InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Toch is het ook de vraag of het echt zo gaat zijn dat de wereldwijde vraag naar vluchten na Corona gaat afnemen.

Ik begrijp dat er economische schade is en dat een gedeelte mogelijk niet meer zal kunnen vliegen.
    Aan de andere kant krijg je natuurlijk na de crisis, of mogelijk zelfs eerder als maatregelen versoepelt worden ook mensen die zoiets hebben van ik moet het er nu van nemen, nu het nog kan en daarmee kan de vraag naar reizen ook exploderen.

Er werd de laatste tijd in de media en vooral ook vanuit de groep die het liefst ziet dat er een mooi park wordt aangelegd op de plek van de landingsbanen op Schiphol een beeld geschetst dat het reizen wel verleden tijd zal zijn.
    Maar nu hoor je ook wat meer tegengeluiden dat het bijvoorbeeld een basisbehoefte is geworden.

De tijd zal het leren, maar de tijd van alleen maar doomdenken zijn we op dit moment achter ons aan het laten. Er komt steeds meer data beschikbaar dat de angst ook aan het wegebben is.

2. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    ik ben bang dat dit pas het begin is van een ongehoorde slachting in de airline industrie. Alle airlines die weinig spek op de botten hebben zullen simpelweg verdwijnen. Binnen Europa lijkt het me waarschijnlijk dat er slechts 3 max 4 groepen overblijven Ryan air, easyjet, lufthansa, IAG en misschien Airfrance/KLM. de rest zal in deze groepen opgaan of ten onder gaan. De eerste 18 maanden zal de vliegbehoefte achter blijven bij 2019 en airlines zullen trachten pax te trekken met lage tarieven. Ryan/Easy zullen groter marktaandeel verwerven. Daarna zullen ticketprijzen snel stijgen. Zwarte dagen voor Virgin, Norwegian, SAS, Swiss, Portugalia, TAP, Air Europa, Brussels, alle Turkse airlines, Jet2, en nog een paar die ik vergeet...

3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Die slachting ben ik het mee eens, die zal er zeer waarschijnlijk aan zitten te komen. Ten eerste dat men voorlopig nog niet zal kunnen or durven te vliegen. Welke landen mag je wel in, komt er een 2e corona-golf die over de wereld zal golven, etc.
    Ten tweede raakt het bedrijfsleven snel gewend an de huidige manier van contact, dus zullen er veel minder zakenreizen en dus minder BC tickets verkocht worden.

4. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Daar komt nog eens bovenop dat in ruil voor staatssteun er allerlei extra voorwaarden worden gesteld aan Co2 uitstoot, nachtvluchten etc. Ook dat soort zaken zullen op de rentabiliteit drukken, waardoor de tickets duurder moeten worden en er minder gevlogen zal worden.

Ik verwacht dat uiteindelijk de maatschappijen in Europa flink kleiner zullen worden ten op zichte van maatschappijen in het midden oosten waar ze geen voorwaarden stellen en oneindig diepe zakken hebben

5. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Zou met het uitfaseren van de 774's al niet een stuk CO2-voordeel gepakt zijn?
    Denk dat nachtvluchten met name voor vrachtvluchten een issue zijn en voor vakantievliegers die nu misschien een (retour)vlucht minder per dag kunnen maken.

6. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    [verwacht dat uiteindelijk de maatschappijen in Europa flink kleiner zullen worden ten op zichte van maatschappijen in het midden oosten waar ze geen voorwaarden stellen en oneindig diepe zakken hebben[/QUOTE]

daar waren de problemen voor corona al groot. Etihad heeft toen al gereorganiseerd maar blijft verliesgevend, Quatar sind 2-17 boycott in het rood, Emirates kreeg de 380s al voor de corona niet vol en had al een vlootvernieuwing in gang gezet met de aanschaf van 350s etc. Olie is momenteel niets meer waard inkomsten zijn opgedroogd. Corona zou daar nog wel eens harder kunnen toeslaan en krijgt men de 380s nog vol in 2021/22? Wordt Dubai / Abu Dhabi / Bahrein weer de populaire hub?

KL1575, petert en ErwinLansing vinden dit leuk.
  7. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb eergisteren een vlucht geboekt en betaald met een EMD voucher die veel hoger was dan het werkelijke bedrag. Dus daar zou je dan een nieuwe EMD voor terug moeten krijgen voor het resterende bedrag toch?
    Hoe lang duurt dat gemiddeld? Is dit een handmatig proces?
    Ik had verwacht dat het een automatisch proces zou zijn en ik dus direct met mijn bevestiging en ticket het emd zou krijgen?

8. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Heb ik ook al twee keer gehad. Heb wel screenshots gemaakt waar de nieuwe voucher code op staat. Nooit email bevestigingen gekregen, maar de screenshot codes werken gewoon.

FlyingFonz en VinceG vinden dit leuk.
  9. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Heb ik ook gehad. Een berichtje sturen met je oude code en ze sturen je de nieuwe code op.

10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Dit kan ik ook bevestigen. In hetzelfde scherm als je boekingscode staat meteen je nieuwe vouchercode. Even opslaan en je kunt 'm meteen gebruiken. Als je meerdere vouchers had ingeleverd die op andere namen stonden, staat de nieuwe voucher op naam van degene van de laatst ingevoerde voucher.

FlyingDutch en VinceG vinden dit leuk.
  11. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    240
    Trofeepunten:
    33
    Iemand die toevallig weet hoe het zit met extra stoelen waarvoor betaald is? Wij hebben voor onze gecancelde vlucht een aantal stoelen met extra beenruimte bijgeboekt maar alleen vouchers gekregen voor de originele ticketprijs. Ik wil KLM nu niet onnodig lastigvallen echter zou de vlucht komende Donderdag plaatsvinden.

12. Okeww

Okeww Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Welke vliegmaatschappijen denken jullie die door Corona ten onder zullen gaan ?

13. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Hmm ok, heb geen screenshot gemaakt. Ook geen code gezien overigens. Eerlijk gezegd ook niet op gelet want ik dacht deze wel automatisch per email te krijgen.

Maar bedankt!

Even de platinum lijn gebeld. 20 sec wachttijd en had de EMD in paar seconden binnen.
    Geregeld!

14. Timo

Timo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Je kunt een EMD-bewijs aanvragen voor de bijgeboekte stoelen. Zodra je een nieuwe boeking maakt kun je dan via de klantenservice deze EMD nummers doorgeven en zij kunnen je dan de stoelen met extra beenruimte toewijzen.

FlyingFonz en Karsten1993 vinden dit leuk.
  15. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    British Airways ontslaat 12.000 man, 25% van het personeel.

16. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    SAS 5000 eruit, ongeveer helft van het personeel

17. Erwin

Erwin Blue Tier

Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Naja, proces is ingezet voor consultatie met de vakbonden, voor ontslagen tot 12.000 man. Nog niks zeker op dit moment.
    “The proposals remain subject to consultation but it is likely that they will affect most of British Airways’ employees and may result in the redundancy of up to 12,000 of them,”

Zie: https://www.reuters.com/article/us-...re-than-a-quarter-of-jobs-to-go-idUSKCN22A2WC

18. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Allemaal, behalve diegene die staatssteun krijgen

19. LeidenHub

LeidenHub Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
  20. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    UV is een leuk idee, maar de plekjes waar geen licht kan komen daar wordt niet ontsmet. En er zijn genoeg plekjes in een vliegtuig waar geen direct licht komt.

Deel Deze Pagina