Hmm dat is zeker prijzig, wellicht dat net als voor Explorer/Silver leden in de Crown lounges er een kleine korting is. En als ze het dan splitten dan is het wel te doen denk ik. Een lounge voor een 4.5 uurs overstap is toch wel wat waard!
Ja in het pakket zit gewoon een zelftest van Flowflex. De instructies die je moet volgen zijn zeer duidelijk en de certificaat was binnen now time binnen in de mail. Je moet wel rekening houden met de openingstijden wanneer ze certificaten uitsturen. Maandag-vrijdag: 08:00-17:00 uur Zaterdag: 08:00 - 12:30 - 17:00 uur (vaak ook nog laat op de avond!) Zondag: Gesloten
Voor de forumleden die weleens airport-transfers boeken: welke website/aanbieder gebruiken jullie die betrouwbaar en goedkoop is? Mag dan wel veiliger zijn dan twintig jaar geleden, maar bij een aankomst om middennacht in Medellin heb ik toch liever niet dat gezeur van Taxi's / Ubers zoeken.
Een aantal keren via het hotel geregeld of via een partij die ook tours aanbiedt (bijv. Viator). Is misschien niet de goedkoopste optie maar als je laat aankomt in een onbekend land wel zo rustgevend om het alvast geregeld te hebben.
Ik zoek meestal via TripAdvisor en check daar de reviews. Dus voor elke bestemming heb ik een andere lokale aanbieder. Overigens de laatste keer in Medellin had mijn chauffeur (uber) volgens mij net een Colombiaanse nachtdienst erop zitten gezien z'n pupillen, kwam ik op het vliegveld achter
Ik gebruik 99 van de 100 keer dan het hotel als beste keuze. Beetje afhankelijk ook welk hotel het is. Vaag lokaal hotel is ook niet de veiligste optie. Colombia is dan ook wel redelijk lastig
@Vliegende_Keep Je vraagt om iets anders dan Uber, wil toch even mijn positieve ervaringen met Uber in Medellin, ook van en naar de luchthaven benadrukken. Mits je het niet erg vindt dat een chauffer tijdens de rit zijn telefoonnummer / visitekaartje geeft en aanbiedt om zonder Ubercommissie nog een keer voor je te rijden, dat gebeurt wel herhaaldelijk.
Ok, fijn om te weten dat Uber dus betrouwbaar is daar. Toch liever gezien de lange reis, late aankomsttijd en 2 backpackers mee zijn dat we het van te voren geregeld hebben maar ik zal het onthouden. Ik vind het alleen maar fijn als een chauffeur z'n kaartje achterlaat want heb zelf liever ook dat hij/zij meer overhoudt aan het einde van de rit (pun intended).
Ik doe dat zelf vaak pro-actief als het een nette chauffeur is. Als ik een paar dagen in de stad ben gebruik het liefst een vaste chauffeur en geen Uber. Het idee van Uber (gecentraliseerd, ratings) vind ik goed maar probeer het bedrijf zoveel mogelijk te ontwijken.
snelle vraag. vlieg van BCN naar AMS volgende week. Volstaat het digitale covid certificaat in mijn phone ( 3x geprikt) of is er een additionele test nodig?
Ja dat volstaat en je moet een gezondheidsverklaring invullen officieel maar die is nog nooit gecheckt bij mij. Check de volgende site voor inreisregels/adviezen voor alle landen. https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl