Exact mijn gedachte. Het voelt niet echt goed om te lezen dat mensen airline status, miles, xpś zooo ontzettend belangrijk vinden in een periode dat de wereld in brand staat. Misschien is Corona nog een ver van je bed show ben je er nog niet echt door geraakt, ken je niemand die doodziek is of erger, is je baan niet in gevaar, voel je je onkwetsbaar door dit alles en is het moeilijk je in te leven in de mega problemen op gezondheid en economisch vlak. Misschien is het streven naar een hoger service niveau, meer miles, meer vluchten, freebees en het behouden van je status nog steeds de heilige graal in je leven. Voor mij persoonlijk kan mijn plat niveau me gestolen worden. Miles en Xp? Ik heb andere issues op het moment. Plat 4life? Staat niet echt in mijn top 10 van belangrijke zaken. Ook ik kan net als iedereen niet tussen de vleugels zitten en hoop dat de KLM er over 12 maanden nog is, dan begin ik gewoon opnieuw. Momenteel speelt de luchtvaart en alles wat erbij hoort geen rol in mijn leven mijn prioriteiten liggen helaas ergens anders.
Voor iedereen liggen de prioriteiten weer anders. Vliegen is natuurlijk niet het belangrijkste, maar uiteindelijk voor mijn werk wel belangrijk om te doen, want anders zal het toch ophouden. Ik kan gelukkig genoeg doen vanuit Nederland dus momenteel nog geen issue. De regeringen laten zich m.i. toch iets teveel gijzelen met de gedachte dat iedereen maar in leven gehouden moet worden, koste wat kost. (Lees publieke opinie, want in de rekenmodellen welke zij hebben weet men allang wat het verwachte effect van bepaalde maatregelen opheffen zal zijn en als het aantal slachtoffers beperkt blijft kiest men toch voor die variant). En dat is een harde gedachte en vanuit mijn positie ongetwijfeld makkelijk praten, maar ik ga liever gelukkig dood dan dat ik ongelukkig oud wordt door angstig in mijn huisje blijf zitten. Ik denk als je de mens echt de keus zal geven dat het merendeel toch zal kiezen voor zichzelf en dus helemaal niet deze lockdown wil. De regeringen zijn ervoor om het aantal slachtoffers te beperken, en die gedachte is nobel, maar dit zal niet het laatste virus zijn en om in korte tijd mensen in angstige wezentjes te zien veranderen terwijl het grootste deel, zelfs met een instortende gezondheidszorg het gewoon zal overleven, vindt ik eigenlijk nog wel angstiger dan dit virus.
De naam van dit forum doet vermoeden dat er meer mensen actief zijn die geïnteresseerd zijn in vliegen dan in modeltreintjes.
Okay, I'll bite. Misschien wel eens nagedacht over het feit dat mensen in deze situatie amper meer controle/invloed over iets hebben en derhalve iets aanpakken waarvan het ietwat makkelijker is om invloed op te hebben? Dat het daarnaast ook afleiding biedt van alle ellende die nu omgaat in de wereld en voor menigeen ook op lokaal niveau? Ik denk dat voor niemand hier op het forum het een ver-van-zijn/haar-bed-show is, en ook kijkend naar de treffende opmerking van @arjen05 hierboven (het is een frequent flyer forum, geen Libelle/Magriet) is dit juist 1 van de zaken waar je nog grip op kunt hebben of een mening over kunt vormen, zeker op een forum waarvan men vaak dezelfde mening deelt. Door status bij een maatschappij kun je niet de wereld redden of gezond maken. En ja, als er maatschappijen failliet gaan, zijn we alle opgebouwde status daar kwijt, maar als mijn oom een vrouw was, dan was het mijn tante, of "as is verbrand hout". Om dan maar iedereen die zijn mening geeft, of kritiek uit, op een bepaalde "oplossing" van een vluchtmaatschappij af te schilderen als aansteller, gaat mij een aantal mijlen te ver (see what I did there)?
Om toch nog iets te kunnen in deze tijd heb ik besloten een aantal van mijn Aegan miles te doneren aan een goed doel. Deze worden x3 door Aegan zodat zorgpersoneel een vakantie cadeau krijgt na deze moeilijke tijd.
Bernard, een artikel dat je wel mogelijk wel kan waarderen ook al is het wat Amerikaans georienteerd : https://forge.medium.com/prepare-for-the-ultimate-gaslighting-6a8ce3f0a0e0 Geschreven vanuit het hart in plaats van op z'n Ira Helslootjes
Dit is niets nieuws. De wereld stond al in brand. Er zijn teveel mensen mensen op deze aardbol en die kopen teveel producten en eten teveel vlees. Heel de “maak industrie” van China, de ontbossing in Brazilië en over populatie in trieste omstandigheden in India zorgt dagelijks voor veel meer doden. Dat is blijkbaar het nieuwe normaal en trekken we onze neus voor op. Mensen die overlijden aan vervuiling in de lucht, afval in het water. En de zeedieren populatie die de afgelopen decennia met 40% is afgenomen. Want dat speelt hier niet. En opeens staat er dan “iets voor de deur”. Dat is opeens dichtbij. En dat is dan extreem vervelend. Ik gun niemand dat ie ziek wordt of erger. Maar voor mij is er niets veranderd. Ik was me al bewust van de problemen in de wereld waardoor ik al heel m’n leven heb aangepast om te zorgen dat ik mijn positief steentje bijdraag privé en via m’n werk aan die dingen die altijd speelden en iedereen z’n neus voor optrok. Vliegen is idd ook niet goed, en dat compenseer ik dan ook. Ik ga niet stilstaan. Ik maak plannen, waaronder vliegen en het secure stellen van XP’s zoals altijd. Ik blijf ook zorgen dat ik deze wereld op z’n minst niet nog meer down the gutter duw. Vandaag bewaar ik m’n anderhalve meter afstand en heb ik plezier thuis. Morgen ga ik daarmee door en wil ik weer plezier hebben in de dingen die ik graag doe. Zoals vliegen met KLM en de beloningen die ik heb gekregen als zeer loyale privé en zakelijke klant. Nadenken en plannen voor de toekomst. Want dit gaat vast nog jaren duren, dat betekent niet dat ik moet stoppen met vooruit kijken en nu alleen maar kan zeggen hoe erg het allemaal is. Het was vele malen erger tot aan februari. Mede daarom heb ik voor m’n partner en mezelf vorige week alvast een nieuwe business class trip full price gekocht zodat ik behalve m’n mening heb over XP’s ik ook KLM financieel een warm hart toedraag. Laten we het vooral gescheiden houden. Ik maak me hard voor een betere wereld op andere fora en doe dagelijks keuzes maken die Klimaat neutraal zijn. Op dit fora maak ik me hard en heb ik plezier rondom alles mbt vliegen, hotels, reward programma’s. Inside flyer is er voor de mensen die interesse hebben in reizen. Op welke manier de wereld dan ook in brand mag staan.
- auto weggedaan - kwaliteit kleding kopen die eerlijk geproduceerd is. - pas nieuwe spullen kopen als iets anders defect of beschadigd is. - zelfs die spullen eerst op marktplaats zetten (onderdelen zijn soms handig voor mensen) - geen vlees / dierlijke producten eten - echt groene stroom. En stroom minimaliseren - geen gas gebruiken. - vliegen compenseren. - zo min mogelijk plastic kopen, liever iets verpakt in papier of glas. - geen plastic verpakkingen zeep, douchegel en shampoos. Altijd zeepblok of iets bijvullen. - alles recyclen - Fairtrade kopen en geen “Action” shopper zijn. - soya en palmolie proberen te vermijden - niet online spullen kopen die ook om de hoek verkrijgbaar zijn. - zelf een mok/fles meenemen om plastic afval te voorkomen. - niet online van alles bestellen en weer terugsturen - seizoens groenten en fruit kopen. Ik ben geen heilige. Maar ik maak altijd bewuste keuzes. En na een aantal herhalingen wordt iets automatisme. Over bovenstaand praat ik met anderen maar ga niemand hard overtuigen dit ook te doen. Daarnaast heb ik via m’n werk invloed op hoe wij producten naar onze klanten versturen of laten ophalen. Door dit slimmer te doen en de klant bewust te sturen op opties die minder impact hebben dan is dat ook een kleine winst. Maar we dwalen af Ik blijf een happy user van dit forum. Met nieuws en weetjes waar we allemaal iets aan hebben. En als je daar nu even geen behoefte aan hebt is dat ook prima. Ik ga niemand overtuigen vegan te worden, dan graag ook mij in m’n waarde laten om te zeggen dat de XP situatie beter aangepakt had kunnen worden.
Ik vind het heel fair wat flying blue nu doet, hoewel ik natuurlijk ook liever een kwalificatieverlening had gezien. Eind september zit ik op 182/180 Oja ik zit momenteel op 142xp waar in de zomer nog 10xp uit een vlucht uitkomt en 30 uit de amex (die ik een paar maanden betaald aan moet houden ivm referren van een vriend.)
Ik zie nu op de website van KLM dat vandaag het omboeksbeleid weer is aangepast. Tickets geboekt vóór 16 april is geen vereiste meer. De klant aanzetten om voor 16 april te boeken om cash binnen te halen. Bij mij is het ze in ieder geval gelukt.
Hey All, Ik heb net van KLM te horen gekregen dat ik voor mijn geannuleerde vlucht alleen de tax terug kan krijgen omdat ik grotendeels van de vluchten al heb gevlogen, klopt dit? Het ging om JFK-AMS-BRU, AMS-BRU was geannuleerd. De medewerker zei dat het voor hem ook nieuw was, maar dat het de regels zijn.
Heeft KLM gezorgd dat je wel in Brussel kon komen (trein vergoeden o.i.d) of heb je daar (vrijwillig) vanaf gezien? Als dat het geval is lijkt mij het terecht dat alleen de tax terug betaald wordt.
Vind een Platinum member die 320XP hebt en daardoor gewoon zoals normaal 300XP voor inlevert voor een 12-month extensie, of een Platinum member die 1XP heeft en 299XP krijgt van KLM voor een 12-month verlenging wat meer dan 'iets meer voordeel'. Ik ben puur zuur omdat ik m'n best deed om dit jaar naar Gold te gaan bij KLM, daardoor bij hun een aantal tickets had geboekt (sommige al gevlogen) ondanks dat ze wat duurder uitkwamen en ik die XP's nu uiteindelijk inlever voor behoud van mijn Silver status. Gold haal ik niet want met werk zal er niet gevlogen worden deze zomer. First world problems, ik weet het, maar ik vind het vervelend. Tell me, welk voordeel heb ik aan deze regeling? Vind het prima als iemand meer voordeel heeft dan ik, want er zijn veel loyalere KLM klanten dan mijzelf. Maar ik zie geen voordeel aan December wanneer zij 100XP afschrijven bij mij. Dat zouden ze zonder Corona ook doen.
Nee, ik ben niet naar Brussel gereisd. Woon zelf gewoon in NL. Heb ook geen andere optie gehad dan de tax terug.
Dus je wilt geld terug van een vlucht die je goedkoop vanaf BRU hebt geboekt en waarvan je de laatste leg sowieso niet gevlogen zou hebben?
Waarom ga je er van uit dat ik de laatste leg niet zou vliegen? Ik heb gewoon de volle pond betaald voor het ticket in J, dus ja ik wil graag een voucher daarvoor.
Je voordeel is NIHIL. De benadeling door KLM is ook NIHIL. Je wordt benadeeld door het virus waardoor je gold helaas niet kunt halen.
Zo kun je het ook zien. Laat ik het zo zeggen. Ik vind het jammer dat KLM dit soort gevallen helemaal niet tegemoet komt. Blijft ook geen slimme zet van KLM denk ik dan. Zit nu op 36 gevlogen XP's. Ik heb geen motivatie om nog een enkele XP binnen te halen dit jaar, want krijg de rest toch gratis van KLM. Zet dan liever mijn boeking in J van Oktober naar volgend jaar, zodat ik het jaar begin met 100XP. En persoonlijk denk ik dat de mensen die normaal XP runs doen deze ook zullen uitstellen met boeken, gezien hun status toch blijft dit jaar. Bij lange na doet niet iedereen deze maar zijn toch een hoop FF van wel denk ik zo. In het geval dat we natuurlijk weer kunnen vliegen dit jaar...