InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Ja en voor bepaalde landen, met name Azië, is een verzekering die Covid gerelateerde zaken dekt verplicht. Ik heb voor Indonesië een verzekering bij OOM afgesloten.

2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Vlieg volgende week zondag om 13.50 terug uit LAX naar AMS. De antigen zelftest optie van toegangsbewijs.nu is ideaal, maar niet bruikbaar vanwege mijn terugreistijd. Want zelfs bij een laatste check om 22.30 NL tijd op zaterdag zit ik nog steeds op meer dan 24u voor vertrek Pacific time. Is dit de enige online optie die er beschikbaar is of heeft iemand ook nog ervaring met andere aanbieders?

Rutger en MoonJ vinden dit leuk.
  3. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Jazeker. Onlangs uit de VS gekomen met zelftest en certificaat van Klarity. Werkt ook op zondag volgens mij.

Ready2Board en Urbanjazz vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Veel reisverzekeringen dekken inmiddels ook de 'oranje' gebieden. Logisch natuurlijk ook omdat er niet opeens meer risico is.

De stap van België is trouwens ook wel interessant, in plaats van met kleurcodes te gaan werken of extra eisen te stellen voor landen buiten de EU, gaat men nu werken vanuit het principe hoe goed je beschermd bent.
    Ben je gevaccineerd dan heb je geen test benodigd, als je dat niet bent dan een PCR test van 48 uur of antigentest van 24 uur, waar je ook vandaan komt.

Dit staat toch wel heel erg in contrast met de Nederlandse Rijksoverheid, waar men kiest om gebieden met minder besmettingen per 1 miljoen mensen als in Nederland aan te wijzen als zeer hoog risico gebied met extra test verplichting en zelfs quarantaine terwijl je binnen de EU naar landen frank en vrij heen en weer kunt reizen met hogere aantallen dan Nederland zonder verplichting als je gevaccineerd bent.
    De variant is in het buitenland niet anders dan in Nederland, ook de verspreiding niet.
    En ja ik lees ook wel tussen de regels door dat op die manier je voordat de vakanties beginnen bepaalde groepen tot extra vaccinatie kan overhalen, maar dat mag niet de drijfveer van je reisbeleid zijn, die moet gebaseerd zijn op gezondheidsrisico.

5. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Bedankt voor de tip!! Klarity lijkt een nog betere optie. En ze zijn volgens de site ook in het weekend beschikbaar van 08.00-20.00. De goedkoopste test is EUR 20 (volgens mij heb je de duurdere versie niet nodig). Ik ga er een aantal bestellen.

6. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Was EUR 11,50 een paar weken geleden. Zo komen we nooit van die inflatie af!

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Hebben zij ook een Nederlandse site? Ik kwam alleen een versie tegen in DL en de UK..

8. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Nee, ik heb geen NL site gevonden. Op klarity.health/kla/ zie ik de basic versie volgens mij nog voor EUR 9,95. Bijzonder want ik heb ook die voor EUR 20 gezien.

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Mooi, dan ga ik die maar eens bestellen. Dankjewel!

10. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Maar bij Klarity kun je ook een certificaat kopen. Dan kun je gewoon eigen test gebruiken toch?

11. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Ja dat klopt, maar je kan niet iedere zelftest gebruiken. Ik heb ooit een lijst gezien met testen die ze accepteren, maar ik heb geen idee meer waar ik die ooit heb gevonden. Ik raad je aan het gewoon een keer thuis te proberen, dan ken je ook meteen de hele procedure. Voor EUR 10 (of 20 dus), koop je dan wat rust en zekerheid.

12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Goe
    Goed plan, vertrek vrijdag al en twijfel of ik die test van hun dan wel op tijd binnen heb.

13. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Heel goed plan! Ga het gelijk proberen :D

Heb zojuist het hele proces doorlopen. Helaas opende de camera niet in de app, maar je kan ook de webapp gebruiken en het filmpje en foto maken, downloaden en dan uploaden. Ging eigenlijk allemaal heel soepel.
    Nu afwachten.

Laatst bewerkt: 12 feb 2022
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  14. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Nu nog geen 10 minuten later een pdf certificate met een QR code in de Klarity app en in mijn email met alle juiste gegevens erop.
    Dit zijn de goedgekeurde tests:
    https://klarity.health/uk-government-approved-rapid-antigen-tests-lateral-flow/
    Ik heb de Acon flowflex gebruikt welke je op dit moment vooral in Nederland ziet.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    KLM catering begint weer normaal te worden long haul. Broodjes zitten niet meer in plastic en zijn weer warm, service komt weer meerdere keren ivp de koffie tijdens de maaltijd. Hoewel dat laatste nog ter beoordeling aan de crew is.

In-flight entertainment had ook weer een nieuwe films: gisteren James Bond No time to die kunnen kijken aan boord, prima!

westi, Urbanjazz, Ready2Board en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Amsterdam, Ready2Board, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Welke van deze 4 heb jij gebruikt van Klarity? En begrijp ik het goed dat je nog zelf wel een zelftest moet kopen?

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Ik had gewoon de goedkoopste moet je inderdaad zelf een thuistest kopen. Hierboven staat ergens een link met testen die geaccepteerd worden.

19. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Net terug uit JFK en toegangsbewijs.nu gebruikt. Avond voor vertrek in hotelkamer zelftest gedaan en volgende ochtend wakker worden met een certificaat.

Aanrader dus. Werkt net als Klarity die hierboven wordt genoemd.

VinceG, Urbanjazz en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Moet je met die zelftest eigenlijk nog rekening houden met tijdsverschil? Als je die bijvoorbeeld in Azië 24 uur van te voren doet kan het lokaal in Nederland 30 uur van te voren zijn en krijg je dus een verkeerde tijdstempel. Of zie ik dit verkeerd?

Deel Deze Pagina