InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Met 14 vluchten per jaar haal je de kosten van een priority pass er makkelijk uit als je puur naar het prijsverschil kijkt.

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Je hoort mij niet beweren dat iemand niet een echte FF bent, ik bedoel meer mensen die echt specifiek XP trips maken om de status te halen die nu in de problemen komen omdat 1 of 2 tripjes niet doorgaan.
    Dan blijft het toch wel de vraag of het die investering waard is, lounge toegang is natuurlijk mooi meegenomen, maar met vertrek uit Amsterdam, behalve op long haul, blijf ik er niet echt lang, en ik eet of drink dit er zeker niet uit. De nieuwigheid is daar echt wel af. Hoewel ik nu er best weer zou willen zitten.

Nu vlieg ik al jaren heel veel, reden dat ik geen PLFL ben is vooral dat dit in het verleden veel andere maatschappijen vloog, ook low cost airliners, maar die hebben zichzelf de das om gedaan om geen support te leven waar het nodig was. En dat was penny wise maar pound foolish achteraf gezien voor een bepaalde low cost airliner, al begrijp ik dat het business model wel dat dit over het algemeen dus wel geld oplevert.

wimt en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Dat blijft het gekke aan deze hele situatie. In de afgelopen jaren heb ik de meest gekke tripjes gemaakt (weekendje Hawaii, Canada of Brazilië, het kon allemaal) terwijl dit echt niet noodzakelijk was. En zo luxe mogelijk.

Nu zou ik eigenlijk op korte termijn ergens moeten zijn. De wijze waarop zou me niets uitmaken, als het maar lukt. En nu kan het simpelweg niet.

beuse242 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Priority pas is toch betalen voor Lounge toegang? Nu ik gold ben met KLM heb ik gratis toegang. Of is er nog een ander voordeel met priority pas?

5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Priority pass heb je een abonnement op lounges of priority pass krijg je bij oa Amex platinum card. Maar dan heb je alleen toegang tot priority pass lounges. De KLM lounge valt hier niet onder. Met priority pass maakt het ook niet uit met wie je vliegt, je komt iedere priority pass lounge binnen.

Ik heb FB plat, maar ook priority pass bij mijn Amex plat, dus als ik vlieg kan ik overal wel een lounge in. Ongeacht of ik met KLM (of partner) vlieg. Vlieg ik wel met KLM of partner, dan heb ik veel keuze :D
    Ik breng altijd veel tijd door op een vliegveld omdat ik er relax van wordt, dus combi van FB plat en priority pass is voor mij ideaal. Ik doe regelmatig aan lounge hoppen op een vliegveld. Heerlijk!
    Ik mis de lounges nu......:(

6. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Nee, ik bedoelde dat er geen man over boord is, mocht flying blue je status niet verlengen. Voor 200 euro per jaar heb je al onbeperkt loungetoegang via de pp die je bij de mc black krijgt.

Dat geld spaar je gemakkelijk uit door de extra ‘vrijheid’ die je krijgt om met andere luchtvaartmaatschappijen te vliegen gegeven jouw 14 vluchten per jaar.

Ervan uit gaande dat KLM meestal duurder is dan de concurrentie. Ik betaal meestal maximaal 30 euro bij voor een KLM vlucht over bijvoorbeeld LH/LX waar ik geen status heb. Eigenlijk is dat nog teveel ;).

7. Wammes_NL

Wammes_NL Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    beuse242, Bosbewoner, MoonJ en 13 anderen vinden dit leuk.
  8. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben nu een vlucht naar de VS aan het boeken voor Juli. Ik zag dat de prijzen nu best redelijk zijn. Ik vroeg me af of de 787-10 business class stoelen een stuk beter zijn dan die van de 787-9 op KLM. 787-9 transfertijd en vertrektijd heeft mijn voorkeur, maar als de 787-10 echt beter is ben ik bereid om een iets ongunstigere tijd te nemen. :)

Matthijs1311, beuse242 en MoonJ vinden dit leuk.
  9. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ik vond de 787-9 stoelen beter qua opbergruimte, omdat je daar een kastje met deur had en bij de 787-10 was dat een open vakje.

Ik hoop, dat het lukt voor Juli met vliegen....

loualex1399, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb even een lijstje gemaakt met airlines/hotels qua maatregelen voor status. Zie hier!

beuse242, michiel1, Daan3 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Fritsie

Fritsie Newbie

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Mooi overzicht. Laat KLM maar volgen met de meest voorgestelde maatregel :)

lloydje33 vindt dit leuk.
  12. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Hmm ik heb nu de ABN Amro Goldcard, betaal 55 euro per jaar, zonder Priority Pass...aan te raden over te stappen??

13. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Kreeg net een mail van Alaska: status blijft geldig tot en met december 2021.

Grouchy, Urbanjazz en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Tegen die tijd zitten ze als het goed is in Oneworld. Zou mooi zijn als je hem op die manier nog kan gebruiken:rolleyes:

15. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Icelandair heeft een leuke sale vanaf ZRH naar JFK, 500 euro retour volgens mij. Crediteert 250% bij Alaska.

Bijzonderetickets en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Is inderdaad een leuke fare. Volgens mij boekt ie alleen wel in A, dan krijg je 125%. Voor deze prijs is dat nog steeds de moeite waard trouwens!

lloydje33 vindt dit leuk.
  17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Meer Premium Eco maar nette fare zeker!

18. Thom

Thom Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Ook vanaf AMS voor 85 euro meer!

lloydje33, Carel1 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zelfde hier - vraag ik me ook af. Zeker omdat de -9 stoelen ook een paar jaar ouder zijn.

loualex1399 vindt dit leuk.
  20. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ah duidelijk :) Voor mij scheelt het vrij weinig tussen KLM en Eurowings. Daarnaast heeft flying blue nog het voordeel dat je een gratis koffer mee mag nemen. Echter bedankt voor de tip. Wellicht loopt het kostenverschil op in de toekomst

Deel Deze Pagina