InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ik zag al meerdere aanbieders vanaf 5 pond voor die tests, denk dat ze er van af moeten ;)

2. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ja gebruikt van gemaakt 3 weken geleden Schotland naar NL toe. Was snelle check van het negatief bewijs maar geen enkele vraag over gesteld.

VinceG en jphorn vinden dit leuk.
  3. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Krijg zowaar beide boardingpassen in de app voor morgen met OLCI ...

TimH vindt dit leuk.
  4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ben er vorige week mee naar LIS gevlogen, documenten zijn bij online controle geaccepteerd, maar op het papier staat heel groot een geldigheidsdatum van de test, die anders is dan de vereisten van het land. Voor LIS mocht een test 48u oud zijn, dus ik ben maandagmiddag gaan testen voor een vlucht op woensdagochtend. Toen ik mijn testresultaat kreeg, stond daar heel groot op "alleen geldig tot dinsdag x jan". Ik heb het maandagavond geupload en kreeg een mail dat het was goedgekeurd, maar het zal een beetje van de medewerker afhangen of ze accepteren dat het resultaat een "einddatum" heeft.

VinceG vindt dit leuk.
  5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Een antigeentest mag toch nooit langer dan 24 uur oud zijn? PCR meestal 48 of 72 uur. Maar heb eigenlijk nog nergens gezien dat een antigeentest zo lang geldig kan zijn.
    In ieder geval goed om te weten! Dank!

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    In sommige landen is een antigentest 48 uur geldig en een pcr test 72 uur.

De antigentest met einddatum, was dat verkregen door testen voor toegang? Want met je nl bewijs staat er een datum op, met een internationaal exemplaar staat deze datum er niet op.
    Beide bewijzen zijn te maken met testen voor toegang.

7. FlyMike

FlyMike Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren met KLM terug vanaf LHR met deze test. Woensdagavond half 9 de test gedaan, half uurtje later certificaat al binnen.

Medewerker bij Check in keek wel even kritisch, maar geen opmerking geplaatst. Quarantaineverklaring heeft overigens niemand naar gevraagd.

Heb nu een stapeltje van deze testen thuis liggen, ideaal.

VinceG vindt dit leuk.
  8. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist is de ook op LAX covidtest van toegangsbewijs.nu goedgekeurd. :) scheelt weer paar $

Grouchy, Urbanjazz, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja ik heb hem uiteindelijk vanuit Dubai gebruikt en ook vandaag vanuit de UK.
    Lastige bij hun is wel dat ze op zaterdag maar een paar tijdstippen de uploads verifieren en op zondag helemaal niet.
    Ik had gemaild dat ik op zaterdag de late verificatie ronde van 22:30 wilde gebruiken en zond het om 19:00 in en toen kreeg ik toch 5 minuten later het certificaat al binnen.
    Toch wel handige service.

Moet wel zeggen dat het een erg groot contrast gaat worden komende week. Na een week in de UK gezeten te hebben waar 0,0 maatregelen nog zijn en de cafe's en restaurants gewoon heel vol zitten naar een week in Berlijn waar iedere dag getest moet worden (voor toegang tot mijn werkplek in het ziekenhuis) en FFP2 mondmaskers gedragen moeten worden. Het contrast kan niet groter :(

Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik baal inderdaad dat ze op zondag gesloten zijn. Dan maar hopen dat die late verificatie ronde werkt, gaat krap worden qua tijd voor mij.

11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik besef me nu eigenlijk pas hoe ongelooflijk onhandig en onoverzichtelijk het is, dat landen die een zeerhoogrisico gebieden voor Covid-19, oranje kleuren op de website van het ministerie van BuZa. Zo is het onduidelijk of de oranje gebieden komen omdat het er echt onveilig is (criminaliteit) of dat het oranje is vanwege een hoge besmettingskans.

Je kan mij bijvoorbeeld toch echt niet wijs maken dat als ik in de problemen kom in het Verenigd Koninkrijk, Buitenlandse Zaken mij moeilijk of niet kan helpen.

Grouchy, VinceG, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja die kleurcodes moeten ze nu echt eens log gaan laten. Sowieso draagt reizen niet meer bij aan besmettingen. het is op dit moment gewoon een zootje met wat wel en niet moet als je een grens ergens over gaat.

MoonJ, Grouchy en Ruut vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Dat is dus ook mijn probleem. Daarnaast zit er vaak politiek achter, de recente plaatsing van bijvoorbeeld Turkije op een Zeer Hoog risico lijst waar je in quarantaine moet als je niet geboosterd bent bij terugkomt, goh waarom zou men dat nou doen net voor de voorjaarsvakantie, een wel heel doorzichtige poging om de vaccinatiegraad in een bepaalde groep op te krikken.
    En dat doel zou op zich nog te begrijpen zijn, ware het niet dat men dus de reisadviezen hiervoor misbruikt en niet stuurt op basis van gezondheid, want in Turkije is niet een andere variant als hier, en gezien de verspreiding hier is er geen aanvullend risico.

Wat dat aangaande is Duitsland in het reisbeleid beter, daar heb je dus geen testen voor nodig als je gevaccineerd bent niet uit Turkijke, niet uit VK, simpelweg omdat men daar uitgaat van het risico.
    En op een vlucht laatst van Turkish Airlines naar Dusseldorf, daar zaten erg veel Nederlanders op die op deze manier dus de testregels omzeilen, welkom in de EU!

Op een bestemming zoals Kyiv in Oekraïne, waar ik veel moet zijn wordt de situatie hierdoor wat meer onderbelicht.
    Hoewel voor daar weer geldt dat ik het niet zal aanraden voor vakantie op dit moment, maar dat er eigenlijk feitelijk aan de situatie niet heel veel veranderd is de afgelopen 3 jaar, de troepenopbouw aan de grens is daar al die 3 jaar, en de mensen die ik spreek in Kyiv die zijn niet zo angstig als de westerse media wil doen geloven, sterker nog, het leeft er simpelweg echt niet.
    Maar het heeft natuurlijk wel wat effect, de toestellen van KLM waren behoorlijk leeg, al kon dat ook komen door de Ryanair toestellen die wel goed gevuld leken, alsmede de 2 toestellen van Qatar, Air Arabia, Fly Dubai en wat al niet meer die de paspoortcontrole toch druk deden aanzien.

MoonJ vindt dit leuk.
  14. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    @Ozzietukker Waar test jij in Istanbul? Wij vliegen volgende week zondag terug en moeten dus een PCR doen voor de terugreis. Weet je ook de kosten?

15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik test tegenwoordig niet meer in Istanbul, mijn eindbestemming is altijd Dusseldorf.

Maar er zijn aanbieders genoeg, zelfs op de luchthaven voor vertrek, maar ik zou in je hotel informeren, die hebben contracten en nemen ze de test af in de kamer.
    Kosten zijn 250 TL officieel, hotel zou een kleine marge erop kunnen doen alles tot 50tl is acceptabel. Luchthaven kan prima maar kan 3 uur duren voor je resultaat hebt.

Afhankelijk waar je zit zijn er op straat ook voldoende mogelijkheden qua aanbiedingen, ik verblijf altijd in de buurt van Attaturk en daar kan je in ziekenhuizen terecht terwijl in het centrum je meer bij de toeristenbureautjes het kunt regelen.

Als er iets goed geregeld is, is het aanbieden van testen.

jphorn vindt dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Als ik het goed gezien heb verblijf je bij Conrad @jphorn . Toen wij daar in september waren zagen we in Besiktas ook voldoende test mogelijkheden.

Overigens kun je - als ik het goed heb - ook een antigeentest doen als je naar NL terug gaat. Weet eigenlijk niet hoe gemakkelijk die verkrijgbaar zijn in Istanbul.

jphorn vindt dit leuk.
  17. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Zeer veel dank voor je uitgebreide antwoord!
    Aaah! Ik dacht dat alleen een PCR-test mogelijk was, maar ik zie nu inderdaad dat een 24u sneltest ook mogelijk is. Dan kan ik nog snel even eerdergenoemde thuistests regelen. En inderdaad Conrad :)

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  18. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het grootste probleem van de kleurcodes is dat je zorgverzekering en/of reisverzekering moeilijk kan doen als je naar een oranje land gaat. In mijn reisverzekering was dekking voor oranje landen expliciet uitgesloten

19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Reisverzekering is inderdaad bekend dat een aantal geen dekking geven als je naar een oranje land gaat (dus ook niet Covid gerelateerde zaken) maar van een zorgverzekering heb ik dit nog niet gehoord.

20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij zijn veel reisverzekeringen nu wel om dat ze alleen covid-gerelateerde zaken niet vergoeden in oranje gebieden. Dus als je je been breekt of telefoon verliest, krijg je dat weer vergoed. Is wel per verzekeraar verschillend en Allianz vergoed volgens mij zelfs Covid gerelateerde medische kosten tegenwoordig op reis.

Deel Deze Pagina