Wat zijn momenteel jullie ervaringen met het binnen 24 uur annuleren van een KLM ticket? Door alle drukte bij KLM wacht ik nu net iets meer dan tien weken op annulering en terugbetaling van het ticket. Heeft het zijn om de plat lijn te bellen en zo het proces te versnellen?
Vaak proberen te bellen, 90% van de tijd krijg je niemand aan de lijn, maar als je iemand te spreken krijgt wordt het zo voor je geregeld. Heb inmiddels een dikke ordner met EMD's.......
Ik probeer altijd wat later op de avond de platinumlijn te bellen en ben eigenlijk altijd binnen 5 minuten geholpen. Zodra je ze aan de lijn hebt is alles eigenlijk binnen no time geregeld.
Ik probeer ook altijd later op de avond te bellen, verder nog merk ik dat het beter gaat als je het nummer dat achterop de kaart staat belt ipv het reguliere 020.
Had zelf afgelopen maandag na wat drankjes ticket geboekt, volgende ochtend toch spijt van dat ik geen voucher had gebruikt. Gebeld in de ochtend en had het geld dag later weer op me Amex.
Dank voor de reacties! Zojuist de platinum lijn gebeld (twee minuten wachttijd) en de boeking is geannuleerd en het geld zou binnen enkele dagen op de credit card moeten staan
Interessant opiniestuk in FD en op luchtvaartnieuws https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...-faillissement-air-france-klm-beste-oplossing De samenwerking gaat nooit echte liefde worden. Terwijl de partijen juist prima kunnen samenwerken indien er geen vergaande landsbelangen meer zijn. Covid-19 versterkt de verschillen maar zou ook deze mogelijkheid brengen. En tuurlijk zijn er haken aan ogen, maar wegen die op tegen de eeuwige rivaliteit en de kansen van eerst nationaliseren en daarna weer privatiseren.
Goed stuk en een interessante theorie die best eens zou kunnen werken. Alleen lijkt het me haast onmogelijk om te verwezenlijken. Air France failliet laten gaan staat gelijk aan einde politieke carriere in Frankrijk. En een 100% genationaliseerde maatschappij.. ook dat is lastig lastig. Zowel in de bedrijfsvoering als op de middellange termijn. KLM zal er een stuk kleiner uitkomen, en als blijkt dat de nieuwe KLM 2.0 niet winstgevend te krijgen is zal er bijgestort moeten worden? Alitalia revived? en mag dat van Brussel? Ik weet er niet voldoende van maar het is razend interessant. De cultuurverschillen tussen Frankrijk en Nederland waren groot en blijven groot.
Inmiddels heeft KLM de annuleringsvoorwaaadeen veranderd voor reizen geboekt op of voor 21 April. Voorheen stond daar als voorwaarde nog met vertrek tot juli, inmiddels is dat met vertrek t/m 31 augustus. Kan alleen nog nergens vinden hoe men omgaat met: a) boeken voor/op 21 april en b)vertrek in Oktober 2020 ? Iemand van jullie wel? Er staat wel iets over boeken op of na 22 april en vertrek later, maar ik heb geboekt VOOR 21 April.
Lijkt me dat dan geldt: gratis omboeken maar geen annulering of voucher vooralsnog. Daarvoor wachten wat er komen gaat?
Op klm.com staat doorlopend alle nieuwe of gewijzigde informatie. Er staat ook bij op welke boekingen die info betrekking heeft, zoals in dit specifieke voorbeeld voor vluchten t/m 31 augustus, die geboekt voor of op 21 april. Als je vlucht in oktober vertrekt, is er geen wijziging op de ticketvoorwaarden. Die kun je dus in je mailbox (reseveringsbevestiging) of in de app terugvinden. En als je via een andere website geboekt hebt ipv direct bij Air France of KLM, kan die tussenpersoon ook nog extra kosten in rekening brengen.
Helaas is onze zomervakantie HEL-HNL zojuist door KLM geannuleerd. Dat zat er natuurlijk wel aan te komen, maar toch jammer
Lekkerr, not.....mondkapjes verplicht bij de KLM per 11 mei...(bron Telegraaf/online) Krijgen we die van KLM ?
Helaas niet. Je kunt ze vanaf nu bestellen op shop.klm.com. Gebruik code THANKYOURTF voor 20% korting.
Volgens de NOS: De woordvoerder van KLM "wil geen discussie voeren" over de effectiviteit of risico's van de maatregelen. Hij zegt dat mondkapjes de voorkeur hebben boven andere vormen van gezichtsbedekking en dat reizigers aan de gate worden gecontroleerd. Wie onvoldoende beschermd is, krijgt een mondkapje van KLM. Als die voorraad op is, wordt een reiziger geweigerd op de vlucht.
Ach was te verwachten. Als KLM het niet verplicht had gesteld dan had ik volgende week sowieso een mondmasker (en bril!) gedragen in het vliegtuig. En waarom zou je die van de KLM krijgen? Ik zou zelf willen weten wat voor masker ik gebruik en geen papieren ding krijgen van de KLM. Daarnaast mag ik hopen dat wie nu moet vliegen dat voor het werk doet en dat de werkgever beschermingsmiddelen vergoed? De mijne in ieder geval wel, want wij doen ons werk veilig. En kan dat niet, dan wordt er niet gereisd.
Op NOS staat dat de kwaliteit niet uitmaakt en een sjaal ook goed is... Dan heeft het toch geen zin en geeft dit een risicovolle schijnveiligheid. Om het virus tegen te houden is minimaal een ffp2 mondmasker nodig en dient deze ook correct gebruikt te worden en regelmatig te worden vervangen.
KLM kan niet veel anders doen dan meegaan in de wereldwijde trend van het creëren van een soort veiligheid en om te voldoen aan de eisen van landen waar ze heen vliegen. Nu zie ik zelf helemaal niets in mondmaskers, ik ben regelmatig in Duitsland en het is op en afzetten zodra je een winkel uit bent, en gezien de prijs wordt deze zeker heel veel hergebruikt dat enige effectiviteit ver te zoeken zal zijn, daarnaast zit het niet fijn als je hem helemaal over je neus en mond moet opzetten helemaal niet voor langere tijd. Je ziet overigens in veel landen waar het mondkapje verplicht is een beperkt deel dat deze goed gebruikt, maar een veel groter deel welke het nut niet inzit heeft deze losjes op, of alleen over de mond, en dit ga je echt niet tegenhouden. (En uit politiek correctheid zou ik natuurlijk moeten zeggen dat ik het niet voor mezelf doe maar voor een ander, maar politiek correct ben ik zeker niet, de enige reden dat ik het vrijwillig zou doen is als het mezelf zou beschermen). En dan mag men ook nog gewoon eten en drinken op een vlucht. Maar zoals gezegd, meerdere maatschappijen doen dit, in het begin is daar wat aandacht voor, daarna wordt de naleving net zoals het goed strak bevestigen van de veiligheidsgordel en het zal helpen om het publiek weer aan het vliegen te krijgen. Want wat veel belangrijker is, de tijd dat de virologen het voor het zeggen hadden is toch wel voorbij, er zijn ontwikkelingen overal ter wereld door afnemende cijfers die wat meer richting het reguliere normaal gaan.
Waarom zou je niet voor plezier mogen reizen? Als je naar het land van bestemming kunt reizen, want daar gelden nu veelal restricties voor, zodra die zijn opgeheven zie ik geen enkele reden dat je niet zou mogen reizen. Dat jij met gecertificeerd mondkapje en bril gaat reizen is je goed recht, doe wat je vooral zelf veilig acht maar dring dat niet op. Ik reis namelijk nu ook en doe dat zonder mondkapje, en dat is een zeer bewuste keus. Niet iedereen leeft namelijk in de angstbubbel.