https://nos.nl/artikel/2410395-mogelijk-streep-door-wintersport-voor-nederlanders-in-oostenrijk Oostenrijk mogelijk praktisch dicht voor Nederlandse wintersporters straks (minimaal 5 dagen quarantaine). Ik ben er nu, dus ik bof. Mocht jij ook nog willen skien (daar) dit seizoen, dan lijkt haast maken geboden
Ik was er gisteren rond 16.30 en vond lounge 25 eigenlijk helemaal uitgestorven, zo rustig had ik het in tijden niet gezien. Maar het is ook vaak een momentopname, want even ervoor kan het heel druk geweest zijn. Lounge 52 is trouwens in de avonduren altijd heel rustig, ook voor corona, maar in de ochtend tegenwoordig weer heel druk.
Een vraagje/gedachte over de verplichte test buiten de schengen gebieden, welke vanaf vandaag is ingegaan. Er dient een negatieve test te worden getoond bij het betreden van Nederland na terugkomst van een reis. Dit heeft voor ons eventuele consequenties bij een positieve test, waarbij het risico bestaat dat je niet terug kan keren. Daarbij is het volgende argument gebruikt, waarvan ik niet weet of dit zo is of niet: Indien je positief test, blijft men over het algemeen 8 weken positief testen. Dit betekent dat je na besmetting nog 8 weken geen negatieve test kan overhandigen... Indien je besmet raakt, geldt een herstelbewijs namelijk niet meer. Klopt dit of zijn er toch redenen dat je na een positieve test, na een tijdje, toch weer mag reizen.
Ik heb begrepen dat je in dat geval een verklaring kunt krijgen zodat je alsnog je terugvlucht kunt nemen. Het krijgen van zo'n verklaring lijkt me - afhankelijk van het land waar je bent - geen sinecure.
Helder, en terugvlucht zou dan een latere vlucht betekenen? Is er een soort van termijn, vanuit besmettelijk tot het moment dat die verklaring wordt afgegeven? Dus een week na vaststellen besmetting of langer/anders?
Dat durf ik je niet te zeggen. Volgens mij is het een x termijn na de test plus na verdwijnen eventuele symptomen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...bewijs-voor-inreizen-nederland/uitzonderingen Hier staat dat omschreven.
52 zat propvol dinsdag tussen 08-10 de linkerkant van de catering was ook dicht waardoor de rij voor het ontbijtbuffet aardig lang was. Wat minder vol zat was de WBC naar JHB, denk 10 pax in totaal.
Tussen kerst en oud en nieuw een weekje USA geboekt met KLM in de World Business Class. Mijn eerste ICA reis sinds maart 2020. Ik lees het artikel op de frontpage dat er weer bezuinigd gaat worden op de service t/m 14 januari. Lekker dan .
KLM: Onze passagiers moeten getest worden of gevaccineerd zijn en een mondkapje dragen. KLM personeelsvakbond: We eisen dat ons personeel niet getest hoeft te worden of gevaccineerd hoeft te zijn! Ook de KLM personeelsvakbond: We eisen dat we niet meer met champagne hoeven te lopen en KLM huisjes individueel in plastic ingepakt worden om contact met passagiers te mijden. ...
Gek genoeg heb ik veel in cheapo bastion en Best western geslapen en er waren altijd kladblokjes en pen ..en dan nog een pen extra die ik in de receptie heb gebruikt..
Nou uberhaupt een minibar! Of hij nou gratis is of niet. Zo irritant na een lange werkdag dat je weer een bar in moet of op zoek naar een supermarkt om wat te drinken te vinden. Covid is zo'n onzin excuus!
De aangepaste service van KLM in business class was op mijn vlucht van gisteren bijna gelijk aan “normaal” in Corona tijd. Ik kreeg alleen geen welkomstdrankje. Maar eenmaal in de lucht rende de purser gelijk naar me toe voor champagne. Dat kwam door de ultimate status want de andere passagiers kregen dat niet. Tijdens de vlucht werd aan iedere passagier ook pro-actief drank aangeboden en gelukkig nog steeds de wijnen etc. uit grote flessen. Er werden ook weer warme broodjes zonder plastic geserveerd - veel lekkerder dan die voorverpakte. Ook de huisjes gewoon op het grote dienblad. De stewardess ging zelfs voor iedereen pro actief bepaalde nummers zoeken. De crew ging ook gewoon gesprekken met iedereen voeren. De wijnkaart (stond nu in menukaart) en towel service mistte wel. En de nieuwe amenity kit is er ook niet op vooruit gegaan - die is echt armoedig.
Ik vind hem er zo armoedig uitzien. En er is ook maar 1 soort - voor mannen en vrouwen hetzelfde. Die andere had nog een soort van design. En rituals vind ik ook echt niet kunnen eigenlijk. Stop er een beetje een luxe merk in. De gemiddelde business class vlieger gebruikt denkt ik geen rituals. Deze kit zou perfect zijn voor premium economy maar niet voor business.
Viel mij ook op begin december, geen wijnkaart meer. In augustus overigens nog wel. Amenity kit naar mijn idee alleen de kleur van het tasje veranderd. Het is zo’n zelfde met flap die je voorheen kreeg.