Het was al even aangekondigd, ook telefonisch nog bevestigd aan me twee weken geleden. Maar maak maar eens een boeking, dit is van 1 min geleden: Garantie tot aan de voordeur.
https://www.nd.nl/nieuws/varia/966830/hogere-variabele-beloning-klm-baas-elbers Dit lijkt me een verkeert signaal. Naar de 2000 man die op straat worden gezet, naar de belastingbetaler die 90% van het salaris betaald en naar de klanten die hun terugbetaling word ontzegt omdat de kas leeg is.
Dit is deels waarom ik de media haat. Jesse Klaver gooide eenzelfde artikel van De Telegraaf ook al op Twitter en maakte er lawaai over zonder zich goed in te lezen en dat vond ik heel kwalijk als politicus. Het Parool kaartte het echter goed aan: de kans dat hij een bonus krijgt is nihil, want dit is gelinkt aan de financiele prestaties van KLM. Het is echt niet dat van die Miljarden die de overheid erin pompt een deel zijn bonus wordt.
Platlijn kon gisteravond nog geen ja of nee zeggen of ik dan nu bijvoorbeeld 3 vouchers op 1 ticket kon inleveren. Plus was het waiven van de bookingfee ook nog steeds niet bekend...
Er zijn meer voorbeelden van dat zaken niet bekend zijn bij een afdeling of mensen. Zo ook bij FB. Het is bijvoorbeeld mogelijk om, naast data, ook de bestemming kostenloos te wijzigen. De vriendelijke vrouw aan de lijn wist er niet van maar heeft me goed geholpen Er wordt geen enkel woord gerept over wat die bestemming wel of niet mag zijn..
Gaat ook niet gebeuren. Het was een proces dat al gestart was voordat de Corona crisis uitbrak omdat het onderdeel is van het gelijktrekken van beloningen met Air-France. Zo jammer dat zaken door de media uit zijn verband wordt getrokken.
Ik begrijp dat mijn kritische houding richting KLM van de laatste weken, op het insideflyer forum gevoelig ligt. Maar het is een genuanceerd artikel welke in diverse kwaliteitsmedia staat. Een beursgenoteerd bedrijf weet dat alles openbaar is. Zeker ook de agenda van een aandeelhoudersvergadering vlak voor dat deze plaatsvind. Het was slim geweest dit punt te verwijderen voor er een paar honderd miljoen staatssteun en 2 miljard aan staatsgaranties werd gevraagd. Voordat 2000 personeelsleden te horen kregen hun baan te verliezen. En voordat je de klanten bewust verkeert informeert en hun wettelijk recht ontneemt. (De europese commissie heeft dit recht recent nogmaals bevestigd in nieuwe richtlijnen)
@Bosbewoner het artikel vermeld in de laatste alinea inderdaad dat de kans nul is. Daarmee is het artikel genuanceerder dan de kop van het artikel. Zoals wel vaker in de media komen de suggestie die de kop oproept en inhoud niet volledig met elkaar overeen. Overigens baseert ND het verhaal op stukken die de Telegraf heeft gezien. Hoop niet dat je laatst genoemde met kwaliteitsmedia bedoelt. Een kritische houding is altijd mooi . zie overigens dat het maar over een verhoging van 131.250 gaat.
Of hij een kans heeft om de bonus te halen of niet, of dit al een jaar op de agenda stond of niet. Het is allemaal irrelevant. Het is een onbegrijpelijke fout van de KLM en desastreus voor de publieke sten aan Elbers en het bedrijf. Dat Klaver en consorten dit gebruiken is niet meer dan normaal het wordt op een zilveren schaal aangedragen door de KLM zelf. Klaarblijkelijk was er dus niemand die dacht dat het in het huidige klimaat misschien toch niet zon goed idee was om hierover te beginnen. Het opent ookmeteen de discussie waarom Elbers geen kwart van zijn salaris inlevert en zijn Franse baas wel.
Inmiddels is er een ontslag aangevraagd voor de SSA medewerkers. Covid-19 was de druppel voor de overheid om te stoppen met geld erin te blijven pompen. Was er maar eens iemand zo realistisch bij Alitalia, is ook al jaren een bodemloze put. https://www.reuters.com/finance/deals/bankruptcy
Ik geef toe dat de timing erg ongelukkig was, echter blijft het jammer dat de mensen massa alleen maar naar koppen kijkt en niet de moeite doen om een artikel te lezen voordat zij hun mening geven. Als Elbers een kwart van salaris inlevert, 125.000. Mooi gebaar, maar dat maakt niet het verschil of KLM overeind blijft of niet. Je kan hooguit die 2.000 tijdelijke contracten met twee weken verlengen.
Tja, die Italianen hebben COVID-19 gewoon gebruikt als excuus om AZ in te lijven. Stond al op omvallen nadat EK ze verliet (500 miljoen gekregen van de overheid vorig jaar om tot mei 2020 te kunnen blijven vliegen), DL en LH waren afgevallen als geïnteresseerden, dus eigenlijk waren ze vanaf volgende maand failliet. Nu zijn ze ineens een staatsbedrijf, dus kunnen ze weer een hoop bankbiljetten bij de kerosine gooien om te verbranden.
Ik kreeg vorige week of de week daarvoor een mailtje van een congres in juni wat, wonder boven wonder niet cancelled, maar besluit te verplaatsen naar eind oktober. Ticket herboekt, nu is het geen duur ticket (AMS-FRA), maar ik ben wel benieuwd wat er zometeen gebeurd als ze alsnog cancellen of ik dan nog vlucht en hotel een tweede keer kan herboeken of terugkrijgen.
Ik loop wellicht heel erg op de zaken vooruit, maar weet iemand wanneer airlines het zomerseizoen opengooien van 2021 (normaal gezien)? Tot nu toe kan je vluchten tot begin maart boeken. Wanneer gaan normaal gesproken de zomerseizoen vluchten online weet iemand dat?
volgens mij is het altijd 11 of 11,5 maand dat je vooruit kunt boeken bij de lijndiensten. Dus gaat dan niet per seizoen. LCC werken volgens mij soms wel per seizoen.
Sommige bestemmingen moeten wel per seizoen opengegooid worden. Dit geldt met name voor seizoensbestemmingen. Lijnvlucht of niet, LCCs voeren ook veel lijndiensten uit.
IHG verlengt nu ook de status tot en met januari 2022. De criteria voor een statusverhoging zijn zoals eerder al aangekondigd met 25% verlaagt. "Our members are our most loyal guests and during these times, we want to offer more reasons to get away and stay with us – when the time is right. We continue to monitor the evolving situation and keep our cancellation policy and amendments to our loyalty program under constant review. With that in mind, we are making further changes to our loyalty program to support our members to manage their status, points and benefits this year. Membership Status: All members’ program status will be automatically extended through January 2022, allowing members to enjoy all the benefits of the status they earned during 2019. For Spire Elite members this includes the Choice benefit of 25,000 bonus points or gifting of Platinum Elite status to someone each year This change will be automatically reflected in member accounts in the coming weeks."