Je hoort het tarief van de geannuleerde segmenten terug te krijgen, dus van AMS-BRU. Verhoudingsgewijs zal dit dus niet zoveel zijn op een ticket naar NY, maar het is meer dan alleen de tax. Zeker op een J ticket.
Voor de 300 xp krijg je dan ook nog eens niks. De komende 6+ maanden zal er niet of nauwelijks worden gevlogen. Maar doe er je voordeel mee en kijk verder dan skyteam. Uiteindelijk zijn de voordelen redelijk minimaal van het trouw vliegen met 1 maatschappij/alliantie. Die gratis koffer en wijntje in de lounge betaal je uiteindelijk zelf door je keuzes te beperken.
Ik zou nog eens bellen, een deel waar je voor betaald hebt, is tenslotte niet uitgevoerd. Overigens kan je bij wijzigingen in vluchten om de XP’s van de originele vlucht vragen. Dat zou het al minder zuur maken, alhoewel je er dan wel iets aan moet hebben met de coulanceregeling in gedachte...
Ik had dat ook aangegeven van de xp’s maar dat doen ze in deze situatie niet. Had de laatste leg net nodig voor Gold
Aangeven dat je alsnog wil vliegen zodra het kan? Of kom je dan in de knel met tot wanneer je XP’s geldig zijn?
AMS-BRU is iets meer dan 1 procent van de totale afstand. Zou dus verwachten dat je 1 procent van de ticketprijs terugkrijgt. Bij mij deed KLM ook erg lastig over een downgrade van C naar Y op de leg CDG-HEL. Was een trip AMS-CDG-HEL in C. Dat was iets meer dan 1 procent van de totale afstand.
Heb je op het moment van annuleren of bij check-inn wel geinformeerd naar een vervangende vlucht/trein of heb je de annulering voor kennisgeving aangenomen en ben je gewoon naar huis gegaan (door KLM als "no-show" gezien?)
Voor tijdens het thuiswerken: https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-dag/126631-564-welke-maatschappijen-vliegen-straks-nog
Inmiddels de aanvraag gedaan naar aanleiding van de post op de frontpage. Hij werd gelijk goedgekeurd. Had 'Man of Leisure' ingevuld als beroep. https://insideflyer.nl/wyndham-biedt-gratis-gold-status-voor-mensen-in-cruciale-beroepen/
Vandaag even met de platinumlijn gebeld voor 3 vluchten de komende 2 maanden die uiteraard niet doorgaan. Ik was na verschillende verhalen wel blij verrast met de soepelheid waarmee ik geholpen werd. 1 vlucht omgezet in vouchers (ik had kaarten voor Tottenham - Arsenal volgende week, die zie ik niet meer snel gebeuren). 2 andere vluchten herboekt met nog nader te bepalen datum. Al met al lekker soepel en in 5 minuten was ik klaar. Natuurlijk zijn de medewerkers nu een stuk meer getrain hierin dan een paar weken terug, maar desalniettemin een fijne ervaing weer met de platinum sevicelijn.
Voorlopig lege middenstoel bij easy jet.? https://edition.cnn.com/travel/article/easyjet-middle-seat/index.html
Maar de prijzen zijn nog niet gezakt sinds gisteren. Ze pakken dat slim aan.. vluchten tot 3 juli zijn flexibel om te boeken. Zie hier de prijzen AMS-LHR
Voor veel intercontinental vluchten waarnaar ik heb gekeken zijn de prijzen in juni ongeveer 100-300 Euro lager dan in Juli/Augustus. Tickets in juni kan ik gratis omboeken naar Juli en Augustus als het beter uitkomt. Ik had een vlucht voor €550 richting Azië geboekt en €600 naar LAX.
KLM voor een derde keer naar Australie? Blijkbaar is de PH-BVO vandaag geland in Sydney vanuit Tokyo onder KL827. Dacht dat de twee vanuit Kuala Lumpur de enige waren!
Bij inwisselen van travel voucher (EMD) zijn geen boekingskosten meer van toepassing. En meerdere vouchers zijn via de klantenservice te besteden aan één boeking. Online is 2 het maximum.
Staat dit ergens? Bij boekingen die ik gisteren maakte met EMD vouchers heb ik wel degelijk boekingskosten betaald. De boekingskosten worden op klm.com namelijk direct na selecteren van je laatste vlucht toegevoegd aan het totaal, en de check-out pagina heeft dus die 10 euro al inbegrepen. Daarna kun je je voucher inleveren en dat bedrag gaat van de totale prijs af, inclusief boekingskosten dus.
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm Het is vanmiddag toegevoegd.