Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met vluchten voor 30 juni die geboekt zijn met EMD en vrijwillig willen annuleren. Krijg ik het bedrag dat betaald is met EMD ook terug in een EMD? In het verleden had ik een vlucht geboekt met EMD die geannuleerd moest worden. Toen kreeg ik het bericht dat EMD non refundable is en dat gedeelte niet terugkreeg. Is dit nu ook het geval?
Helemaal onderaan op de flying blue website staat: 11. Overweegt Flying Blue extra steun voor deelnemers die willen upgraden of volgend jaar hun niveau willen behouden? De ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op. We houden de situatie nauwlettend in de gaten om te bekijken of extra steun in de toekomst nodig is. Zodra er meer bekend is, brengen we u op de hoogte. https://www.flyingblue.nl/nl/news/coronavirus-updates
Precies wat ik dacht. De huidige maatregel is specifiek bedoeld voor diegenen, die hun status zouden verliezen de komende dagen en weken terwijl de vliegtuigen nog aan de grond staan. Voor ons, die ons al gekwalificeerd hadden, is het pas een probleem in 2021, dus geen reden om nu al te speculeren wat er evt. tegen die tijd zou kunnen gebeuren. Eerst die grote vogels de lucht weer in zien te krijgen!
Ik had in januari een vlucht geboekt voor 2 personen met 2 EMD-vouchers + bijbetaling, vluchtdatum mid-juni. Ik heb deze vlucht afgelopen zaterdag geannuleerd en kreeg hier 2 nieuwe EMD-vouchers (1 per persoon) ter waarde van het geboekte ticket voor terug, ex boekingskosten. Deze nieuwe EMD-vouchers zijn geldig tot 11 april 2021.
Ik voel me een poot uitgedraaid door deze “oplossing” van FlyingBlue. Personen die ieder jaar de kantjes er vanaf lopen en runs doen krijgen nu een groot cadeau met niks doen. Zelfs een Plat for life jaar erbij. Diegene die privé en/of zakelijk echt veel vliegt op welk niveau dan ook krijgt helemaal niets en heeft niks aan dit voordeel. Waardeloos!
Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit een oplossing is voor de time being. Als je de faq leest lijkt het erop dat ze de situatie even willen bekijken voor ze zich zullen richten op de mensen met rollover xp e.d. Als daar niets mee gebeurt is het effect bovendien dat dit jaar niemand zich geroepen voelt trouw te zijn aan het skyteam. Geen slimme zet.
precies...voor mij is dus geen verschil, op 30 april gaat 300XP van me af.....gggrrrrrrr..... absurd en waardeloos. krijg er totaal geen enkele waardering gevoel en begrip voor de situatie. wel 1richtingsverkeer..... tuurlijk heb ik medeleven voor de situatie van KLM, tot bepaalde hoogte, KLM blijft natuurlijk een commerciële bedrijf, zo zie ik het ook.
Mee eens. Geef Plats die al 300+ XP hebben gewoon 150 XP... Ik begrijp dat Ulti’s 900 UXP bijgeschreven krijgen.
Zie mijn post op vorige pagina. Deze oplossing is ook voor KLM interessant omdat de frequent flyers aangemoedigd worden om nog wat XP zelf te verzamelen.
Het heeft voor en nadelen. De XP’s gaan zoals altijd mee naar volgend jaar. Tegelijkertijd kun je ook met een retourtje AMS-DUS dat je in januari hebt gevlogen al je status verkrijgen. Met 0 motivatie voor de rest van het jaar. Ik ben blij dat ze iets doen. Voor iedereen op alle niveaus. Echter moet het wel eerlijk zijn. Gelijke monniken gelijke kappen.
In mijn idee moet iedereen voor statusbehoud de helft zelf verdienen in een kortere tijd. Dus evenredig met hoe het 'normaal' zou zijn. De platinummers die een XP overschot hebben worden niet 'berooft' en degenen die een naar hogere status willen worden als vanouds gereset.
Ik vind de reacties ook wel beetje negatief. Heb soms het idee dat KLM goudstaven kan uitdelen en mensen dan toch klagen dat ze te zwaar zijn.
Dat laat een hoop ruimte voor interpretatie. Na afloop van kwalificatie word namelijk wel de XP afgetrokken welke benodigd zijn, en kom je tekort dan wordt het eerst aangevuld en vervolgens afgetrokken van je XP totaal.
Op de engelstalige site staan voorbeelden: Het lijkt erop dat ze er al over nagedacht hebben en je dus gewoon een dikke vinger krijgt als je je status al verdiend hebt. Punt 11 geeft nog hoop, maar bewijs komende jaren (als je gebruikt moet maken van je nu lege buffer) maar dat je een jaar eerder last van corona had. 11. Will Flying Blue consider additional support to help members to upgrade or maintain next year? Since the situation is still evolving, we will keep on monitoring it closely to see if additional support is required in the future. We are committed to sharing details when available.
In mijn ogen gaat het erom dat de buurman een goudstaaf krijgt en ik niet omdat ik toevallig wat loyaler was en braaf met KLM gevlogen heb terwijl mijn buurman bij de andere buurman is gaan kijken. Boodschap aan KLM: wees niet zo'n kleindorpelijke kruidenier, maar kijk naar Delta. https://news.delta.com/delta-extend...d-more-support-skymiles-members-future-travel
Misschien (lees hopelijk) kan AF-KLM een soortgelijk royale regeling betalen zodra de 10 miljard staatssteun binnen is.
voor dik 10K aan tickets gekocht afgelopen 12 maanden dus heb rollover xp's genoeg maar vind dit echt niet netjes. Ze zullen nog wel veranderen denk ik nadat customer care een boel klachten in ontvangst mag nemen. eerlijkste imho net als bijna alle andere airlines. je kwalificatie periode is 24 maanden ipv 12 en je status is 2 jaar geldig ipv 1. misschien dat er dan wat mensen zijn die makkelijker een trapje omhoog gaan maar aan de andere kant moeten ze blij zijn dat er mensen tickets boeken dat hebben ze hard nodig. het geeft ook wel stof tot nadenken om misschien ipv standaard op SkyTeam te filteren voor vluchten is gewoon alle resultaten te tonen
Welke goudstaaf? Voor loyale klanten die zelfs in deze tijd genoeg XP's hebben wordt er letterlijk NIKS gedaan. Niks verandert. Terwijl ook zij moeite hebben met in deze situatie hun XP-teller opbouwen voor het jaar erop, en wellicht het jaar daarop. En nee ik val niet eens onder deze mensen.