Ik heb mijn post nog eens goed doorgelezen, maar volgens mij dring ik nergens iemand wat op. Ik verkondig hoe ik erin sta net zoals jij dat doet.
Je dringt niet expliciet wat op maar toch zeg je tussen neus en lippen door wij reizen veilig of niet waardoor je dus indirect wel aangeeft dat het eigenlijk normaal zou zijn. En uiteraard mag jij veilig reizen, zoals gezegd je kunt en mag beschermingsmiddelen gebruiken als dat jezelf kan beschermen dat moet inderdaad het uitgangspunt zijn, maar een oplossing met mondkapjes voor iedereen zal, als er al bescherming zijn echt minimaal iets bijdrage als men er niet achter staat en zelf wilt gebruiken.
Als jij dat tussen neus en lippen leest dan is dat wat jij ervan maakt en niet wat ik bedoel. Prima dat jij je eigen conclusie trekt. Veel succes.
In vergelijking met wat ik als eerste reactie tikte is dit een hele lieve reactie Daarnaast heeft het helemaal niets te maken met lief zijn. Maar je moet me geen woorden in de mond gaan leggen of gaan reageren op iets dat ik helemaal niet vermeld heb omdat iemand het tussen de regels door gelezen heeft. Als ik het zo bedoel dan heb ik echt geen regels er tussen nodig en dan zeg ik het wel rond uit.
Air France deelt vanaf 11 mei gratis mondkapjes uit aan passagiers die er bij het ingaan van het vliegtuig nog geen hebben: D’ici le 11 mai, sur la quasi-totalité de nos vols, les faibles taux de remplissage actuels permettent la mise en place d’une distanciation physique. Dans les cas où la distanciation n’est pas possible, nos équipages distribuent à la porte de l’avion des masques aux clients qui n’en possèdent pas déjà.
Haha precies. Waar mogelijk skip ik alle AF vluchten. Ondanks dat wel goed dat ze het "gratis" aanbieden.
De maatregel is tot eind augustus, dus dat valt nog mee. Ik zie ook geen reden waarom ze ermee door zouden gaan. Aangezien niet medische mondmaskers toch geen virus tegen gaan houden maar al die wegwerpmaskers wel een extra belasting zijn voor het milieu. In januari viel het mij in Taipei op dat daar de temperatuur van passerende passagiers werd gecontroleerd door een soort IR camera’s. Dat lijkt me wel slim om te doen. Desinfectie middel verstrekken en voorzover dat kan een middenstoel vrij lijkt me ook wel effectief.
Het zijn allemaal lapmiddelen. Het virus is airborne, dus zal zich relatief makkelijk binnen een cabine verspreiden, alle luchtfilters, mondkapjes en temperatuurmeten ten spijt. De vraag is vooral hoeveel mensen er besmet zijn. Als dat aantal relatief laag ligt kun je een bewust risico lopen door te vliegen omdat de kans dat je door iemand besmet wordt klein is, net zoals we bewust een risico nemen als we de auto instappen dat we door een dronken persoon dood gereden worden. De huidige strategie is dan ook om het aantal besmettingen laag te houden en in de gaten te houden hoeveel nieuwe mensen besmet worden. Zolang dit beheersbaar blijft (dus 1 persoon steek maximaal 1 nieuwe persoon aan) kan er steeds meer open en genormaliseerd worden. Zolang deze besmettingsgraad onder de 1 blijft is er vrij weinig aan de hand
Even een vraagje tussendoor. Ik zie dat ik "newbie"ben , dus mijn vraag zal wel een echte newbie vraag zijn, maar wanneer ben je blue tier, silver tier of anders? Zal vast wel ergens staan maar ik kan het nog niet vinden,,,
Er zit een knopje met trofeepunten. Hier kun je zien hoe de punten worden berekend. o.a aantal posts en leuk gevonden inhoud.