InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
  2. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Zelf vind ik de stoelen in de 787-9 iets fijner. De 787-10 heeft een driepuntgordel net zoals in de auto. Als je gaat slapen vragen ze of je je gordel vast maakt voor het geval er turbelentie ontstaat, maar met een driepuntgordel slapen is wat minder comfortabel dan met een "ouderwetse" gordel.
    De bediening in de leuning is ook wat onhandig geplaatst. je hebt al snel dat je de film per ongeluk op pauze zet omdat je met je arm tegen de knoppen zit. Maar weet niet meer of ik dat in 787-9 ook wel eens had.

Verder vind ik beide toestellen top, veel meer privacy dan in de 777 als je alleen vliegt, betere luchtdruk en stiller.

Laatst bewerkt: 8 apr 2020
    MoonJ en loualex1399 vinden dit leuk.
  4. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    De stoelen zijn nagenoeg hetzelfde. Het grootste verschil is inderdaad de driepuntsgordel, maar die moet alleen tijdens het vertrek en de landing om.

Daarnaast zijn de stoelen in de 781 nieuwer, dus (hopelijk) minder kans op defecte onderdelen.

beuse242, MoonJ en loualex1399 vinden dit leuk.
  5. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    vraagje, ik weet niet of dit hier mag, maar toch maar even

Weet iemand hoe de regel op dit moment bij KLM wordt toegepast ivm Corona nav onderstaand voorbeeld?

Mijn voorbeeld:
    Ik zou half mei naar Zuid Afrika/ Kaapstad gaan. Bij de KLM mochten vluchten t/m 31 mei gewijzigd worden of een voucher aangevraagd worden.
    Nu heb ik de vlucht inmiddels gewijzigd naar vliegen naar Kaapstad in de laatste week oktober en weer terug begin November. Kan ik nogmaals wijzigen en en/of alsnog een voucher aanvragen?
    De dame bij de FB servicedesk (die mij overigens verder prima hielp) was hier een beetje weifelend over, geen Ja, geen Nee als antwoord.

Wie weet hoe het werkelijk zit ?

Dank voor de hulp/mening

6. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij werd er gezegd dat ze hierover op dit moment geen uitspraak over mogen doen. Dit ligt aan de situatie in de toekomst. Maar op dit moment is het in ieder geval niet mogelijk om nogmaals gratis te wijzigen. Daarom heb ik mijn tickets ook geannuleerd.

Matthijs1311 vindt dit leuk.
  7. petert

petert Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Mij werd verteld dat het eenmalig gratis wijzigen óf omzetten naar een voucher was. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe lang dit nog gaat duren - als blijkt dat dit nog maanden aanhoudt, kun je wellicht nogmaals gratis wijzigen. Ik heb zelf gekozen voor een voucher (die ik overigens nog niet binnen heb).

8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Over aparte regeling bij KLM gesproken. Op hun website staat duidelijk dat ze willen dat je met minimum stress boekt in deze tijd, dus dat ze garanderen dat als je boekt je je ticket, ongeacht bestemming, kan wijzigen zonder extra kosten (behalve eventueel tariefverschil natuurlijk). Ik nam even contact op om te vragen naar de restricties (tot uiterlijk wanneer je kon omboeken etc). Echter zegt de Helpdesk dat ze alleen een omboekingsbeleid hebben voor tickets die een gepland vertrek voor 31 Mei hebben. Ze weten niet of dat beleid verlengd gaat worden, dat zien ze tegen die tijd.

Erg onduidelijk dus. Heb ik een poot om op te staan als ik een ticket boek en als ik hem gratis wil wijzigen (ticket fare op hun website geeft namelijk gewoon 300eu wijzigingskosten in condities aan) ik verwijs naar wat toen (nu) op hun website stond?

9. petert

petert Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Waar lees jij dit dan, want ik lees dit als ik doorklik op die melding over 'flexibel boeken':

bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm

10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
  11. petert

petert Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    En klik dan eens op de 'details and conditions'. Dan kom je uit op dezelfde (weliswaar Engelstalige versie) pagina die ik net postte. Daar staat ook netjes wat dan de terms & conditions zijn. Ik ben niet juridisch geschoold (na het eerste jaar althans ;)) maar ik vermoed dat je geen aanspraak kunt maken op een gratis wijziging als je ná 31 mei vliegt. Tenzij deze condities - in jouw voordeel - worden aangepast natuurlijk.

MoonJ vindt dit leuk.
  12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Hmm het is inderdaad wel interpretatie gevoelig, gezien in dit kopje met de 'vraag' niet staat 'Can I still make a booking for travel before May 31'. Beetje slick dus. Ik neem de gok er niet op en boek dan maar met Delta! Zonde dat KLM niet hetzelfde beleid hanteert of in ieder geval iets soepeler dan tot eind volgende maand. In een situatie als deze gun ik ze m'n geld van harte, maar ik moet ook wel zeker zijn dat ik zelf mijn eigen geld niet kwijt ben straks.

13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Marriott verlengt ook alle statussen met een jaar.

Carel1 en MVA20 vinden dit leuk.
  14. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Dat is zuur want ze hebben mij net gedowngrade vorige week :eek:.

15. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    KLM haalt weer even de 747 Combi's van stal voor vrachtvluchten naar China! It is not over yet for the ladies

Frankb vindt dit leuk.
  16. petert

petert Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Inmiddels komen de refunds binnen (aeroflot, srilankan) op mijn amex, dat leidt er ook toe dat ik straks duizenden euro's in de plus sta op die kaart en gezien reizen momenteel redelijk stil ligt, ga ik dat waarschijnlijk ook niet zo snel uitgeven.

Hebben jullie hier ook last van, of hebben jullie veel vouchers gekregen?

17. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    gezien de ontwikkeling van de vrachtprijzen geen slechte zet.
    Heb je ook info over wanneer en hoe vaak?

MoonJ vindt dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Vanaf 13 April ongeveer 6-8 weken lang, 2 vluchten per week naar Beijing en 3 per week naar Shanghai. Meer weet ik niet! (bron: luchtvaartnieuws)

DirkOnTour vindt dit leuk.
  19. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63

Klinkt bekend. Een aantal vluchten heb ik als voucher laten uitkeren, de rest is naar Amex teruggeboekt. Alleen voor een aantal KLM vluchten wacht ik nog op een terugboeking, die verzoeken waren binnen 24 uur na het boeken ingediend maar zijn na 4,5 week nog niet afgehandeld.

20. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik zag een mail voorbijkomen van Hilton over punten doneren voor de CovidStrijd. Zijn er nog andere ketens/organisaties bekend die dit doen?

Deel Deze Pagina