InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ik neem er even een quote uit, maar hetzelfde sentiment is meerdere keren naar voren gekomen.

Klopt, de viruspartikelen zijn kleiner dan de gaten in niet-medische mondmaskers en zouden er daardoor uit kunnen. Het grootste besmettingsgevaar komt alleen niet van individuele viruspartikelen, maar van bijv kleine druppels, bijvoorbeeld bij het niezen og hoesten. Die zitten niet alleen vol met vele viruspartikelen, maar heb ook nog een grote snelheid om naar een andere persoon te vliegen. Een niet-medisch masker, of zelfs een sjaal, kunnen deze juist wel tegenhouden.

Dan is de vraag, net als in de IT security, van een risicoafweging. Er is nog steeds een tekort aan medische maskers in de gezondheidszorg, maar we willen wel heel graag weer vliegen. Wat is het risico voor hoeveelheid extra besmettingen met niet-medische maskers tegenover de schade aan de economy met het nog langer uitstellen van vliegen?

VinceG, DirkOnTour en Urbanjazz vinden dit leuk.
  2. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Dat argument heb ik ook gehoord, en voor mij als leek zit er wel wat in. Aan de andere kant heb ik van medici vernomen dat mondkapjes, ook de medische, na een paar minuten vervangen moeten worden. Door je adem worden ze nat en is de barrière 'opengebroken'. Daarnaast vormt een nat mondkapje/lapje een besmettingshaard wat versterkt wordt door het feit dat mensen er telkens met hun handen aan zitten.

Deze gasten werken elke dag met mondkapjes dus ik neem aan dat ze er wel verstandig mee omgaan. Het is een vorm van kuddegedrag met een gevoel van schijnveiligheid. Rutte en KLM gaan mee met de kudde omdat het niet meegaan met de kudde leidt tot minder klandizie. Zowel electoraal als financieel.

Mij zullen ze in ieder geval niet met een mondkapje op betrappen. :rolleyes:

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zie net dat mijn IHG “Weekend night certificate” met 9 maanden is verlengd. Van 1 augustus 2020 tot 1 mei 2021. Netjes !!

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem is natuurlijk wel dat je weinig keus heb als je wilt of moet vliegen want dan zal je toch, zolang die regel er is, met een mondkapje op aan boord moeten gaan, anders zal men je weigeren. En ik vermoed dat de komende tijd veel maatschappijen en landen wel deze eis zullen stellen, al is het maar om het publiek te laten zien dat ze wat doen.

Gezien de prijs die de wegwerp mondkapjes tot de euro per stuk die er nu gevraagd wordt kan je er in ieder geval zeker van zijn dat ze echt heel vaak hergebruikt gaan worden door het grote publiek. En eventuele eigen gefabriceerde mondkapjes, nou de effectiviteit daarvan kan je ook wel raden.

5. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik belde KLM om mijn vluchten om te boeken omdat deze gecanceld waren. Tot mijn verbazing kon KLM mijn boekingen richting Azië om boeken op vluchten van Lufthansa of LOT.
    Voor een vlucht richting Afrika was dit niet mogelijk.
    Hebben jullie dit eerder ook ervaren?

6. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    De meeste maatschappijen (lees, niet low-cost) hebben onderlinge interline afspraken, juist om bij onregelmatigheden de klant toch te kunnen helpen. Natuurlijk houden ze de omboeking het liefst in huis, of anders bij een alliantiepartner, maar als het niet anders kan, ook andere maatschappijen.

arjen05 vindt dit leuk.
  7. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Top, je kan zelfs dubbel dippen

8. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Toch apart - voor zover ik weet interlinen ze normaal alleen bij annulering (rond de) 24u van tevoren, als er echt geen andere opties zijn (en EU261 dus in werking gaat). Voor vluchten verder van tevoren zullen ze normaliter als enige optie latere herboeking op eigen metal of directe partners geven, want zo'n nieuw interline ticket kost ze best veel geld.

9. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Net 11 miljard ontvangen, geld speelt natuurlijk geen rolex bij afkl..

Urbanjazz, petert en MVA20 vinden dit leuk.
  10. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Rolex :D.

lloydje33 vindt dit leuk.
  11. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Nog iemand anders gebruik gemaakt van de Banyan Tree deal? Ik heb 2x2 nachten in banyan tree bangkok geboekt, upgrade naar serenity club room (55/56/57e etage), iedere dag ontbijt en lounge toegang...dat voor 2 personen...60 euro per nacht per persoon...koopje dacht ik zo! Voucher te gebruiken tot 20/12/2021....

VinceG en ACE48 vinden dit leuk.
  12. Timo

Timo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    B91A44C8-58EC-4332-9662-2DA2F5F55DE0.png
    KLM is in deze Corona tijden erg genereus met de bagagevrijstelling.

MoonJ, Urbanjazz, Ambtenaruh en 15 anderen vinden dit leuk.
  13. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    extra bagage vrijstelling voor de mondkapjes ;)

Timo vindt dit leuk.
  14. LeidenHub

LeidenHub Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ben jij ook zo iemand die een winkelwagentje midden op de parkeerplaats laat staan? Omdat jij er zelf niks aan hebt om hem terug te brengen naar een verzamelplaats, maar een ander wel?

Bijgevoegde bestanden:

• image.png
      image.png
      Bestandsgrootte:
      163 bytes
      Weergaven:
      44
  15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Nee want ik winkel met een mandje.

Als je jezelf wil beschermen moet je dat vooral doen, geen enkel probleem mee, sterker dat juich ik toe want je moet doen wat voor jezelf het beste is.
    Maar de gedachte dat mondkapjes ook maar enige vorm van bescherming zullen bieden als mensen er niet achter staan en alleen maar doen omdat het de regel is, dan is de effectiviteit snel zoek. Zie ook het afstand houden, dat gebeurd veel minder, natuurlijk je hebt een paar 1.5 meter fundamentalisten, maar het gros doet niet heel veel moeite.
    En dan ben ik maar liever eerlijk dan dat ik een politiek correct antwoord ga geven.

16. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Vrachtvlucht? :)

r0gerthis en Urbanjazz vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Mag je die bagage dan gelijk met een vrachtwagen afleveren op de plek waar ze het in de container laden?

Bjorn vindt dit leuk.
  18. budjepaul

budjepaul Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Las ook je andere bericht over MyTrip. Bespaar je de moeite, die reageren niet op e-mail en telefoon (eigen ervaring)... Afhankelijk van de route die je via hen hebt geboekt zou je nog kunnen kijken of je aanspraak kunt maken op Europese passagiersrechten, die moet de airline namelijk wel zelf afhandelen en daarvoor mogen ze je niet doorverwijzen naar de OTA.

19. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ibis Business heeft zojuist mijn Gold lidmaatschap met 6 maanden verlengd.

Amsterdam, lloydje33, Bjorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33

Deel Deze Pagina