad wordt dus samengesteld hoe jij het wilt. Dit kan wel even duren dus als er iemand voor je redelijk veel wilt.

    Verder, zijn ook de bar, water tap en de koffiemachines weer open.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  20. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43

Deel Deze Pagina