InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ook hier niet erg blij/tevreden met de huidige gang van zaken. FB had gewoon de status met een jaar moeten verlengen (zoals veel andere FFP's automatisch doen), of inderdaad zoals hierboven geopperd een hoeveelheid XP's moeten toekennen adhv het aantal maanden dat sinds Corona (zeg Februari) niet gevlogen is.
    Nu is het voor veel echte frequent flyers een sigaar uit eigen doos.

Urbanjazz, MrEhrmantraut en Carel1 vinden dit leuk.
  2. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Welke "alle andere airlines"? De europese of amerikaanse markt? KLM/AF is echt heel royaal, vergeleken met de thuismarkt hier bij SAS:

- Miles lopen zoals altijd af
    - Geen bonusreizen boeken met partnere, alleen uitgevoerd door SAS zelf
    - Max. 5.000 punten te gebruiken aan andere aankopen
    - Geen verlenging van status. Als je echt in de problemen komt, dan zou je kunnen bedelen om punten van afgelaste reizen, maar echt alleen als je je huidige status niet zou behouden deze maand en alleen met documentatie van boekingen die gecanceld zijn.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  3. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Men bedoelt hier naar alle waarschijnlijkheid de VS. Inderdaad, KLM is redelijk snel en vrij royaal vergeleken met andere Europese carriers. Van BA heb ik bijvoorbeeld nog niets gehoord. Dit terwijl KLM in Nederland bijna het monopolie in handen heeft. Dat is in de VS anders, ook met een heel andere binnenlandse markt.

Laatst bewerkt: 16 apr 2020
  4. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik dacht dat er een apart topic was waar men mocht opscheppen over wie er de meest zelfingenomen frequent flyer was, maar ook in dit topic viert het gebrek aan erkenning hoogtij. Door de regeling van AF/KLM wordt niemand serieus benadeeld, er zijn alleen mensen die er misschien iets meer voordeel van hebben dan jij. In een commentaar op een Amerikaans blog hierover wordt het volgende advies gegeven: "Don't bitch". Ik kan mij daar wel in vinden. Er is meer in het leven dan de kleur van je kofferlabel.

FlyingFonz, TimH, MichaelNight en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. MrEhrmantraut

MrEhrmantraut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    @tomhster er zijn ook een boel frequent flyers die hun status bij elkaar hebben gevlogen door met veel dure tickets trouw te zijn aan KLM ipv een gold challenge te doen voor status :rolleyes:

Thijsk, Urbanjazz, Daan3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. tomhster

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Want een status die verkregen is op kosten van de baas is veel meer waard dan die van iemand die deze op eigen kosten bij elkaar heeft gevlogen...:rolleyes:Als mijn gecancelde vluchten doorgegaan waren had ik mijn verlenging ook wel gehaald, dus mijn persoonlijke voordeel is ook maar relatief. Maar je bevestigt precies wat ik bedoel.

FlyingFonz, FlyingDutch en MichaelNight vinden dit leuk.
  7. MrEhrmantraut

MrEhrmantraut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    @tomhster en nu ga je er blind van uit dat frequent flyers altijd OPM vliegen.... gevaarlijke aanname... ;)

Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Mijn echtgenote en ikzelf zijn beiden Platinum en vliegen uitsluitend privé. We betalen dus alles zelf .

MichaelNight, Thijsk, Urbanjazz en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. tomhster

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben/blijf Gold, maar betaal het ook zelf. Op zich is het ook het issue niet wie je perks bekostigt. Het gaat om het gegeven dat er mensen zo verongelijkt doen omdat ze misschien niet het onderste uit de kan halen bij een regeling waar iedereen, al is het slechts op basis van rollover XP's of het op een later moment kunnen gebruiken van vouchers, wel enig voordeel van heeft.

bernard en DirkOnTour vinden dit leuk.
  10. MrEhrmantraut

MrEhrmantraut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    maar zoals je net al toegeeft heb jij er dus wel voordeel aan voor je status en andere veel vliegers dat niet dus beetje makkelijke reactie zo.....

Thijsk vindt dit leuk.
  11. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Het hele systeem is gebaseerd op het belonen van loyaliteit.
    En dan vind ik het reëel dat iemand die veel vliegt of misschien iets minder vliegt maar wel dure tickets koopt op z'n minst dezelfde compensatie krijgt dan iemand die 'toevallig' een voordeeltje scoort.

Thijsk, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  12. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    A real man of leisure, like myself ;).

Urbanjazz, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. tomhster

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik had toch al geherkwalificeerd. Het voordeel wat ik nu heb is dat ik de vouchers voor de vluchten die nu geannuleerd zijn kan gebruiken voor de periode 2021-2022. Maar ik misgun zelfs iemand die dit jaar geen enkele XP bij elkaar gevlogen heeft zijn mazzeltje niet. Waarom wel?

Ambtenaruh en DirkOnTour vinden dit leuk.
  14. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Omdat het onderscheid maken tussen deze groepen ook lastig is heeft KLM er voor gekozen om iedereen gelijk te behandelen (status jaar verlengen). Dus geen onderscheid op basis prive/zakelijk, silver/gold/platinum. Dat mensen dit misschien niet zo ervaren zegt mogelijk iets over die personen.

George1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. tomhster

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Als "ja, maar dat is niet eerlijk" echt belangrijk voor je is heb je niets bij flying blue te zoeken. Voorbeelden te over, maar dat Düsseldorf Amsterdam je meer XP's oplevert dan bijv. New York-LA is er daar maar één van. Het systeem is niet opgezet om te belonen, maar als marketingtool. En dat is echt heel wat anders.

16. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Is dat echt zo, waar staat het? Dat zou veel beter zijn als dat zo is.
    Dit heeft toch voor alle status houder een gevolgen, is dat niet voor nu dan is het voor volgend jaar.
    Ja ik heb voor komende 30 april meer dan 300XP. Maar afgelopen maanden niet gevlogen, tot en met juli is Azie vrees ik nog ondenkbaar, dan is het toch 6 maanden en wellicht langer (Corona piek in Indonesië moet nog komen) geen XP kunnen sparen....normaliter ga ik 5 tot 6 keer per jaar naar Azië. 5 vd 6 keren in C.
    Afgelopen december kwam ik van Bali terug vertrouwde de situatie niet zo, wat berichten uit China gehoord. Ik had bewust geen ticket geboekt(aantrekkelijke ticketprijzen met veel pijn in mijn hart voorbij laten gaan) en zei dat ik vreesde pas april of mei weer terug zou kunnen zijn. En nu bleek het nog veel langer, gggrrrrr.
    Binnenkort is een Ramadan en Suikerfeest periode, wat er dan daarna ivm Corona gevolgen zou kunnen zijn, zou ik zeker vóór september/oktober niet naar toe gaan.

Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  17. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb nog 1 aanvraag lopen, zie ook niets.

18. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Het is juist zo dat niet iedereen gelijk word behandeld. Heb je het afgelopen jaar niet of nauwelijks met KLM gevlogen dan krijg je een jaar kado. Heb je juist wel veel gevlogen dan krijg je niks en mag je de komende tijd je xp buffer inleveren. Het programma draait nou eenmaal om loyaliteit belonen en status. Als je daar te vies van bent dan is het programma juist niet iets voor jou.

Pictor, Thijsk, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    eerlijke manier...... zoals Delta oplossing is top, bespaar ook veel klachten te behandelen etc. etc.

TK heeft overigens ook een oplossing bedacht.

Dear.....
    We hope Covid-19 pandemic will end very soon and you will get back to your daily routine.

We are sorry about flight cancellations due to travel restrictions. In order to protect your benefits as a Miles&Smiles member, we have extended the status expiration dates and free cabin upgrade period for 6 months. We also doubled purchasing limits of Status Miles. Also we double the limit of Status Miles Purchase.

You can access your current status and card information through our mobile application or website, and you can continue using your digital card as you please.

Until next time,
    You keep smiling,
    We keep your status safe.

Looking forward to flying together soon in healthy days.

Miles&Smiles

Pictor, Thijsk, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Dat deze gelijke behandeling voor mensen verschillend gaat uitpakken klopt (heb ik ook niet ontkend). Ook voor de personen die al veel hebben gevlogen blijft de loyaliteit nog steeds beloond. Volgens mij is de status nog altijd een gunst.
    Ik denk overigens dat er geen enkele oplossing is waarbij iedereen volledig tevreden zou zijn en niet sommige mensen meer voordeel zullen hebben dan anderen.

Laatst bewerkt: 16 apr 2020

Deel Deze Pagina