InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ben benieuwd wat er nu open is op Schiphol vanaf morgen.

Daeni vindt dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
  3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Als ik het nieuws zo lees dan moet ik zo maar extra gaan genieten van mijn wbc vlucht van Vancouver naar huis.

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Volgens de rijksoverheid is het dus of een pcr test van 48 uur oud of een antigentest van maximaal 24 uur oud voor vertrek.

In andere media had men het over de dubbele testverplichting die weer gaat gelden maar de soep wordt niet zo heet gegeten als het wordt opgediend.
    Gelukkig zijn de landen Turkije en Oekraïne voor mij zeer geschikt hiervoor, zijn de mogelijkheden goed op orde en zeer betaalbaar.

Waar ik mij wel aan stoor is dat men dus niet kijkt naar de actuele situatie maar naar EU of niet EU, en nu vallen mijn werkgebieden wel onder de testverplichting qua cijfers, maar ik zou liever zien dat men toch wel kijkt naar de cijfers en op basis daarvan beleid maakt.

Maar goed, het moet natuurlijk vooral een afschrikkende werking hebben, lijkt mij prima, ik kan soms geen vrije plek in de lounges meer vinden.

5. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben er wel "blij" mee. Ik heb een ontzettende hekel aan die staaf in mijn neus maar ik weet nu wel waar ik aan toe ben. Liever gewoon wel vaccinatiepaspoort en een test dan vanaf sommige locaties soms wel het een maar niet het ander en een week later is het weer anders.
    Ik ben al een paar weken bezig met reizen naar India en SEA maar het is een grote onduidelijke shit show die bijna elke week weer veranderd (ok ok, dat is de andere kant op maar raak redelijk gefrustreerd :mad:).

Wat betreft de afschrikkende werking, ik zou willen dat ze het wat duidelijker maken. Al die "huilie huilie" verhalen van mensen die in Zuid-Afrika waren: dat is op dit moment het risico als je reist. We zijn al een tijdje bezig, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ik ben bijvoorbeeld nog steeds de verhalen niet vergeten van mensen die in Peru zaten in 2020 waar ze hele land compleet op slot gooiden.

6. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Yes credit where credit is due... ik keek zowaar dit weekend op de rekening en het stond er weer op :eek:

Timo, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Morgen vertrekken naar... Zuid-Afrika! Niet de meest ideale tijd maar het gaat niet bijzonder goed met een familielid.

8. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
  9. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ligt eraan hoe het beleid daar is. Of je laat gewoon even een stokkie in je neus duwen voor vertrek zoals het hoort.

10. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Daar gaat het me niet om. Het gaat me er om dat het eens tijd gaat worden voor een gezamenlijk beleid, anders krijg je allemaal van deze loopholes. Ook wanneer het niet moet, test ik me, weliswaar door een zelftest, voor ik op reis ga. Maar ik snap het wanneer mensen, bijvoorbeeld op vakantie, bang zijn voor een test, uit angst dat ze op locatie in quarantaine moeten.

Mijns inziens wordt het tijd dat we één lijn trekken, in plaats van braafste jongetje van de klas te zijn. Hierdoor zullen velen vanuit het buitenland weer gaan, met alle economische (en andere) gevolgen van dien.

Tim82 vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Transit passagiers zijn inderdaad uitgezonderd, men is bezig met een EU beleid maar dat duurt nog even omdat ze ook coronavaccinatie qr codes gelijk willen meenemen.

Dit moet je dan ook inderdaad zien als een stukje politieke geste naar D66 die dit wil.
    Wel vervelend dat in een persconferentie wordt gesproken over een dubbele testverplichting terwijl dit dus niet zo is.

De loopholes blijven sowieso, want verplichte quarantaine met een vlucht naar Dusseldorf of Brussel gaat hem niet worden omdat men de landsgrenzen a niet kan controleren en b dat aan de grens niet is vast te stellen waar je vandaan komt.

Ruut vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Waarom hoort dat zo? Ik heb 24 tot 48 uur trips en ik test mij dan in Nederland, of direct bij aankomst waardoor ook het testen niet echt veel toevoegt…

Ruut vindt dit leuk.
  13. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Zijn al die 24 uur trips zo noodzakelijk? Bijna alles kan toch online? Bij ons bedrijf met meerdere vestingen op elk continent word er nauwelijks nog gevlogen. Denk minder dan 5% vergeleken met voor de pandemie.

Brangeri en Tim82 vinden dit leuk.
  14. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat zal overal anders zijn. Bij ons is het op z'n minst wenselijk om op bepaalde momenten tijdens een project ter plaatse in het veld te zijn. Als je een haalbaarheidstudie voor een infraproject uitvoert in een gebied waar je zelf nooit bent geweest is dat niet te doen, of in een later stadium het certificeren van onderdelen van een opgeleverd project moeten ook echt ter plekke. Het bedrijf waar ik werk is niet zo groot, en heeft opdrachten vanuit Nederland binnen een aantal andere EU landen.

Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik moet juist naar de locaties zonder onze vestiging. Dat remote was en is uiteindelijk wel het idee, maar een betrouwbare partner vinden kost nogal wat moeite.
    De enige uitzondering is Frankrijk, maar dat is vooral uit politiek oogpunt, en dat zijn dus de binnen 24 uur trips, en wat mij betreft stoppen we daar inderdaad per direct mee....

Urbanjazz vindt dit leuk.
  16. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Vlieg morgen bon-ams-dus en kreeg bij de OLCI zojuist ineens de instapkaarten met ready2fly erop. Heb geen documenten geüpload. Vorige keren dit jaar kreeg ik de instapkaarten op BON pas na inspectie van vaccinatiebewijs. Vreemd.

Carel1 vindt dit leuk.
  17. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist aangekomen in lounge 25, is erg druk op Schiphol. Lange wachtrijen voor het inchecken en bij de beveiliging. Waarschijnlijk zijn wij niet de enigen die de lockdown willen ontvluchten :)

MichaelNight, Tim82, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Gisterenmiddag was het bepaald niet druk... Overigens, Zwitserland vereist negatief testresultaat bij aankomst, maar op gecontroleerd lijkt er niet te worden....

19. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Iemand ooit een antigen test gedaan op JFK terminal 4, vlieg morgen terug naar ams en klaarblijkelijk hebben we weer een restje nodig

20. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Moest je het negatief testresultat niet al toonen tijdens checkin? Zo werkte het bij mij altijd. Tonen bij checkin en dernaa niet meer.

Laatst bewerkt: 22 dec 2021

Deel Deze Pagina