Op het certificaat staat de tijd inclusief tijdzone van wanneer je de test hebt opgestuurd. Hiermee vang je dit probleem op.
Toegangsbewijs.nu werkt niet op zondag.. dus rekening mee houden. Zeker bij vluchten op zondag uit SFO en LAX wordt dit een probleem en kun je beter Klarity gebruiken.
Klopt, je moet wel even rekening houden met de openingstijden. Het is dat ik Klarity pas gister ontdekt had, anders was ik wel voor die gegaan ivm de prijs.
Een vriendin had vandaag AMS - LAX bij KL in BC. Was te spreken over de service. Ook het menu en eten waren weer erg goed. De Vega optie was zeer smakelijk.
gisteren AMS-PTY ook hier weer volledige en uitstekende service kabeljauwfilet gekozen, zeer smakelijk
Als je op Nederland ica vliegt moet je voor de terugreis een Covid test regelen. Met het risico dat je de terugvlucht niet mee mag. Hoe zit dat met een aankomst op andere Europese luchthavens? Bijvoorbeeld met alleen een overstap op Schiphol. Is daar een handige site voor met vereisten per land?
De regelingen worden steeds aangepast dat een overzicht lastig is. Voor Duitsland geldt al lange tijd als je gevaccineerd bent geen test, geen quarantaine, enkel de einreiseanmeldung. Belgie geldt dat nu ook en volgens mij voor Frankrijk ook of zeer binnenkort. Het Nederlandse beleid slaat de laatste tijd compleet de plank mis, onnodige lockdown, testvereisten maar niet voor overstappers, het omt wil relevant blijven maar snapt zelf ook wel dat de tijd dat die invloed op beleid kon uitoefenen snel voorbij is.
Kan niet lang meer duren, EU beveelt aan per 1 maart de vaccinatiestatus de doorslag te geven, niet waar iemand vandaan komt. En hoewel enkel een dringende aanbeveling, juridisch bevindt Nederland zich op glad ijs als men anders bepaald, waar een rechter eerst meewoog dat een regering op basis van een gezondheidsadvies dergelijke maatregelen mag afkondigen kan men dat nu niet meer blijven volhouden, omdat EU advies anders is en Nederland dan moet aantonen waarom men anders beslist, en het virus is in een ander land op dit moment niet anders dan hier.
Italie is sinds de aankondiging vanuit de EU al om. De aanbeveling: https://www.consilium.europa.eu/nl/...on-non-essential-travel-from-third-countries/
Hier toevallig mensen ervaring mbt vliegen met KLM met een corona herstelbewijs? Ik ga over 5 weken naar Thailand, nu is het zo dat je met een herstelbewijs wel Thailand binnenkomt (volgens de site van de Thai embassy, of dit ook echt klopt is altijd de vraag in Thailand) Maar bij de KLM Traveldoc staat dan weer niet dat je met een herstelbewijs het vliegtuig in mag, dus dit spreekt elkaar een beetje tegen. Nu heb je natuurlijk best kans dat ik over 5 weken niet meer positief test, maar ik wil dit toch al even uitgezocht hebben.
Ik ben momenteel in Thailand en voor zover ik weet heb je wel een negatieve PCR-test nodig om het land binnen te komen. Regelgeving is per 1/3 weer wat versoepeld en je hoeft nu bij aankomst nog maar één PCR-test te doen (de tweede PCR-test op dag 5 is vervallen), dus dat geeft beduidend minder risico dat je ergens vast komt te zitten. https://www.tatnews.org/2022/02/thailand-reopening-exemption-from-quarantine-test-go/ is wat mij betreft de beste bron voor informatie. Vorige week maandag hier wel COVID opgelopen en test op dag 10 nog steeds positief op de Antigen test. Mijn vlucht heb ik inmiddels al 3x verzet; hopelijk kan ik zaterdagnacht wel naar huis. KLM is hartstikke behulpzaam; zelf omboeken in de app kostte €1.150, telefonisch via de Platinum-lijn deden ze het kosteloos. Heel netjes!
Punt 2 bij Steps staat iets over recovery certificate dat deze ook geldig is. Maar zoals ik al zei, ik vertrouw die Thai nooit met dit soort dingen. Kan je trouwens niet naar een land omboeken waar geen antigeen voor nodig is? Ik vlieg van/naar Gotenborg dus ik heb voor de terugreis iig geen test nodig.
Ik had eventueel kunnen omboeken naar Düsseldorf, maar heb best een poos klachten gehad en vond het moreel niet heel tof om te vliegen wetende dat je besmet bent. Daarnaast woon ik in Amsterdam en heb ik het hier niet slecht, dus eigenlijk de optie nooit echt overwogen. Misschien is de informatie op KLM Traveldoc nog niet helemaal up-to-date. De regels veranderen hier ook constant. Een negatieve test maakt je leven bij aankomst hier in ieder geval een stuk eenvoudiger. Het is en blijft Thailand....
Ja dat is waar, als je echt klachten had zou ik ook niet zo snel instappen. Nou ik heb nog 5 weken, dus KLM heeft nog even de tijd om traveldoc aan te passen Overigens lees ik net al weer een bericht dat de druk al weer wordt opgevoerd om de pcr en thailand pass af te schaffen. Deze druk komt bij dezelfde mensen vandaan die er mede voor hebben gezorgd dat day 5 is geschrapt.
De eerste maatschappij die mondkapjes afschaft is Jet2. Nu de andere maatschappijen nog. Bron: Luchtvaartnieuws “Het dragen van een mondkapje aan boord is niet langer verplicht bij de Britse vakantievlieger annex prijsvechter Jet2. Dat geldt onder andere op lijnvluchten van Leeds/Bradford en Birmingham naar Schiphol. De luchtvaartmaatschappij meldt dat er op vluchten van en naar het Verenigd Koninkrijk, uitgezonderd Schotland, geen mondkapjes meer hoeven te worden gedragen. Dat geldt ook voor luchthavens. Hoewel een mondkapje niet meer verplicht is raadt Jet2 het gebruik daarvan overigens wel aan.”
Hoop dat alle covid regels binnen 6 to 8 weken verleden tijd zijn zou alles weer een stuk sneller en comfortabeler maken. Was in de KLM schengen lounge donderdag op Schiphol, wordt je niet echt vrolijk van he, om over de catering nog maar te zwijgen man man.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...klm-en-transavia-willen-ook-af-van-mondkapjes Kijk dat is een goed statement. Want ik merk aan mijzelf dat ik het ook al niet meer doe in de trein, nog net bij de veiligheidscontrole, maar daarna zegt niemand er wat van. En je ziet steeds meer mensen het niet zo nauw nemen, dus kan je het maar beter afschaffen, zodat als het wel weer nodig is mensen de urgentie wat meer voelen.
https://www.nu.nl/coronavirus/61886...-maart-af-te-schaffen.html#coral_talk_wrapper Vervalt dan ook de verplichte test bij terugkomst buiten de EU?