InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    En, gelukt...?

Urbanjazz vindt dit leuk.
  2. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Update;
    - we arriveerden dus 4 uur voor vertrek, 25min voor onze test afspraak.
    - er stond een rij van zeker 300 man voor het testen. 2.35 uur in de rij gestaan :mad: De afspraak gaf je recht in de rij te staan, niet om getest te worden :confused: Betaal je dan wel 120$ voor.
    - Aangezien incheckbalie zou sluiten ben ik met KLM gaan bellen om ons op de 30min latere ORD>CDG>AMS te plaatsen. Met AF.
    - Meid was bezig vluchten aan te passen. Viel verbinding weg. 6x opnieuw gebeld. Telkens viel verbinding weg of werd ik weg gedrukt :confused:
    - Echter stonden nu zowel de KL als de AF vluchten in onze boeking.
    - Na test meteen naar andere Terminal gegaan. Het was al 35min voor vertrek KL vlucht en 65 voor de AF vlucht.
    - Bij de SP balie konden we doorlopen. We hadden nog GEEN test resultaat, meteen gezegd. (Geen reactie op).
    - Jongen vond het een gekke boeking met die 2 routes. Ruggespraak gedaan in kantoortje.
    - Of we beiden gevaccineerd waren. Ja. Nogmaals gezegd dat we geen test resultaten binnen hadden. Wederom reageert hij daar niet op.
    - Hij begint onze koffers te labelen en ticket te printen voor Amsterdam :eek:
    - Door TSA en security en 8min later (15-20 voor vertrek) lopen we het vliegtuig in.

Behalve dat we een mega k-ervaring hadden met dat testen. Is het dus een grote farce. Er werd niet op gecontroleerd en niet naar gevraagd. Pas toen we al 15min in vliegtuig zaten kregen we negatief resultaat binnen. In Amsterdam uiteraard ook niemand die er om vraagt.

VinceG, Bijzonderetickets, Tim82 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Wat een stress moet dat geweest zijn zeg!:eek:

Gelukkig negatief anders moest je op de wc gaan zitten: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/bui...ouw-vast-op-wc-vliegtuig-positieve-coronatest

arjen05, Urbanjazz, Ruut en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Inderdaad beetje matig voor je bloeddruk. Wel blij dat we uiteindelijk op de KL vlucht zaten zoals geboekt.

Zou de US afspraken maken met de EU en niet met NL? Aangezien ze enkel de normale regel hanteerden van gevaccineerd zijn? Iemand anders moest wel test laten zien, echter hoorde ik dat hij niet gevaccineerd was maar wel EU inwoner.

5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Maar waarom zo kort testen voor vertrek? De antigentest mag toch 24 uur voor vertrek afgenomen zijn.
    Persoonlijk doe ik het dan ook op dat moment zodat ik op de dag van vertrek geen zorgen meer heb.

Amsterdam en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Ik had eigenlijk precies dezelfde vraag. Begon mij al zorgen te maken dat ik iets verkeerd had gelezen voor aankomende terugvlucht :)

7. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Laatst weer eens met AF gevlogen vanuit GIG. Het eten bij AF is nooit bijzonder of écht lekker daarnaast was het ook wel een oude business class stoel.
    Personeel was wel echt super en die ervaring heb ik eigenlijk altijd met AF (en ik spreek nog geen handvol woorden frans).

8. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Helemaal gelijk in. En normaal doe ik zoiets ook niet op de dag zelf.
    > Het aanbod PCR / antigen test opties in Chicago was laag om meerdere redenen.
    > Je kunt je gratis laten testen op honderden locaties. Echter is het ook daar 1 groot drama qua doorlooptijden. Dus je krijgt je resultaat nooit voor de vlucht.
    > In de stad ligt de prijs hoger. Zeker als je binnen x uur resultaat wilt. 250-450 dollar p.p. is normaal.
    > Los van de prijs en de slechte reviews vlogen we de dag nadat de meesten test locaties zowel de zaterdag als de zondag dicht waren vanwege oud en nieuw.

Beetje stress of even je trip onderbreken voor testen heb ik geen moeite mee. Inderdaad het liefst een dag van te voren. Wat mij tegenstond (en irriteerde) waren de absurde prijzen van 150 - 400$ die ik in heel de EU, Dubai, Curaçao en Panama niet heb gezien de afgelopen twee jaar. (Behalve misschien de eerste maanden).

Laatst bewerkt: 7 jan 2022
    VinceG, FlyingFonz, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Het is heel apart inderdaad dat in de U.S een sneltest bijna 3 keer zoveel kost als een PCR - bizar. Zij baseren denk ik de prijs op de snelheid van de uitslag i.p.v welke test de meeste kosten geeft, want dat is toch echt PCR.

Ik vind het eigenlijk echt niet kunnen dat AF nog steeds niet al hun toestellen hebben ge-retrofit met lie-flat seats. Vraag me af of ze het uberhaupt gaan doen, maar die angle-flats van hun zijn wel echt enorm outdated.

10. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Hoe het in de VS is weet ik niet, maar in Canada struikel je over de PCR test aanbieders. Als je online zoekt zie je her en der een locatie, maar als je een willekeurig winkelcentrum inloopt wandel je er gerust langs een stuk of 5 aanbieders, met tarieven van zo'n 75$ voor een antigeentest.

11. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Test infrastructuur/kosten VS is gewoon klote als je het vergelijkt met een gemiddelde EU land.

Ik denk dat ik de volgende keer voor een 19,95EUR zelftest met getekende reisverklaring ga:

https://www.toegangsbewijs.nu/

Urbanjazz, MVA20 en Frankb vinden dit leuk.
  12. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Zit nu zelf in de VS donderdag via LHR naar AMS. Testen hier (MIA) is echt lastig, tijdrovend en duur. Zelftesten zijn niet meer te krijgen, gelukkig hebben we er nog 10 in de koffer! Wij hebben gekozen voor Klarity waar je een certificaat kan krijgen voor de zelftest waarmee je probleemloos kan reizen. Filmpje uploaden van het testen, foto van het bakje met (hopelijk) 1 streepje en 15 minuten later een Engelstalig testbewijs! Werkte op de heenreis en gaat ook voor de terugreis lukken. Kost € 11,50 en je doet het wanneer je wil. Werkt alleen voor reizen waar een antigeen test volstaat, niet met pcr testen dus volgens mij. Echt top!

Urbanjazz, VinceG, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Eens. Nog vervelender als je bedenkt dat we in eerste instantie vanuit GRU zouden vliegen (a350) maar dat wij hebben gewijzigd zodat wij vrienden in Rio konden opzoeken.

MoonJ vindt dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Die methode van zelf een antigen test meebrengen, test vastleggen en dan na controle een certificaat ontvangen is voor het VK gemeengoed. Maar naar NL/andere EU landen is het nieuw voor me. Zou elke airline dit zomaar accepteren bij de check als het niet van een ‘bekende’ lokale partij komt?

Urbanjazz en Amsterdam vinden dit leuk.
  15. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Heen met iberia AMS MAD MIA ging prima. Donderdag met AA en BA MIA LHR AMS verwacht ik ook geen problemen,maar ik laat het weten.

16. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
  17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Air Europa heeft geïnvesteerd in een professionele vertaling van de eigen website zo te zien :D

upload_2022-1-5_19-13-5.png

Urbanjazz, LucW, Bijzonderetickets en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    google translate is nog niet perfect

19. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Grouchy, VinceG, MoonJ en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina