Als je tickets van 11k koopt zul je vast blij zijn dat die pegels na 1 januari worden teruggestort, scheelt toch 65 piek vermogensrendementsheffing ;-)
Inderdaad... Ik wacht nog steeds op terugbetaling van een ticket van oktober vorig jaar. Notabene een vlucht die door LH zelf geannuleerd werd. De vouchers bij KL/AF heb ik over het algemeen binnen een paar dagen, of direct als je ze belt. Het terugstorten op CC of bank is meestal binnen een week geregeld.
Zojuist 13 boekingen laten annuleren, van elk request al binnen 1 uur erna bericht gehad dat het geld binnen 2 dagen op de CC teruggestort zal worden. Eindelijk een keer snelle afhandeling van KLM
Kan ook alleenmaar onderschrijven dat KLM eigenlijk best wel chill is, terugbetalingen standaard binnen een week, vaak zelfs maar 3 dagen. Vrienden in America zeggen ook als je naar Europe vliegt boek dan met KLM/AF want Delta voorwaarden zijn ook een stuk minder. Andere vraag, heeft iemand ervaring met Delta A350 Suits (Delta One / Business) en hoe dit vergelijkt met KLM 787? Op youtube zijn er best wat mindere ervaringen te vinden.
Collega van me is zeer fan van de D1 suites. Zelf niet mee gevlogen maar wel wat flight reviews gezien en de stoelen lijken mij eigenlijk best 'hard' om op te liggen in bedmodus. En wat krap aan de zijkanten. Nu ben ik ook niet de smallste en vond ik de 787 van KLM ook niet heel ruim qua wijdte. 777 beviel me, opvallend genoeg, meer.
Dat dit langer duurt kan ik nog wel begrijpen. Het is een hoog bedrag en dat zal handmatig afgetekend moeten worden. En dan moet het ook nog eens terug gestort worden, dus geen voucher. Maar 8 weken is belachelijk. Ik had een vlucht van 150 euro, kan me niet voorstellen dat dit niet gewoon automatisch kan. Het is geen terugstorting...
Ik had zowaar ook een Business Class tripje met KLM gepland, maar de vlucht is geannuleerd. Komt ook niet voor eind oktober terug (KUL-CGK) en dus maar een refund aangevraagd. Binnen een paar dagen stond het op mijn creditcard, keurig dus.
Was het maar zo. Deze week met Lufthansa gevlogen. Al mijn papieren geupload en binnen 5 minuten heb je bevestiging en krijg je je boarding pass (een echte!) Deze week 2 keer mijn vlucht moeten omboeken en dat ging gewoon in 1 keer goed bij Lufthansa online! (bij KLM afgelopen maanden altijd gezeur via app of website en bellen met de platinumlijn was een ramp) En zonder bijbetalen. (Bij KLM is er altijd prijsverschil) Ik heb niet eens status bij Lufthansa. Ow en die droge bruine boterham met kaas of eiersalade nam ik toch al niet bij KLM, dus als je bij Lufthansa niets krijgt dan mis je ook niets....De chocolaatjes zijn wel lekker!
Ik begrijp je helemaal, en het zegt me ook meteen dat iedere situatie dus weer anders is. Ik moest annuleren bij Lufthansa en zag een serieus bedrag in rook opgaan. E-mailtje; jammer dat je moest annuleren, hier heb je nog een heel klein deel van je ticket terug. Omboeken ging niet, omdat ik meteen een datum moest ingeven wanneer ik dan wel zou vliegen. Kon ik onmogelijk weten. FWIW, ik ben FT bij Lufthansa... Bij KLM kreeg ik zonder gedoe binnen een paar werkdagen een voucher voor de volledige waarde van het ticket. Dat is voor mij dan grotere flexibiliteit dan probleemloos omboeken. En dat uploaden van papieren bij KLM en vervolgens je boarding pass in de app krijgen is bij mij dan weer opvallend vaak goed gegaan de laatste weken...
Dit is ook mijn ervaring met LH. Ik vlieg graag met ze maar het is jammer dat ze niet flexibel zijn met annuleren zoals KLM dat wel is. Eerder dit jaar een vlucht willen omboeken en op de LH website kreeg ik steeds een error. Daarna vrolijk 1 ½ uur moeten wachten totdat ik iemand kon spreken die ik door zijn dikke accent (het was duidelijk geen Duitser) heel moeilijk kon verstaan. Uiteindelijk wel snel geregeld maar het kostte wel erg veel moeite. Ik heb tot nu toe het uploaden niet eens geprobeerd. Helft van de tijd had ik sowieso een koffer dus gewoon naar de balie gelopen en dat ging soepel. edit: Oh en een vlucht moeten annuleren bij KLM, 6 dagen later was de voucher binnen.
Ik heb bij KLM vorig jaar ruim 7 maanden moeten wachten op meerdere terugbetalingen. Uiteindelijk kreeg ik er 1 helemaal niet uitbetaald omdat die gedeeltelijk was betaald met een Air France voucher. (Vanwege de gescheiden boekhouding was dat te ingewikkeld…) Mooi dat het blijkbaar nu beter gaat, maar vorig jaar was de service gedurende het hele jaar verschrikkelijk slecht.
Ik ben ook heel blij dat velen toch wel een goede ervaring hebben bij KLM. Ik zal vast pech hebben Het gras bij de buren is toch altijd groener Dat LH wat moeilijker doet over terug betalen is misschien om dat hun financiele situatie anders is??? Ik stap net uit de vlucht vanuit FRA en hier zat 20 man in.....In een A320. Maandag heen was het toestel ook zo goed als leeg. KLM heeft volle toestellen. (mijn vluchten in ieder geval wel)
Wellicht al eerder ergens beschreven maar ik kon er niks meer van vinden. Ik ben op 6 december positief getest. Vrij mild allemaal en nu heb ik een herstelbewijs in de corona app. Niks aan de hand...uhhh..maarr ik ga op 22 Januari naar Dubai (Arab health) en heb dan een negatieve PCR test nodig. Maar omdat ik dan minder dan 8 weken geleden positief getest ben, loop ik het risico dat dat nog steeds zo is. Heeft iemand een idee hoe ik dan toch Dubai inkom ? Of staat er ergens een uitzondering beschreven ? Misschien valt het allemaal mee en test ik gewoon negatief, maar ik wil het niet af laten hangen van die PCR test 72 uur voor vertrek..
Tja, dit is helaas de loterij waar we allemaal hedendaags mee te maken hebben. Als je een PCR doet loop je altijd een kans dat deze een positieve uitslag geeft.
Heb zelf afgelopen week een boeking van paar duizend euro in 3 dagen terug op de cc. Hopelijk zoals Arjen aangeeft in eerste week januari. Kun je vd winst een hapje doen ergens (niet in NL voorlopig uiteraard )