InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Inmiddels 4 dagen erbij:

upload_2020-4-14_11-51-5.png

Knip en plakwerk is niet helemaal goed gegaan..

2. Fritsie

Fritsie Newbie

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Op de rest van de website reppen ze hier nog niet over zie ik.

How is my XP accrual affected by the Coronavirus measures?expand_less
    In challenging times like today, travelling has become more difficult due to reasons beyond your control. We believe special circumstances call for special measures. As an immediate measure, we have lowered the XP objective by 25% for our Silver, Gold and Platinum members to maintain their current level. At this moment, this only applies to members that have a qualification period ending in March, April or May 2020. Since the situation is still evolving, we will keep on monitoring it closely. Similar or further actions will be taken for the months beyond May 2020. We are committed to sharing details when available.

Zou wel top zijn als ze de status gewoon een jaar verlengen. No way dat ik dit jaar mijn platinum behoud. Alle congressen zijn geannuleerd, vakanties wrs ook.

3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    De header "a month ago" suggereert dat ze ons al lang geinformeerd zouden hebben, maar dan was die info wel goed verstopt. Ik weet zeker dat vorige week de banner op de homepage er nog niet was.
    upload_2020-4-14_20-10-50.png

upload_2020-4-14_20-11-26.png

William vindt dit leuk.
  4. Fritsie

Fritsie Newbie

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Ik had 'm zelfs nog open staan :), recent veranderd inderdaad.
    Er zal binnenkort wel bericht volgen op alle media.
    Stagaire heeft de mededeling te vroeg online gegooid?? ;-)

5. petert

petert Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Die datum issues hadden ze ook rond de aankondiging van verdere samenwerking met Virgin Atlantic. Gewoon een brak systeem maar goed om dit te zien!

6. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Er staat niet duidelijk of ze de xp wel of niet afboeken. Mijn jaar verloopt eind van de maand. De 300 xp had ik wel binnen, maar voor komend jaar met alle reisbeperkingen zal 300 xp onhaalbaar zijn.

7. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Ben benieuwd wanneer de site van KLM aangepast wordt... vind daar alleen nog dit -> 25% minder XP's voor maart t/m mei.

Mijn periode loopt in juli af, zou erg fijn zijn als die verlengd wordt naar 2021 :cool:

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 15 apr 2020
  8. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Flying Blue Taal - Nederlands versus Engels....

* toch apart dat beide antwoorden in het Engels staan....

Bijgevoegde bestanden:

9. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    FlyingFonz, petert, Fritsie en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Heel blij mee. Mijn collega kon dit jaar zijn 10e jaar Platinum volmaken maar door alle annuleringen werd dat heel krap. Maar nu dit jaar ook meetelt is hij binnenkort Platinum for Life. Ik volg al heel lang insideflyer (maar sinds kort geregisteerd) en kon hem erg blij maken met dit bericht op insideflyer. Zeeeeer gewaardeerd!

FlyingFonz, beuse242, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Zoals ik het lees is er helemaal geen sprake van een verlenging van je status. De 300 xp's worden gewoon aan het eind van de maand afgeboekt en verder is er geen status compensatie voor het jaar 2020-2021. Het is zelfs zo dat de 300 xp die in 2019-2020 zijn gevlogen ook waardeloos zijn geworden want met 0 xp zou ik op het zelfde uitkomen. Koekje uit eigen doos lijkt het.

12. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben hier ook zeer teleurgesteld over. Een echte verlenging (en dit hoeft wmb vooralsnog geen heel jaar te zijn) zou ik passender vinden. Zo compenseer je voor niet-genoten voordelen beloon je je trouwste klanten. Nu tik ik gewoon 300xp af en heb ik dus nul compensatie. En voor komend jaar wordt het een heel stuk moeilijker om aan die 300 te komen.

Carel1, stefan_vdb en Frankb vinden dit leuk.
  13. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb ook wat moeite met deze oplossing. Ik ben Platinum en mijn kwalificatiedatum is 31-12. Ik heb wat XP’s meegenomen van vorig jaar en in Q1 van dit jaar nog kunnen vliegen. Mijn teller staat nu op 322 XP.

Ik zal voor mijn herkwalificatie eind dit jaar dus net als altijd 300XP moeten aftikken, waar ik gewoon voor gevlogen heb. Iemand die minder heeft gevlogen of minder loyaal is geweest, krijgt de XP’s dit jaar cadeau (in het extreemste geval zelfs 300!). Dat voelt wat vreemd. Dit moet toch allemaal veel eenvoudiger kunnen...

14. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal mee eens, loyale klanten worden hiermee niet tegemoet gekomen, hier laat flying blue wat steken liggen.

loualex1399 vindt dit leuk.
  15. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ook van hier, bedankt voor niets. Ik verdien mijn status met conferenties op verre oorden, maar die zijn ongelijk verdeeld over de maanden en jaren, dus ik ben zeer afhankelijk van rollover XPs. Bijv. ging een conferentie in Mexico niet door, wat een derde van mijn opsparing voor 2021/22 had moeten zijn. Het rest van het jaar is alleen binnen Europa, en ook daar nog de vraag hoeveel nog doorgaat.

Het lijkt een regeling, die hier en nu in de problemen zouden komen, te helpen, maar maar het helpt niet op de lange termijn. Ik mag hopen, dat er meer komt op een later tijdstip.

loualex1399 vindt dit leuk.
  16. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Dit jaar zou ik ruim 250xp behalen. Door alle annuleringen haal ik net 180xp voor 31 augustus. De 70xp rollover zouden mijn status voor volgend jaar al garanderen. Gezien de huidige situatie weet ik niet eens of ik volgend jaar 180xp haal.
    Mensen met een kwalificatie datum in maart tm mei hebben ook nog 25% "korting" gekregen op hun status.
    Ik schiet er met de 2 tegemoetkomingen van Flying Blue helemaal niks mee op.

Matthijs1311 vindt dit leuk.
  17. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Tja... was te verwachten. Nu slaat Flying Blue twee vliegen in één klap. Statussen worden gehandhaafd en ze zijn ook meteen voor een groot deel van de rollover XP's af. Ik had mijn status ook gehouden o.b.v. rollover XP. Maar laten we eerlijk zijn, het is ook wel heel erg makkelijk om een stuwmeer van rollover XP op te bouwen als je reeds Platinum bent.

18. Timo

Timo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Alleen als je nog niet de benodigde XP's had. Bij mij zijn op 31 Maart gewoon 300XP afgeschreven. Deze regeling voegt daarom werkelijk nul toe.

19. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Een stuwmeer wil ik het niet noemen, maar het is inderdaad mogelijk. Ik verwacht ook geen heel jaar volledig gratis te krijgen, maar helemaal geen tegemoetkoming is dan weer de andere extreem. Daarom eerst afwachten wanneer de zwanen weer de lucht in kunnen en ik verwacht (hoop?) dat er tzt ook een regeling komt voor 2021/22.

beuse242 vindt dit leuk.
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Eerst heel blij, toen het artikel gelezen en vind dit echt een vreemde regeling. Ik haal nu als het goed is maar 130XP dit jaar (had 180 of meer geweest als dit virus er niet was). Was onderweg naar Gold dus. Nu verspil ik die XP's ongewild aan behouden van mijn Silver status en begin ik het nieuwe jaar met 30 XP. Niks verandert er dus voor mensen die al genoeg XP's hebben om hun status te houden, maar door het virus nu niet genoeg halen voor een upgrade. Ik hoef helemaal geen verlenging van de gratis koffer. Ik wil naar Gold! :confused:

Heb nu 36 XP en denk dat ik m'n vluchten maar allemaal naar volgend jaar zet voor een goede start, gezien KLM toch mijn XP gaat aanvullen. Elke XP die mensen nu halen en nog onder hun status behoud zitten is zonde, want FB geeft je die uiteindelijk cadeau.

petert vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina