Als he online incheckt bij in ieder geval Transvertragia of KLM dan vul je die gezondheidsverklaring in. Maar dit is op Schiphol echt nog nooit gecontroleerd en valt onder de categorie window dressing, staat leuk in de boeken als theoretisch goede maatregel. Digitale vaccinatiecertificaat is inderdaad voldoende, men scant deze zelfs als controle, dat is nou ook iets wat ik op Schiphol nog niet heb meegemaakt…
Tip: als je alleen reist kan je het beste naast de chauffeur gaan zitten, de reguliere taxi chauffeurs hebben het niet zo op UBER en soms komt het confrontaties. Het kost overigens geen drol
Ik was blij dat er een nieuwe testcentrum bij mij om de hoek geopend werd! Commercieel wel te verstaan, maar mijn werkgever betaalt toch, dus dat maakt niet uit. Het is van speedcovidtest.nl Ik ken ze verder niet, maar ik heb de test nog niet eens gedaan en al besloten dat het de eerste en laatste keer is. Het fijne is dat je bij hun wel met creditcard (en amex!) kunt betalen. maar dit kost wel een ongelofelijke 4 euro extra! Afzetters! Daarnaast krijg je geen factuur. Dit moet per email aangevraagd worden en zodra de administratieve afdeling er zin/tijd voor heeft dan zullen zij een factuur aanmaken. Laat maar! Ik ga vandeweek gewoon weer terug naar Coronalab.eu Ik wilde eigenlijk vandaag een test van toegangsbewijs.nu gebruiken (thuistest met online validatie), maar die valideren niet op zondag. En ik weet eigenlijk niet of als ik vandaag die test upload of ik dan morgenochtend om 09:00 mijn resultaat krijg.
Ik gebruik regelmatig testen voor toegang, is dan wel een antigen test en geen pcr, maar wel gratis en je testresultaat wordt gewoon een internationaal reiscertificaat in de corona app. Bedankt Hugo Ze zijn altijd teleurgesteld als het tvt blijkt te zijn, krijgen ze minder voor dan als ze het zelf verkopen. En nee ik voel mij niet bezwaard, ik moet testen uit Oekraïne met 8k besmettingen per dag, wil ik weten of ik ‘schoon’ wegga ook, maar uit Frankrijk of Spanje kan ik met 300k of 200k besmettingen per dag gewoon doorlopen. Oneerlijke niet op gezondheid gebaseerde maatregelen mogen de overheid zeer zeker geld kosten.
Weet iemand of KLM nu de lockdown is versoepeld ook weer terug gaat naar een normalere service aan boord? Zoals welkomstdrankjes? Afgelopen vrijdag meer dan 1,5 uur moeten wachten op het 1e drankje in business want die kwam pas bij het voorgerecht. Daarna vulde ze op verzoek wel aan maar alleen als je er zelf om vroeg en niet pro actief.
Ik heb de indruk dat het vooral aan de crew ligt... Op mijn vluchten naar en van San Francisco heb weinig gemerkt van aangepaste serviceverlening. Heen (eerste week januari) en terug ging men gewoon langs met welkomstdrankjes en nootjes en ook tijdens de vluchten werd er proactief bijgevuld.
Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat ze de contactmomenten zoveel mogelijk willen beperken, want KLM heeft te maken met veel uitval van personeel. De versoepelde quarantaine regels gaan wel helpen maar als een KLM medewerker besmet is dan is deze toch niet inzetbaar. De gekozen koers zorgt voor een minder snelle verspreiding maar wel eentje die veel langer aanhoudt. Sterker nog, omdat je nu kunstmatig de periode langer maakt moet je ook langer maatregelen nemen…
Als ik van donderdag tot zondag naar de VK ga, dan betekend het dat ik op de vrijdag een "Day 2 rapid lateral flow" moet doen en dan op zaterdag nog eentje maar dan met reiscertificaat, is dit correct wat ik zeg? Iemand ervaring met testen in de VK?
Bedankt voor de tips allen! Heb een transfer geboekt via een relatief nieuwe aanbieder welke een mooie website heeft maar nog niet echt reviews over te vinden zijn. Ik betaal via PayPal met AMEX dus in het ergste geval dat het een scam is en er niemand bij de arrivals hall staat, bestellen we alsnog een Uber en bel ik AMEX voor een terugvordering.
Mij werd verteld toendertijd dat een Day 2 test niet kon gelden als een departure test, terwijl toen ik de uitslag kreeg van mijn Day 2 test dat een dusdanig pdf bestand was met alle info dat het prima voldeed ook als een departure test. Puur een commercieel praatje dus van de aanbieder dat ik 2 verschillende tests moest boeken. Mijn advies? Doe je Day 2 test op zaterdag en gebruik hem dus ook als je vertrek-sneltest.
Ik dacht dat er in NL een regel was dat er niet meer een extra fee gecharged mag worden voor een betaalmethode, in dit geval dus een AMEX creditcard?
Als ik ook een beetje al die sites vergelijk zijn dag 2 tests en fit 2 fly tests hetzelfde idee inderdaad. Maar ze zien je arrival day als day 0? Dus dan zou ik het met één test moeten redden.
Voor zakelijke creditcards en voor kaarten van American Express en Diners Club mag nog wel een toeslag worden aangerekend. Deze kaarten worden niet tot de consumentenbetaalmiddelen gerekend.
American Express is ook geen creditkaart maar een charge card. Zie hier voor meer informatie: https://www.americanexpress.com/nl/cards/informatie/creditcard-en-charge-card/
Het gaat ook niet om creditcards in het speciaal maar betaalmethodes in het algemeen. En ok, dat verduidelijkt de zaak. Wel apart dat AMEX kaarten niet tot consument-betaalmiddelen horen...
Zie zojuist dat KLM stilletjes heeft doorgevoerd dat alle tickets geboekt voor 1 maart 2022 gratis te wijzigen/annuleren zijn zoals de laatste tijd het geval was, zolang de vertrekdatum voor 1 juli 2022 is. Eerst was dit het geval bij tickets die geboekt waren voor 1 februari 2022, gelukkig dus met een maand verlengd
Op 4 januari heb ik een mail van AF ontvangen: * 100% CHANGEABLE OR REFUNDABLE TICKETS For all tickets excluding group rates and allotments Changes You can change the date and/or destination of your ticket, regardless of your ticket’s fare conditions, up to the day of departure of your first flight. If the price of your new ticket is higher, you will only pay the fare difference. Refunds Refunds are available on tickets purchased before March 1, 2022, up to the departure of your first flight, for all travel on or before June 30, 2022. If the fare conditions of your ticket do not allow for a refund, you will receive a voucher with a one-year validity. You can request to be refunded at any time during the 1 year following its issue date.