InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Bijzonder is ook dat Duitsland de testverplichting voor UK ook heeft afgeschaft, maar Nederland nog niet.
    Maar goed, Duitsland kijkt wat meer naar het risico, terwijl Nederland zegt, ja uit Oekraïne met 2000 besmettingen moet je een test doen voordat je terug gaat, want het is buiten de EU, maar uit Frankrijk met 200.000 besmettingen is mijn vaccinatiebewijs voldoende.

Nu ga ik ervan uit dat uit het UK wel hoge aantallen zijn dat het risico inderdaad wat groter is, en is eigenlijk een test niet vreemd, dus wel te begrijpen, maar dan is de vraag waarom Duitsland daar juist vanaf is gestapt en ook niet verder gaat met lockdown maatregelen.
    Durft in Nederland het OMT en RIVM echt niet terug te komen dat hun fantasievoorspellingen er weer helemaal naast zaten of moet er hoe dan ook in Nederland 2G komen en gaat dit als wisselgeld gebruikt worden...

Ik zou graag een beleid zien op basis van echt risico en niet op basis van de publieke opinie.

Grouchy, lloydje33, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Toch knap dat je brandstof kan 'huren', volgens mij verbrandt het toch echt en moet je gewoon het met nieuwe terugleveren. :D

Ruut vindt dit leuk.
  3. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Vorige week ATL-AMS: voor een vermogen een test laten doen, testinfrastructuur in de VS is erg slecht. Agent bleef om vaccinatiebewijs vragen, terwijl een testbewijs verplicht is, dat maakt een vaccinatiebewijs overbodig.

Op Schiphol werd wederom nergens naar gevraagd. Kon bij de Marechaussee zo doorlopen en geen GG&GD personeel gezien.

Overigens vliegt het merendeel van de pax op KLM vluchten via Amsterdam door naar andere landen zoals Spanje waar een test niet nodig is. Een verschrikkelijke farce dus.

Had ik dit maar geweten: Virtual guided COVID-test voor een gevalideerde toegang - Toegangsbewijs.nu Ervaring mee @Grouchy ? Bedankt in ieder geval.

Urbanjazz, Grouchy, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220105_94902920

Nieuwsbericht van gisteren; rechtszaken tegen reizigers met (ver)vals(t)e corona testuitslagen (naam veranderd, datum aangepast). 820 personen gepakt in de afgelopen maanden op Brussels Airport, de zwaarste straf was 1 jaar gevangenis voor iemand die positief testte en met een negatieve uitslag reisde.
    Toch wel serieus aangepakt.

George1, Urbanjazz, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428

Heb er zelf geen ervaring mee, andere hebben ze wel meegenomen naar de US, ze daar gebruikt en vervolgens de resultaten ge-upload. Deze werden geaccepteerd door de luchtvaartmaatschappij.

Zelf doorgevlogen naar België ipv destination fuck. Delta agent had niet echt idee wat nodig was. Liet toen maar me QR code van m'n vaccinatiebewijs zien, resultaat was onieuw een 'deer in headlight' look en 20 seconden later hadden we onze tickets.

MVA20 vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het punt in België is dat de testen die je in België deed, zeker in het begin, bij een door de overheid gecontroleerde aanbieder moest doen waardoor de overheid natuurlijk heel makkelijk en snel kan controleren of een test al dan niet echt is.

In de rest van Europa en eigenlijk in de meeste landen worden de testen aangeboden via private aanbieders, en zijn dat er zoveel dat er geen enkele vorm van controle mogelijk is.
    Want de kans dat bijvoorbeeld een grens beambte in Portugal de Nederlandse testaanbieder kan benaderen om de gegevens te controleren, die is echt nihil, in verband met bijvoorbeeld medisch beroepsgeheim, die gegevens krijg je echt niet.

Dus er zijn uiteraard volop vervalsingen, en ondanks het verhaal in de media dat Belgie zoveel mensen vervolgd heeft, en dat zijn er zeker meer dan in Nederland. Dit is niet eens het topje van de ijsberg.

7. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Wel ervaring met Klarity, zie ook hierboven. Zit nu in MIA in de lounge en ingecheckt naar AMS via LHR. Heen en terug dus echt no problemo, Eur 11,50 per test, gewoon vanmorgen hier gedaan voor de smartphone vanuit 'huis'.

Grouchy, VinceG, TimH en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Dat is handige info, bedankt!

9. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Ik ga op reis en ik neem mee...

Net terug uit de VS, heerlijke vakantie in Florida gehad. Reizen in Corona tijd geeft wat hindernissen, zeker met een overstap, dat weten we. Maar realiseer me nu pas wat een romplslomp het allemaal was.

Natuurlijk nam je altijd al mee: paspoort (1), ESTA (2), rijbewijs (3), ticket (4), verzekeringspas (5), en autoreservering (6).

Daar komt nu het volgende bij: vaccinatiebewijs (7), testresultaat heen (8) en terug (9), non us citizen/non-immigrant attestation (10), gezondheidsverklaring reizigers voor heen (11) en terug (12), passenger locator form UK (ivm overstappen in LHR) (13), self declaration form Covid 19 (14), Public health passenger location form (15), quarantaine formulier (16). De brief van Hugo die we op de laatste vlucht naar AMS kregen, was gezellig leesvoer en hoefden we niets mee te doen.

Een aantal van deze formulieren herhaaldelijk geüpload (meestal zonder succes, dus fysiek inchecken) in BA app (17), AA app (18), Iberia app (19) en Verifly (20).

Best wat gedoe, maar heerlijk om na bijna 2 jaar weer eens naar de VS te reizen. En dagelijks 28 graden maakt het meer dan goed. Gelukkig nu heerlijk een paar dagen in quarantaine om weer bij te komen. Happy travels allemaal!

MoonJ, Bjorn, Grouchy en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb vorige week op mijn strandbedje van het Marriot beach resort Curacao ook even een AH bezorger afspraak ingepland! Al dat gedoe als je thuis komt ;-) Gisteren werd alles mooi bij de voordeur afgeleverd!

Urbanjazz, lloydje33, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Na een gemixte positieve ervaring met AF niet zo lang geleden (oude stoel, matig eten maar goede crew) nu precies het omgekeerde met KLM. Goede stoel (wel full-flat dit keer maar het zou KLM sieren als ze ook met "toppers" gaan werken) en goed eten maar waardeloze crew. Racete door de cabine heen.

Daarnaast dus geen pre-flight drinks meer maar de halve crew (inclusief gezagvoerder) liep wel met vrienden en kennissen te ouwehoeren voor vertrek.

Thijsk, MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  12. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wijzelf zouden vandaag terug vliegen uit Lima.. helaas test mijn vriendin positief op corona dus zitten we hier vast :(

Lees nu de regels voor hoe het in zn werk gaat als je terug wil vliegen en de enige optie van buiten europa is negatief testen. Dus als je pech hebt en een aantal maanden positief test dan mag je niet vliegen.

13. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Laatst bewerkt: 11 jan 2022
  14. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen zondag gebruik van gemaakt vanuit de UK. :)

Bjorn vindt dit leuk.
  15. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Er zijn nog 2 andere mogelijkheden:

1 - Een positieve PCR test van minimaal 11 dagen oud, een positieve PCR/Antigeen test uitslag van 48/24 uur oud op het moment van vertrek + een artsenverklaring van 48 uur oud dat je niet meer besmettelijk bent.
    In dit geval kan je weer terugvliegen.

2 - Deze optie is een stuk makkelijker: je vlucht wijzigen naar een andere Europese bestemming zoals bijv. Brussel zodat je als 'transfer' passagier gezien zal worden. In dit geval hoef je je niet te laten testen en kan je nadat je uit quarantaine bent gewoon vliegen.

Afgelopen week beide manieren gebruikt door iemand in m'n reisgezelschap, leverde bij niemand problemen op en alles was in orde. Succes!

MartiniGomez en Ruut vinden dit leuk.
  16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Die 2de optie is wel bijzonder inderdaad dat dit mogelijk is in de EU.
    Want hij geldt natuurlijk ook direct in het begin, dat je namelijk dus helemaal niet test voor vertrek en gewoon naar Düsseldorf via Amsterdam kan vliegen.

Nu maak ik mij er persoonlijk niet zo druk om, ik bedoel, net geen 100 testen gedaan inmiddels, nog geen één keer prijs, dus ik verwacht niet dat dit nog gaat gebeuren, want de kans dat ik niet in aanraking ben geweest is nihil, en mocht het gebeuren, dat mag wel na 2 jaar in de pandemie op kosten van de werkgever ergens wat langer blijven, maar ik vrees dat de laptop dan gewoon aan moet, tenzij ik op bed moet liggen...

VinceG vindt dit leuk.
  17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of je makkelijk op CDG van 2F naar 2D kan, en dan naar 2E?
    Heb een 4-uurs transfer en de enige lounge optie op CDG met Priority Pass is Le Salon van Sheltair. Ik arriveer van een schengen vlucht die (zover ik weet) aankomt op 2F, en vertrek naar non-schengen via 2E. De lounge is in 2D. Is dit te lopen of moet je met allemaal shuttle busses / 100x door security, etc?

18. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Dan kan zeker... maar of het handig is gezien de soms enorme wachtrijen, en je moet meerdere keren door security...

Erm.... Is de YotelAir Paris Charles De Gaulle niet open dan in 2E?

19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ah dan laat ik die voor wat het is, meerdere keren door security is echt een no-go. En ja, dat Yotel ziet er echt uit als een trieste bedoeling dus vond dat geen optie.:p

Dan maar voor 1pax toegang kopen voor de Air France lounge in 2E, en hopen dat dat niet heel duur is. Jammer dat je op een Business ticket + Gold status niet 2 gasten mee mag nemen i.p.v 1. :D

Ruut vindt dit leuk.
  20. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Vrij prijzig.....

Deel Deze Pagina