Heb nog steeds een mid-week NYC staan in februari, maar zie het wel wéér gebeuren dat ik moet cancelen. De extra PCR test terug zal nog wel even blijven ben ik bang
Ze zien toch aan je boeking dat je een connectie hebt en je origin US is? Of ben ik nu heel blond? Je moet een digitaal formulier invullen en laten zien bij inchecken.
Ik geloof dat er best een hoop (in ieder geval forumleden) mensen zijn die hun auto in Düsseldorf parkeren of vanaf daar met de trein naar Nederland gaan.
Het formulier hoeft dus niet digitaal te zijn. Dat wordt wel gepromoot natuurlijk, maar je mag ook een papieren exemplaar invullen. En als je dus via een Duitse of Franse luchthaven vliegt naar Nederland dan is controle op quarantaine dus onmogelijk. En dan is er inderdaad ook nog deze optie, dat je wel via Amsterdam vliegt, maar naar een Düsseldorf vliegt. Dan kan je op je quarantaineformulier (digitaal of op papier) aangeven dat je in transit bent. En stel er is een grenscontrole tussen Duitsland en Nederland (Tipje van de sluier, ik doe deze meer dan 2 x per week en heb deze in totaal 1 of 2 x gezien en die gaat dan steekproefsgewijs, dus die kans is te verwaarlozen, maar als je al aan de kant wordt gezet hoef je alleen aan de inreis vereisten uit Duitsland te voldoen, dan is gevaccineerd zijn al voldoende. Maar belangrijker, het slaat inderdaad helemaal nergens om, de Omikron variant is in Nederland al dominant, meer dan 80%, en je moet een test doen voor je mag vliegen. Wat is dan precies de toegevoegde waarde in combinatie met alle loopholes die er zijn. Want voor mij, uit een zeer hoog risico gebied, ik val onder de uitzonderingen, heb vorige jaar 110 vluchten gemaakt, wat mij dus eigenlijk niet onder de uitzonderingen zou moet laten vallen als men echt serieus zou zijn om besmettingen te voorkomen, ik snap ook wel dat ik juist het meeste risico loop door het frequentie reisgedrag, maar ik ben overal van vrijgesteld...
Vertrekken vanuit Brussel of Düsseldorf hebben we ook vaak gedaan. Dit keer niet. Aangezien we al in de US zijn kun je retour locatie niet anders maken dan de vertrek locatie. Ik heb gekeken om het aan te passen naar een niet rechtstreekse vlucht. Echter is het dan met AF naar Parijs. Ik zit nog liever een week in quarantaine dan dat ik met AF intercontinentaal vlieg
Erhm, wat is er zo slecht aan AF intercontinentaal? Net een ticket in J gekocht bij ze naar Zuid Amerika over 2 maanden...
Voor mij is het de Franse arrogantie. Als ik aangeef dat ik Engels wil spreken omdat ik moe ben; steward zegt dat ie ook moe is en liever Frans spreekt. Aangeven dat je Engels spreekt en dat ze schouders ophalen en 10 uur lang Frans tegen je praten. Drinken over je heen gooien; servetten in je schoot gooien; “now you can clean it”. En nog een paar van die voorbeelden. Alles hierboven op verschillende vluchten. Ook een enkele goeie ervaring gehad. Maar het is 10-90. Terwijl KLM het altijd 90-10 is zeg maar. Weet ook dat er genoeg mensen op het forum zijn die prima ervaringen hebben. Overigens hebben we het dan nog niet over CDG gehad
Oei... We gaan het zien. De KLM optie was een stuk minder aantrekkelijk (lees: duurder of via Panama reizen waar de 777 op staat + ik liever direct van Europa in het land van bestemming aankom). Terug wel met KLM, maar die leg pak ik Economy gezien het een nachtvlucht is en ik dat wel overleef. Nog nooit ICA gevlogen met Air France dus dacht dat het juist een leuke ervaring zou worden. We'll see... CDG ben ik wel mee eens dat ik het een rampzalig vliegveld vind.
We geven ze het voordeel van de twijfel Misschien is het mijn gevoeligheid voor Franse arrogantie haha
Oh ik heb het ook helemaal niet op de franse arrogantie, sterker nog ik heb een redelijke afkeer voor Fransen in het algemeen (erg generaliserend maar dit is mijn ervaring als niet-frans sprekende Nederlander) maar hoopte dat het bij AF anders zou zijn. Ik hou je op de hoogte!
Dat was ook ongeveer mijn ervaring met AF destijds naar Costa Rica. Eens maar nooit meer. Vervolgens had ik ze weer nodig voor XP-runs binnen Europa en toen was m'n ervaring juist heel positief. Misschien kwam dat omdat ik was Franse zinnetjes uit m'n hoofd had geleerd?
Het eten en drinken bij AF lijkt - met name longhaul Business Class - significant beter dan bij KLM. Dit heeft je ook niet over de streep kunnen trekken?
Mijn ervaring met AF is prima, eten in J is goed, je krijgt paar dagen van tevoren de keuzemogelijkheid al in je mailbox. Geen idee waar het aan ligt, maar ik hoor de klachten vaker, heb echter goede ervaringen.
Binnen Europa best goede ervaringen met AF. Ik zeg bij binnenkomst wel altijd in het Engels gedag dus geen bonjour oid want dan denken ze dat je Frans spreekt Moet me wel altijd goed focussen als ze tegen me praten met die Franse tongval, en nu ook nog een mondkapje ertussen helpt ook niet mee met verstaan.
Nee niet echt. Als in een sterrenrestaurant de service slecht is smaakt het eten me ook niet. Ligt aan mij
^^^ Ik heb wel eens met KLM meegemaakt dat 2 uur voor landing naar LAX alle toiletpapier op was aan boord. Dus dan maar van die papieren handdoekjes gebruiken. Dat was ook wel een afknapper. Zegt de purser: Ja de Amerikanen zijn dol op het Nederlandse wc papier.
Fijn die nieuwe inreisregels. - Test afspraak 3,5 uur voor vertrek aangezien ze max “x oud” mogen zijn en het lastig is om een prima partij te vinden voor testen. - Arriveren zeker 25min eerder voor test afspraak op de luchthaven. - Minimaal 300 man voor ons in de rij. Eens zien of we deze vlucht gaan halen