Het enige voordeel van deze hele situatie is mijn status bij EY (Gold). Ik had vorig jaar best wat 'extra's' gespaard, tussen gold en platinum in, en dacht dat deze weg zouden vallen. Heb nu een mail dat ik 9000 status miles ga krijgen van ze de komende 3 maanden en dat mijn trip van begin Maart ( Auh - Manchester) dubbele status mijlen krijgt. Zodoende heb ik 11 maanden om nog 25.000 miles bij elkaar te schrapen om platinum te worden in Februari 2021...niet slecht!
Dat is dan niet hetzelfde als de AF vouchers die ik heb gekocht. Bij boeken in PLN werden ze keurig omgerekend (met een redelijke koers), maar voor het overblijvende deel kreeg ik een nieuwe voucher ook in PLN, terwijl het origineel in EUR was.
Je kan ook een noise cancelling headset aanschaffen, die zijn redelijk goed om dat soort geluiden eruit te halen! Werkt hier prima
Het is natuurlijk ook logisch dat je de vouchers die je krijgt in de valuta die je geboekt hebt, want zo heb je immers ook betaald. Je loopt wat valutarisico in dat opzicht. Je zou dat natuurlijk zelf kunnen voorkomen door uitsluitend vluchten te boeken vanaf het land waar je woont, want in principe moet je daar naar terug en zal je dus retourvluchten boeken. Het is inderdaad correct dat als je een voucher gebruikt in welke valuta dan ook, je eventuele resterende waarde terug krijgt in de valuta waarin de boeking gemaakt is. En ook dat is logisch omdat anders KLM 2 x moet omrekenen. Het probleem voor mij is vooral dat de vouchers lang duren, ik moet veel opnieuw boeken, zelfs met de onzekerheid die er nu is maar mag daar dus niet opnieuw kosten voor maken dus moet er op wachten. Momenteel vlieg ik zeer beperkt mee op vrachtvluchten, maar dat is niet gewenst omdat door lokale restricties ter plaatse ik eigenlijk geen toegevoegde waarde heb en al helemaal geen bewegingsvrijheid... Het enige voordeel is dat er geen wachtrijen voor het opstijgen of landen meer zijn.
Zo lyrisch als ik was over EY zijn frequent flyer programma, zo boos over het Iberia programma. Ik zal op het randje van herkwalificatie voor een jaar lang extra Iberia Gold, prima. Ik krijg net de volgende mail; vrij vertaald en samengevat ''We realiseren dat iedereen last ondervind van de covid 19 situatie. Daarom zullen de frequente reizigers minder vliegen. We willen u bedanken voor het vertrouwen in Iberia en in het Iberia Plus programma (klinkt goed tot hier...) Door bovenstaande reden en omdat het aantal vluchten drastisch is verminderd de laatste 3 maanden, hebben we besloten om de condities van het frequent flyer programma te versoepelen. (klinkt ook nog goed!) Ondanks dat we onze programma vereisten hebben versoepeld, bent u nu lid van IBERIA PLUS PLATA LEVEL (oftewel Silver). Het jaar loopt bij Iberia van 1 april tot 1 april...Vind ik heel vreemd dit, jullie?
Ik zit net een beetje te filosoferen hoe de luchtvaart weer op gang zal komen in het post corona tijdperk en dat zou best verrassend kunnen zijn. Zou er minder concurrentie zijn dus hogere prijzen? Zou er substantieel minder gereisd worden dus minder vluchten? Zou er langzaam opgeschaald worden dus beginnen met 30% capaciteit en dan hoger? Hoe lang zou het duren voordat er weer gevlogen kan worden? Als de situatie in Nederland beheersbaar is kan het in Spanje of Amerika of Argentinie nog totaal anders zijn? Wat denken jullie?
Haha zelfde hier. Kwam 15k mijlen te kort om Gold te halen bij hen, voor Oktober 2020. Krijg ik opeens een mailtje dat ik Gold heb bereikt. Blijkt dat ze me 20k extra tier miles hebben bijgeschreven omdat inderdaad mijn trip van Australie - Europa verdubbeld is van begin maart. Toooop haha.
Dat lijkt mij tijd om over te stappen naar een ander OW programma... Ik kan je BAEC aanraden. Hier spaar je ook voor lifetime status en kun je je gespaarde avios meenemen zonder dat je die kwijt bent
Dat was sowieso de planning! 1 x business met bijvoorbeeld QR naar Azie en je bent al hard op weg om Silver te worden, toch? Blijf ik wel bij mijn mening over Iberia....ZEKER omdat het land zwaar in de shit zit...
Inderdaad correct. die 4 vluchten is 580 tp en je hebt 600 + 4 ba vluchten nodig voor silver. Het blijft een rare keuze van Iberia gezien de huidige situatie dat ben ik met je eens.
Volgens LoyaltyLobby doet Delta zelfs nog meer: Delta Air Lines today announced its SkyMiles Medallion status extension of 12 months through January 31, 2022. Also, all elite qualifying miles earned in 2020 will be rolled over to 2021. Delta will extend club memberships, global and regional upgrade certificates by six months.
Volgens Delta zelf ook https://news.delta.com/delta-extend...d-more-support-skymiles-members-future-travel Goed gebaar, want het neemt onzekerheid onder loyale klanten weg. Aan de andere kant vind ik het niet erg dat KLM nog niets noemenswaardigs heeft aangekondigd. Hoe noemde Rutte het ook alweer in Churchill's woorden, 'we zijn voorbij de start, maar nog niet aan het einde van het begin'?
Ik probeerde net mijn gecancelde vlucht van a.s. donderdag om te zetten naar juni. Bij de retourvlucht kon ik alleen de avondvlucht kiezen, terwijl er bij een gewone boeking 3 mogelijkheden zijn. Ik denk dat het te maken heeft met de booking class. Heb maar een verzoek via Whatsapp gestuurd.
Ik ben benieuwd of KLM iets gaat doen aan de status. Voor mij persoonlijk geen probleem, kwalificatie voor november 2021 is al gehaald in februari dit jaar, dus ik heb nog 2.5 jaar voor de nu nog resterende 150 XP voor Platinum te verlengen in november 2022, iets zegt mij dat dit wel gaat lukken. Waar KLM wel voor moet waken in mijn optiek is om zomaar statussen te geven, een verlenging van de kwalificatieperiode van de tijd dat men niet vliegt zou ik wat schappelijker vinden, of eigenlijk 2x die periode zodat men genoeg tijd heeft om de XP bij elkaar te sprokkelen. Als dat niet lukt is het namelijk wel de vraag, maar dat is puur mijn mening, of je daadwerkelijk wel zo'n frequent flyer bent.
@Ozzietukker ik ben vooral ook benieuwd naar hotels. Er is al een en ander aangekondigd natuurlijk. Waar je bij airlines als je status écht in gevaar komt nog een mileage run zou kunnen overwegen om in een weekend evenveel punten te pakken als je zou krijgen bij 10 retourtjes Amsterdam-Londen / eenderde van een platinum status, wordt het bij hotels lastiger om in een weekend 20 nachten bij elkaar te slapen..
Hyatt mailde gisteren dat mijn status verlengd is t/m februari 2021 Dat is fijn want ik zou niet genoeg nachten hebben dit jaar.
Ja daar zit wat in natuurlijk. Al moet worden gezegd dat tegenwoordig mijn overnachtingen, als het voor werk is, eigenlijk worden geminimaliseerd. De tijd dat ik een dag extra ergens kan blijven komt al niet meer voor en in Istanbul waar ik heel vaak kom slaap ik eigenlijk altijd in een non keten hotel en gezien de locatie, prijs en kwaliteit is daar geen reden om vanaf te stappen. Ik was eigenlijk net bezig met Accor te kijken wat er mogelijk was, maar de extra punten die ik dacht te verzamelen vallen nu bijna allemaal weg doordat boekingen niet door gingen...
United Airlines waren er ook al klaar voor en verlengen niet lang na Delta Air Lines hun Elite Status met een jaar, Club Memberships met 6 maanden. AA, AS en de rest zal nu ook wel snel volgen. AF/KLM: Als die niks doen zijn er volgend jaar opeens een hoop free agents. Weet niet of je dat wilt als luchtvaartmaatschappij.
Je hebt mensen die de status ruim behalen en mensen zoals ik die elk jaar 180 punten bij elkaar sprokkelen. Het heeft vooral veel te maken met je boekingsklasse en afstand. Ik vlieg 14x per jaar europees economy en 1x per jaar internationaal. Ben ik geen FF zoals de meesten hier? Zeker niet, maar vanwege mijn gold voordelen vlieg ik wel alle vluchten met KLM.