InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb KLM altijd een fijn bedrijf gevonden waar ik veel mee heb gevlogen. Maar de liefde moet wel van twee kanten komen. Die WBC tickets boeken bij KLM is net zo goed een gunst. Ik denk dat KLM die gunst van zijn frequent flyers meer nodig heeft dan andersom?

Timo vindt dit leuk.
  2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben heel benieuwd of men ook zo ontevreden was geweest als KLM gewoon niets aangekondigd had en voor degenen die hun 100/180/300 XPs dit jaar niet zouden halen, links en rechts een bonusje hadden bijgeschreven gedurende het jaar. Het forum staat vol met eerdere ‘ongelijke behandelingen’, zoals upgrades met punten die ook nog XPs opleverden of anderszins extra ontvangen XPs of miles. Toen dat gebeurde leverde het likes op en was het sentiment overwegend positief.

FlyingFonz, FlyingDutch, Pictor en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Wat mij betreft wel. Mijn punt heeft dan ook geen betrekking op wat 'anderen' krijgen. Waar het mij om gaat is dat ik straks maanden niet kan vliegen, maar dat ik nog wel een volledige 300XP voor kwalificatie mag inleveren. Terwijl daar tegenover staat dat ik al die maanden geen enkel voordeel kan genieten. Dát is waar mijn teleurstelling over deze regeling vandaan komt.

Laatst bewerkt: 19 apr 2020
    MoonJ, Grouchy, Pictor en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Helemaal mee eens. Stuur deze opmerking maar door naar Flying Blue, ik benieuwd naar de reactie.

Pictor, lloydje33, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Of je nu geen enkel voordeel kunt genieten, hangt sterk van wat je als voordelen ervaart natuurlijk. Ik vind het zelf een enorm voordeel dat de platinum servicelijn uitstekend bereikbaar is en vouchers telefonisch kunnen aanmaken, die anders pas na weken komen. Zuid-Amerika, Midden Oosten, sommige andere routes vliegen nog en je kunt nog gratis stoelen selecteren etc., maar als je doelt op lounges etc, ja die zijn dicht.

Zou het een betere oplossing zijn voor je als KLM zegt: het luchtruim is 95% gesloten sinds grofweg 1 april, laten we elke status met het aantal maanden verlengen dat er weinig gevlogen wordt. Dus dat je kwalificatiedatum opschuift met het aantal maanden dat je je ‘voordelen’ niet hebt kunnen genieten, bijv 2?

Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  6. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Dit is een regeling die én transparant is én vrij eenvoudig uitvoerbaar. Ik kan mij voorstellen dat ze bij AF/KLM op dit moment even geen zin hebben in maatwerkoplossingen per Flying Blue-member. Dan maar een paar chagrijnige opmerkingen van Platinums die toch al vuistdiep in het programma vastzitten. Dit is althans de afweging zoals ik denk dat die gemaakt is.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  7. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Iedereen maakt natuurlijk voorzichzelf een afweging maar ik voel me juist bevrijd van het nog 7 jaar sparen voor P4life. Met business tickets maakt het sowieso niet veel uit met wie je vliegt. De FB plat en AMEX plat in ieder geval vast uit mijn handtekening gehaald.

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ook bij mij worden er op 1 januari 300 XP afgeschreven van mijn 'spaarrekening'. Gezien de veranderingen in het luchtvaartwereld de afgelopen 15 jaar heb ik echter nooit de illusie gehad dat het Flying Blue programma nog volledig ongewijzigd blijft totdat ik eventueel platinum4life bereik. Het was voor mij pre-corona al een glazen bol of rollover XPs uit 2018 in 2025 nog invloed hebben op PFL..

DirkOnTour vindt dit leuk.
  9. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ach, je hebt een jaar extra om die weer terug te zetten ;-)

10. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Hoe lang heb jij nog toch P4L? Je zult wel meer dan 2000 XP hebben nu neem ik aan?

11. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Absoluut. Simpel en logisch.

12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    P4L is 10 jaar platinum, ik heb er 3, waarvan 1 in oude systeem (op 60+ segmenten) en 2 in nieuwe systeem op 300 XP, dus er is ook al 600 XP afgeschreven voor die 2 jaar kwalificatie.

MVA20 vindt dit leuk.
  13. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Erwin, FlyingFonz, TimH en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    jvz en DirkOnTour vinden dit leuk.
  15. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ahja, ik vind juist 1 van de commentaren eronder erg uit het hart gegrepen
    Ik denk dat het voor AF/KLM ondertussen, gezien de klachtenregen zowel hier als op flyertalk, wel duidelijk is dat ze met dit nieuwe beleid een forse flater aan het slaan zijn en een hele boel loyale frequent flyers over de zeik hebben gejaagd.

Pictor, Ambtenaruh, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    upload_2020-4-16_18-30-15.png
    Tikfoutje van het marketingteam?

Urbanjazz vindt dit leuk.
  17. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Hopelijk zijn ze bij zinnen gekomen en is het geen tikfout meer :).

18. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Misschien getikt door een ZZP'er die ook z'n XPs veilig wil stellen

MoonJ, Urbanjazz, Pictor en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Denk het. De pagina waar de post naar verwijst bevat nog steeds dezelfde informatie als eerst.

20. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik hoop ook voor AF/KL/RO zelf dat uiteindelijk die XP balance meegaat. Als ik in mijn geval de zaak bekijk. Ik heb dit jaar nog niet kunnen vliegen en heb 67 XP meegenomen uit 2019. Aangezien het verder toch niet uitmaakt omdat ik die XP's toch kwijt raak maar wel mijn status behoud ga ik tot 31 december (kwalificatiedatum) waarschijnlijk weer andere airlines proberen (als deze goedkoper zijn). Ik begin tenslotte 1 januari 2021 weer op nul met statusbehoud. M.a.w. om het aantrekkelijk te houden om skyteam te reizen voor het reisbare restant van dit jaar zou men XP's ook moeten laten meenemen.

Thijsk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina