InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Dat was mijn vraag omdat je zelf aangeeft in NL te wonen.,

2. SallySpectra

SallySpectra Newbie

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Was een xp run

3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Je hoort het tarief van de geannuleerde segmenten terug te krijgen, dus van AMS-BRU. Verhoudingsgewijs zal dit dus niet zoveel zijn op een ticket naar NY, maar het is meer dan alleen de tax. Zeker op een J ticket.

SallySpectra vindt dit leuk.
  4. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Voor de 300 xp krijg je dan ook nog eens niks. De komende 6+ maanden zal er niet of nauwelijks worden gevlogen. Maar doe er je voordeel mee en kijk verder dan skyteam. Uiteindelijk zijn de voordelen redelijk minimaal van het trouw vliegen met 1 maatschappij/alliantie. Die gratis koffer en wijntje in de lounge betaal je uiteindelijk zelf door je keuzes te beperken.

5. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou nog eens bellen, een deel waar je voor betaald hebt, is tenslotte niet uitgevoerd. Overigens kan je bij wijzigingen in vluchten om de XP’s van de originele vlucht vragen. Dat zou het al minder zuur maken, alhoewel je er dan wel iets aan moet hebben met de coulanceregeling in gedachte...

6. SallySpectra

SallySpectra Newbie

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Ik had dat ook aangegeven van de xp’s maar dat doen ze in deze situatie niet. Had de laatste leg net nodig voor Gold

7. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Aangeven dat je alsnog wil vliegen zodra het kan? Of kom je dan in de knel met tot wanneer je XP’s geldig zijn?

8. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    AMS-BRU is iets meer dan 1 procent van de totale afstand. Zou dus verwachten dat je 1 procent van de ticketprijs terugkrijgt.

Bij mij deed KLM ook erg lastig over een downgrade van C naar Y op de leg CDG-HEL. Was een trip AMS-CDG-HEL in C. Dat was iets meer dan 1 procent van de totale afstand.

9. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Heb je op het moment van annuleren of bij check-inn wel geinformeerd naar een vervangende vlucht/trein of heb je de annulering voor kennisgeving aangenomen en ben je gewoon naar huis gegaan (door KLM als "no-show" gezien?)

10. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
  11. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
  12. Jos86

Jos86 Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag even met de platinumlijn gebeld voor 3 vluchten de komende 2 maanden die uiteraard niet doorgaan. Ik was na verschillende verhalen wel blij verrast met de soepelheid waarmee ik geholpen werd.

1 vlucht omgezet in vouchers (ik had kaarten voor Tottenham - Arsenal volgende week, die zie ik niet meer snel gebeuren). 2 andere vluchten herboekt met nog nader te bepalen datum. Al met al lekker soepel en in 5 minuten was ik klaar.

Natuurlijk zijn de medewerkers nu een stuk meer getrain hierin dan een paar weken terug, maar desalniettemin een fijne ervaing weer met de platinum sevicelijn.

JosEnrafNonius, Urbanjazz en DirkOnTour vinden dit leuk.
  13. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
  14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Maar de prijzen zijn nog niet gezakt sinds gisteren. Ze pakken dat slim aan.. vluchten tot 3 juli zijn flexibel om te boeken. Zie hier de prijzen AMS-LHR :D:D

upload_2020-4-17_16-27-2.png

Jan van Putten en MoonJ vinden dit leuk.
  15. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Voor veel intercontinental vluchten waarnaar ik heb gekeken zijn de prijzen in juni ongeveer 100-300 Euro lager dan in Juli/Augustus. Tickets in juni kan ik gratis omboeken naar Juli en Augustus als het beter uitkomt.:D

Ik had een vlucht voor €550 richting Azië geboekt en €600 naar LAX.

Matthijs1311 vindt dit leuk.
  16. SallySpectra

SallySpectra Newbie

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Nee, want de lockdown vond toen plaats in België, dus kon daar sowieso niet meer naar toe.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    KLM voor een derde keer naar Australie? Blijkbaar is de PH-BVO vandaag geland in Sydney vanuit Tokyo onder KL827. Dacht dat de twee vanuit Kuala Lumpur de enige waren!

Urbanjazz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Bij inwisselen van travel voucher (EMD) zijn geen boekingskosten meer van toepassing. En meerdere vouchers zijn via de klantenservice te besteden aan één boeking. Online is 2 het maximum.

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Staat dit ergens? Bij boekingen die ik gisteren maakte met EMD vouchers heb ik wel degelijk boekingskosten betaald. De boekingskosten worden op klm.com namelijk direct na selecteren van je laatste vlucht toegevoegd aan het totaal, en de check-out pagina heeft dus die 10 euro al inbegrepen. Daarna kun je je voucher inleveren en dat bedrag gaat van de totale prijs af, inclusief boekingskosten dus.

20. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm
    Het is vanmiddag toegevoegd.

Deel Deze Pagina