Heel veel contracten bij KLM zijn idd via uitzendbureau's (susa.nl). Die zijn er allemaal uit en dat hakt er in juist nu er veel mensen bellen, voucher nodig hebben en er veel social media berichten binnen komen. Als consument vind ik dat KLM ook echt steken heeft laten vallen in service, ja het zijn moeilijke tijden, maar als ik nu niet op een bedrijf kan vertrouwen, wanner dan wel?
Daar komt nog eens bovenop dat in ruil voor steun KLM door allerlei hoepels moet gaan springen van de 2e kamer, voornamelijk de groene en linkse partijen (duurzaamheid, geen nachtvluchten, korte vluchten verminderen) wat ook nog eens aan de concurentiepostie gaat knagen. Grote kans dat het KLM van vroeger nooit meer terug zal komen
Gelukkig voor KLM zijn er niet hele harde voorwaarden aan verbonden als in dat ze echt verplicht routes moeten stopzetten. De Nederlandse overheid heeft er in ieder geval voor gezorgd met het huidige advies dat KLM niet een heel nadelige concurrentie positie krijgt door vliegtuigen niet helemaal vol te mogen boeken. Of er routes afvallen hangt ook af van ontwikkelingen in spoorverbindingen, hoewel op zich de route van Brussel naar Amsterdam mij persoonlijk wel bevalt is deze echt niet noodzakelijk als je dit met de intercity defect ik bedoel direct doet, en je kan dus daar ook KLM vluchtnummers op aanbieden. Voor Dusseldorf ligt dat wel wat lastiger, de reguliere RE trein is niet echt heel snel en de ICE kent geen KLM vluchtnummers en werkt ook niet met KLM samen, als dat wel kan dan kan je dus op deze manier vluchten overhevelen naar treinsegementen en hoef je niet perse aan marktaandeel in te leveren. Maar er is dus niet een specifieke druk en met de huidige verwachting gezien terugval in vluchten hoeft KLM ook niet direct te snijden en kan men eerst weer rustig groeien.
Ah gelukkig. Was bang dat ze deze dicht zouden laten totdat men de nieuwe lounge zou openen die ze aan het bouwen zijn. Was eigenlijk wel te verwachten dat zodra de grenzen open zijn en de vluchten toenemen dat het wel weer open zou gaan. Ik vraag mij wel af of er wat beperkingen komen in capaciteit, want het is wel eens druk.
Heeft iemand onlangs nog long haul gevlogen met de KLM? Later deze week vlieg ik over de grote plas, normaal bestel ik een vegetarische maaltijd vooruit maar dat kan nu niet. Ik vroeg me af of je nu in de cabine nog keuze hebt of dat het slechts een maaltijd is die ze serveren. Opzich geen probleem maar dan weet ik dat ik wat extra mee moet nemen.
Ik heb geen warme maaltijd gekregen maar wel een snackpack met een aantal stroopwafels, sandwich, nootjes, cola, water en nog wat kleine dingen. Ze komen niet langs met de trolley, dus een drankje is op afroep. Ohja, het huisje krijg je wel
Heeft er iemand info over sky priority bij bagage controle? Is die open? Ik hoor berichten dat mensen 4 uur tevoren aanwezig moeten zijn op Schiphol. Is dat ook voor frequent flyers van toepassing? Hoe lang heb je nu nodig om bij de Schengen gates te komen?
Finnair heeft 100% bonus bij aankoop van punten. We’re back with exciting new offers for Finnair Plus members only. Receive twice the award points when buying points 16–19 June. For example, 20,000 points get you an extra 20,000 completely free! From 19 Juneonwards, award point purchases receive a 50% bonusuntil 30 June.
Volgens de site wordt er nu alleen een warme maaltijd gereserveerd op vluchten van langer dan 9 uur, en die van mij is net wat langer. BC heeft maar een beperkte meerwaarde nu. Helemaal omdat het een nachtvlucht betreft die zoals het er nu uit ziet alles behalve vol zal zijn.
Mijn vlucht twee weken geleden was ook langer dan 9 uur dus ik hoop dat ze inmiddels een maaltijd serveren. Ik was erg blij dat ik last minute nog een zak krentenbollen bij de AH had gehaald.
Oh serieus, want ik kreeg een mailtje met het volgende: Mijn vlucht is 9½ uur dus verwacht eigenlijk wel een warme maaltijd, wel ook zo lekker voor het slapen gaan. Heb de vraag ook maar uitgezet bij de KLM zelf. Helaas zal ik dit keer sowieso m'n eigen slaapmutsje mee moeten nemen.
Ik ben zaterdag 13 juni en vrijdag 5 juni er zo doorheen geweest!! Priority was 13 juni niet nodig want er was bijna niemand en 5 juni vroeg ik ernaar en deden ze de priority voor mij open! dus je ben er zo doorheen
En vanmorgen geland, KLM heeft verder niks van zich laten horen, gelukkig was de warme maaltijd vegetarisch. Wel dikke balen dat ze me van te voren niet in de lounge wilden laten want hun Priority Pass terminal was stuk oid. En dat lossen ze dan op door alle pashouders te weigeren
Bah. Er wordt wel hard op het eten beknibbeld zo te lezen uit de reisverslagen van de laatste maanden.
Eh ik moet zeggen dat ik het wel begrijpelijk vind dat ze nu geen keuze aanbieden. Sla was gebaseerd op olijven en feta, en ook een bakje met verse ananas en meloenstukjes. Het tasje op de stoel bestond half uit Nederlandse en half uit lokale(Amerikaanse import dus) producten, er zat opzich wel genoeg in om de vlucht zonder trek door te kunnen komen.
Het is moeilijk plannen in deze tijden Onze zomervakantie in maart geboekt en al een twee keer veranderd door KLM, tot ik hem helemaal annuleerde en afgelopen maandag opnieuw boekte. Vandaag alweer een mailtje van AF. De vlucht van Czech Airlines is er niet meer, omgeboekt op een veel eerdere vlucht met 9 uur in Parijs. Gauw bellen en netjes veranderd met "maar" 5 uur in Amsterdam. Er is nog een paar weken te gaan, dus blijft spannend hoe veel veranderingen er nog staan te komen. Er zijn in elk geval weinig tickets die niet INVOL REROUTE hebben staan