InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb vorige keer ook een nieuwe kit gehad maar die zag er heel anders uit dan bovenstaande? Hebben ze verschillende types dan?
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Deze is sinds 1 december, meen ook in blauw, maar dat is het dan wel, wat ik er van gezien heb.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ja klopt heb op 10 dec BC gevlogen. Die van mij is blauw en heeft geen flap, maar alleen een rits.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  4. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ja klopt, is een samenwerking met het Rijks Museum, kreeg deze laatst ook op AMS DXB, over een aantal dagen DXB AMS CUR dus ben benieuwd of ze op die route ook weer het Rituals tasje hebben maar denk dat dit het nieuwe design is gewoon.
     
  5. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Hoe is dit anders dan de meeste amenity kits?
    Ik geef zelf niets om de merken die in zo'n tasje zitten. Als de tandpasta maar niet goor is. Heel vervelend als je je tanden gepoetst hebt en de hele nacht een vieze smaak zijn je mond hebt.
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    De facial mist spray is uiteindelijk toch wel het belangrijkste item.
     
    VinceG en Urbanjazz vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Er zijn twee uitvoeringen, een voor vertrek vanaf AMS en een voor de terugvlucht.

    Rituals x Rijksmuseum staat erin en het thema is duurzaam: houten tandenborsteltje ipv plastic en papieren zakje om de oordoppen etc.

    De nieuwe tasjes voelen echter zo cheap aan, duidelijk mindere kwaliteit dan die van Jan Taminiau, dat ik vermoed dat ze minder duurzaam zijn, want de eerste ritsen bij mij zijn al kapot en dan gaan ze de prullenbak in.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Mijn hemel. Ik wil niemand voor z’n hoofd stoten. Maar ik denk - net als de politiek In NL- dat je hier de uitersten mee versterkt. Sommigen zullen bij uitdelen al gaan bedanken en anderen vinden het geweldig.
     
    Ambtenaruh en FlyingFonz vinden dit leuk.
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Overigens had ik voor de nieuwe maatregelen ook al geen warme handdoek ontvangen, vond het jammer want het is voor mij naast een pre-departure bubbel toch de onofficiële start van mijn vakantie in dit geval. Heisa van Schiphol achter de rug, lekker settelen en weg.
     
    VinceG, danfl44 en EvdP vinden dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind hem juist wel mooi, duurzaam en meer 'KLM/NL' dan de oude van Jan Tamineau. Ook Rituals heb ik helemaal geen problemen mee gezien ik de geuren van hen erg fijn vind, en ook niet bepaald 'goedkoop'.
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Net geland op DXB, iedereen op de KLM vlucht moet langs de verplichte Covid teststraat. Geen idee of dit nieuw beleid is sinds vandaag. Tot nu toe was een PCR test max 72 uur voor vertrek voldoende.

    Er wordt nergens informatie verstrekt en de rij is nogal lang.. heerlijk dit
     
  12. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Werd je PCR test ook goed gecheckt op DXB? Tot nu was mijn ervaring dat er een blik op geworpen werd en daarna niets. Hopelijk duurde de test niet te lang.
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Kan iemand mij hier helpen? Onder testuitzonderingen vallen gevaccineerden passagiers en het onderstaande, en dan gaat het mij om punt 2. Hier staat transitpassagiers ook uitgezonderd zijn, maar met een gekke regel dat dat alleen is als ze vanuit non-schengen komen en naar non-schengen gaan. Betekent dit dat je dus niet uitgezonderd bent als je van schengen naar non-schengen in transit bent? Zo lees ik het, maar lijkt mij erg onlogisch.

    [​IMG]

    Niet dat ik niet gevaccineerd ben, maar kijk naar een vlucht in Maart naar Zuid Amerika en in Frankrijk 'verlies' je je vaccinatiestatus na 7 maanden, en ik ben dan net 7.5 maand geleden gevaccineerd...
     
  14. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Na het uitstappen maar voor het treintje naar de aankomsthal wordt er vluchtig naar gekeken idd. Maar de KLM DXB vluchten (en dat zijn er nu 2 per dag ex Amsterdam) moeten eerst langs een controle bij E1 op Schiphol. Voor Emirates weet ik niet of dat ook geldt. Zonder de sticker van de check bij E1 kun je niet aan boord. Die check is open vanaf 12.00 uur. Dus er wordt wel degelijk naar een PCR test gekeken, alleen vooral in Amsterdam.

    De PCR test bij aankomst duurde uiteindelijk ruim een uur. Er zijn 38 teststations. Dus het gaat met groepen tegelijk. Uiteindelijk staat je gewoon dicht op elkaar voor langere tijd dus niet echt veilig (geen afstand, mondmaskers veel onder de neus..). Ze scannen je paspoort en dan een snelle swap. Uitslag komt per sms. Geen instructies oid ontvangen verder te plaatse.

    Dus voor iedereen die nu naar DXB gaat hou rekening met een extra test en extra reistijd.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Benieuwd of dit een random check is of de nieuwe standaard. Bij mijn vorige bezoek werden pax van de AMS vlucht juist voorbij de aankomsttest gedirigeerd.
     
  16. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dat had ik op 10 december ook (vond ik niet erg had toch een lokale test nodig voor de F1) maar was zo voor elkaar, alleen lange gang doorlopen al met al max 10 minuten gekost. Familie vetrok op 16 december en hadden geen PCR test op aankomst.
     
  17. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    En weer een nieuwe stap achteruit in het onnavolgbare coronabeleid van de Nederlandse overheid.

    ‘Nederland stelt quarantaineplicht in voor reizigers uit Verenigde Staten

    De VS is door de toename aan coronabesmettingen nu 'zeerhoogrisicogebied'. De quarantaineplicht betekent een nieuwe klap voor het trans-Atlantische vliegverkeer.’

    bron: luchtvaartnieuws
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    mwoh zo onnavolgbaar is het niet.
    Schermafbeelding 2021-12-29 113104.png
    Ze zijn er wel op tijd bij. En het gaat hard nu.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Fijn o_O Had gelukkig Jumbo bezorging al geboekt op dag terugkomst :cool:
     
    beuse242, Bjorn, Tim82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weer KLM die hier de dupe van is. Gewoon via Duitsland, Belgie of Frankrijk terugvliegen dus is de oplossing...
     

Deel Deze Pagina