InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Heel veel contracten bij KLM zijn idd via uitzendbureau's (susa.nl). Die zijn er allemaal uit en dat hakt er in juist nu er veel mensen bellen, voucher nodig hebben en er veel social media berichten binnen komen.

Als consument vind ik dat KLM ook echt steken heeft laten vallen in service, ja het zijn moeilijke tijden, maar als ik nu niet op een bedrijf kan vertrouwen, wanner dan wel?

Thijsk, Bjorn en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Daar komt nog eens bovenop dat in ruil voor steun KLM door allerlei hoepels moet gaan springen van de 2e kamer, voornamelijk de groene en linkse partijen (duurzaamheid, geen nachtvluchten, korte vluchten verminderen) wat ook nog eens aan de concurentiepostie gaat knagen.

Grote kans dat het KLM van vroeger nooit meer terug zal komen

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Gelukkig voor KLM zijn er niet hele harde voorwaarden aan verbonden als in dat ze echt verplicht routes moeten stopzetten.
    De Nederlandse overheid heeft er in ieder geval voor gezorgd met het huidige advies dat KLM niet een heel nadelige concurrentie positie krijgt door vliegtuigen niet helemaal vol te mogen boeken.

Of er routes afvallen hangt ook af van ontwikkelingen in spoorverbindingen, hoewel op zich de route van Brussel naar Amsterdam mij persoonlijk wel bevalt is deze echt niet noodzakelijk als je dit met de intercity defect ik bedoel direct doet, en je kan dus daar ook KLM vluchtnummers op aanbieden.
    Voor Dusseldorf ligt dat wel wat lastiger, de reguliere RE trein is niet echt heel snel en de ICE kent geen KLM vluchtnummers en werkt ook niet met KLM samen, als dat wel kan dan kan je dus op deze manier vluchten overhevelen naar treinsegementen en hoef je niet perse aan marktaandeel in te leveren.
    Maar er is dus niet een specifieke druk en met de huidige verwachting gezien terugval in vluchten hoeft KLM ook niet direct te snijden en kan men eerst weer rustig groeien.

4. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De lounges op 2F gaan open op 16 juni (2F1) en 23 juni (2F2).

arjen05, Ozzietukker en ErwinLansing vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ah gelukkig. Was bang dat ze deze dicht zouden laten totdat men de nieuwe lounge zou openen die ze aan het bouwen zijn.
    Was eigenlijk wel te verwachten dat zodra de grenzen open zijn en de vluchten toenemen dat het wel weer open zou gaan. Ik vraag mij wel af of er wat beperkingen komen in capaciteit, want het is wel eens druk.

6. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand onlangs nog long haul gevlogen met de KLM?
    Later deze week vlieg ik over de grote plas, normaal bestel ik een vegetarische maaltijd vooruit maar dat kan nu niet. Ik vroeg me af of je nu in de cabine nog keuze hebt of dat het slechts een maaltijd is die ze serveren. Opzich geen probleem maar dan weet ik dat ik wat extra mee moet nemen.

7. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb geen warme maaltijd gekregen maar wel een snackpack met een aantal stroopwafels, sandwich, nootjes, cola, water en nog wat kleine dingen. Ze komen niet langs met de trolley, dus een drankje is op afroep. Ohja, het huisje krijg je wel ;)

8. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Heeft er iemand info over sky priority bij bagage controle? Is die open?

Ik hoor berichten dat mensen 4 uur tevoren aanwezig moeten zijn op Schiphol. Is dat ook voor frequent flyers van toepassing? Hoe lang heb je nu nodig om bij de Schengen gates te komen?

9. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Finnair heeft 100% bonus bij aankoop van punten.

We’re back with exciting new offers for Finnair Plus members only. Receive twice the award points when buying points 16–19 June. For example, 20,000 points get you an extra 20,000 completely free! From 19 Juneonwards, award point purchases receive a 50% bonusuntil 30 June.

10. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Volgens de site wordt er nu alleen een warme maaltijd gereserveerd op vluchten van langer dan 9 uur, en die van mij is net wat langer.

BC heeft maar een beperkte meerwaarde nu. Helemaal omdat het een nachtvlucht betreft die zoals het er nu uit ziet alles behalve vol zal zijn.

11. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Mijn vlucht twee weken geleden was ook langer dan 9 uur dus ik hoop dat ze inmiddels een maaltijd serveren. Ik was erg blij dat ik last minute nog een zak krentenbollen bij de AH had gehaald. :cool:

westi vindt dit leuk.
  12. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Oh serieus, want ik kreeg een mailtje met het volgende:

Mijn vlucht is 9½ uur dus verwacht eigenlijk wel een warme maaltijd, wel ook zo lekker voor het slapen gaan. Heb de vraag ook maar uitgezet bij de KLM zelf.
    Helaas zal ik dit keer sowieso m'n eigen slaapmutsje mee moeten nemen.

13. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Nee joh, alles is open. Was er vanochtend in 5 minuten doorheen.

westi vindt dit leuk.
  14. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben zaterdag 13 juni en vrijdag 5 juni er zo doorheen geweest!! Priority was 13 juni niet nodig want er was bijna niemand en 5 juni vroeg ik ernaar en deden ze de priority voor mij open! dus je ben er zo doorheen

westi vindt dit leuk.
  15. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    En vanmorgen geland, KLM heeft verder niks van zich laten horen, gelukkig was de warme maaltijd vegetarisch.

Wel dikke balen dat ze me van te voren niet in de lounge wilden laten want hun Priority Pass terminal was stuk oid. En dat lossen ze dan op door alle pashouders te weigereno_O

Bjorn en arjen05 vinden dit leuk.
  16. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Was de warme maaltijd voor iedereen vetegarisch of kon je kiezen?

17. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Voor iedereen was het duo van pasta.

18. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Bah. Er wordt wel hard op het eten beknibbeld zo te lezen uit de reisverslagen van de laatste maanden.

19. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Eh ik moet zeggen dat ik het wel begrijpelijk vind dat ze nu geen keuze aanbieden. Sla was gebaseerd op olijven en feta, en ook een bakje met verse ananas en meloenstukjes. Het tasje op de stoel bestond half uit Nederlandse en half uit lokale(Amerikaanse import dus) producten, er zat opzich wel genoeg in om de vlucht zonder trek door te kunnen komen.

20. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Het is moeilijk plannen in deze tijden :rolleyes:
    Onze zomervakantie in maart geboekt en al een twee keer veranderd door KLM, tot ik hem helemaal annuleerde en afgelopen maandag opnieuw boekte. Vandaag alweer een mailtje van AF. De vlucht van Czech Airlines is er niet meer, omgeboekt op een veel eerdere vlucht met 9 uur in Parijs. Gauw bellen en netjes veranderd met "maar" 5 uur in Amsterdam. Er is nog een paar weken te gaan, dus blijft spannend hoe veel veranderingen er nog staan te komen. Er zijn in elk geval weinig tickets die niet INVOL REROUTE hebben staan :)

Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina