InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    update: Net gebeld met KLM. Bedrag krijg ik niet gecrediteerd. Net zoals dat er bij een positief tariefsverschil geen kosten in rekening worden gebracht, wordt er bij een negatief tariefsverschil ook niks gecrediteerd.

2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ik ken je precieze boekingssituatie niet, maar wellicht is het in dit geval handiger om geen gebruik te maken van gratis omboeken. Als je een voucher aanvraagt, krijg je het volledige bedrag -10 euro terug en kun je met die voucher een nieuwe vlucht boeken, waarbij je het verschil wel als voucher terugkrijgt.

Bosbewoner, lloydje33 en loualex1399 vinden dit leuk.
  3. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    #edit: ik moet beter lezen :oops:

4. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik lees net op IF dat KLM 15% extra waarde toekent aan vouchers. Dit betreft ook vouchers die reeds zijn uitgegeven. https://insideflyer.nl/klm-geeft-15-extra-tegoed-bij-aanvraag-voucher/

arjen05 en Bosbewoner vinden dit leuk.
  5. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik hoop vooral dat ze het boekingsysteem zo aanpassen dat je meerdere vouchers in één keer kunt gebruiken. Ik heb er vijf liggen...

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Je kunt KLM bellen, dan voegen ze al je vouchers samen tot 1 mega-voucher. Dit voor alle vluchten geboekt op 074. Hetzelfde kan voor alle vluchten op 057. Maar niet samen op 1 nieuwe.

FlyingFonz, Ozzietukker, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Alleen voor door KLM geannuleerde vluchten. In principe dus niet als je zelf cancelt. Desalniettemin mooie geste, zeker met terugwerkende kracht!

8. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Net gebeld met de plat-lijn: regeling geldt trouwens alleen voor vouchers van tickets met vertrek Amsterdam / gekocht in Nederland. Mijn voucher voor ticket met startpunt ARN kan (vooralsnog) naar de 15% extra waarde fluiten.

9. KPapjes87

KPapjes87 Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat een voucher eigenlijk bij je binnen komt? KLM heeft mijn vlucht op 12 april gecanceld, ik heb op 24 april zelf maar een voucher bij ze aangevraagd nadat ik niets had gehoord en heb sindsdien niets meer gehoord behalve een ontvangstbevestiging. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze het druk hebben, maar ik heb gewoon geen idee of ik nu nog geduld moet hebben of dat er wellicht iets verkeerd is gegaan.

10. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Hopelijk sneller dan LOT. Na bijna 8 weken wachten op een refund (niet voucher) zonder antwoord, waren de voorwaarden voor omboeking voor de zoveelste keer verruimd (tot een jaar na originele vertrekdatum ipv boekingsdatum), dat het ineens wel interessant werd om om te boeken naar volgend jaar pasen. Dat werd op een zaterdagochtend binnen 5 minuten geregeld via email...

11. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Same problem here. Op 18 april een bevestiging gehad van mijn aanvraag met daarin de informatie dat het weken kan duren.

12. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Daar staat niets over op de deense site, zou ook moeten gelden voor Zweden, hoewel de details nog niet klaar zijn, dus je kunt het misschien nog niet zien in het systeem?

"If your flight was cancelled by the airline on or after 14 May 2020, you can opt to request a cash refund or a voucher. The value of the voucher will be somewhat higher than the cash refund. This increased value also applies if you’ve already received your voucher.

We’ll soon update our website with the revised policies, additional instructions on how to request a cash refund, and more details on the increased value of travel vouchers."

13. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Wij hadden de voucher binnen 24 uur in de mailbox. Gister aangevraagd, vanochtend ontvangen.

14. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ah heerlijk.. Ze werken de queue van van nieuw naar oud af ‍‍o_O

15. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    KLM.se geeft inderdaad precies dezelfde tekst. Hmm... ik laat het nog maar even sudderen en ga er na het weekend nog wel eens achteraan. Kan me voorstellen dat de werkinstructies nog te wensen overlaten op dit moment.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  16. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    KLM is achter de schermen hard aan het werk om deze situatie voor iedereen helder te maken en op te lossen. Ik zou inderdaad adviseren om ze dit weekend de tijd te geven en pas na het weekend (bijvoorbeeld vanaf woensdag) weer contact op te nemen.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  17. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    240
    Trofeepunten:
    33
    Hier bijna hetzelfde. Vlucht werd geannuleerd, voucher aangevraagd en na 2 dagen hadden we ze allemaal binnen.

18. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    De verwerking van de door KLM geannuleerde vluchten gaat inderdaad erg snel, de voucher ontving ik vaak dezelfde dag al. Voor zelf geannuleerde vluchten is het een ander verhaal, ik heb nog een annulering van 15 maart die nog niet verwerkt is. Maar ik heb de tijd ;-)

19. PierreV

PierreV Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Onze vluchten in BC naar Washington en retour van Toronto werd door KLM geannuleerd, aantal weken geleden.
    Binnen een dag de ingezette miles terug en de luchthavenbelasting werd ook snel teruggestort.

20. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik merk al dat vluchten die geannuleerd zijn door KLM binnen elke uren/dagen verwerkt worden. Vluchten die je zelf annuleert worden binnen enkele weken/maanden verwerkt.

Deel Deze Pagina