Engeland update m.b.t. day 2 testing: https://inews.co.uk/inews-lifestyle...estrictions-end-vaccinated-travellers-1405096
Even een vraagje, aangezien de reactie van KLM al een aantal dagen op zich laat wachten jammer genoeg. Ik ben van plan een ticket te boeken met de heenvlucht op 30 juni 2022. Hiervan ben ik zeker dat ik deze tot 1 maart 2022 kan annuleren en teruggave in de vorm van een voucher/geld kan krijgen. De terugvlucht is waarschijnlijk 14 juli. Zoals ik het lees en interpreteer volgens de voorwaarden op de KLM site, is het flexibel omboekbeleid geldig voor alle reizen met een vertrek t/m 30 juni 2022. Ik ga er hier dus vanuit dat ook de terugvlucht geannuleerd kan worden met teruggave in de vorm van een voucher/geld. Aan jullie de vraag of jullie dit ook zo zien of dat de terugvlucht een geval apart is. Alvast dank!
Die 1 Maart geldt niet als datum tot wanneer je sowieso je ticket kan wijzigen/refunden, maar puur als datum waarvóór je het ticket gekocht moet hebben. Als jij bijvoorbeeld vandaag, 18 Januari, een ticket koopt met vertrekdatum 1 Augustus, dan kan je deze niet volgens de huidige flexible voorwaarden gratis omboeken/refunden. Ook niet als je dit vóór 1 Maart doet. Just saying!
Thanks voor het meedenken! Gelukkig is dat ook niet het geval . Ging puur om vertrek op 30 juni zodat het nog wel onder de huidige regeling valt. Zojuist heerlijk de zomervakantie geboekt
Mooi! Waar ga je heen? En begreep inderdaad uit je verhaal dat het daar niet om ging, maar leek me toch goed even te vermelden, ook voordat er misverstanden bij eventuele andere forumleden ontstaan. Zou zuur zijn!
Helemaal mee eens, zo helpen we elkaar toch weer mooi hier! Reis staat nu gepland naar een aantal landen in Zuid-Amerika. Mooi aantal weekjes weg met goed gezelschap. Verder nog aantal weekendjes weg staan aankomende maanden, ik ben voor nu weer even voorzien . Jij al plannen?
Goed niews voor mensen, die naar Zwitserland vliegen: Amended rules on testing to enter Switzerland From Saturday, 22 January, persons who have been vaccinated or who have recovered from COVID-19 will no longer be required to present a negative PCR or rapid antigen test before entering Switzerland. Bron
Bizar hoe de regels op dit moment uit elkaar drijven. In de UK geen QR codes meer en in Frankrijk verplicht 2G
Nu kan je het niet kwalijk nemen dat je uit OZ nu in lijn met de huidige regelgeving een testbewijs moet hebben, want Australië is met een opmars bezig, inmiddels de top 30 landen binnengekomen, en eind van de maand stijgen ze nog wel een plek of 5.... Maar het hele systeem met testen slaat natuurlijk helemaal nergens meer op, want naast dat er al genoeg interne besmettingen zijn binnen Nederland waardoor het reizen eigenlijk geen besmettingen meer toevoegt, is het nogal arbitrair dat je buiten de EU opeens een test nodig hebt maar binnen de EU niet. Want uit OZ met 75K besmettingen per dag moet ik testen vooraf, maar met 450K besmettingen in Frankrijk, nee hoor, uw vaccinatiebewijs is goed genoeg. De kans dat ik op de luchthaven in Parijs niet iemand tegenkom met Covid is door de hoge aantallen echt nul, je zal altijd iemand tegenkomen. En wat het helemaal bijzonder maakt, stel ik vlieg door naar Düsseldorf uit OZ, nee meneer, dan is uw vaccinatiebewijs wel voldoende, maar heb ik veel meer contactmomenten want ik kom in contact met de beveiligers voor de transfer controle, KMAR voor de paspoortcontrole, luchthavenpersoneel van in mijn geval de lounge maar in ieder geval de gate en nieuw boordpersoneel, terwijl als ik direct naar huis ga het enkel de KMAR zal zijn... Ik kan nogal slecht tegen window dressing, maar doe of 1 Europees beleid, of doe niets, maar geen halfslachtig discriminerend beleid die ik allang niet meer serieus neem, en hoewel ik beroepsmatig nooit aan quarantaine hoef te doen, heb ik inmiddels niet de illusie dat iemand dat nog serieus neemt...
Ik denk een kwestie van het ene land legt maatregelen op, dus doet het tweede land hetzelfde tov reizigers uit land 1.
Het buiten de EU komt van D66 die wilde eigenlijk iedereen testen maar dat wilde de VVD niet. Maar het slaat nu echt werkelijk waar nergens meer op. Ik heb er wel last van want op outstations snappen ze die vrijstellingen niet altijd dus test ik voor de zekerheid. En de kosten interesseren me niet, die betaal ik niet zelf, maar er komt een dag dat ik mogelijk positief test. Hoewel, bij geen symptomen is de antigentest het devies, de kans dat deze een besmetting opmerkt is nogal laag…
Ik kom ook nog wel op locaties waar je niet in quarantaine wil gaan dus bij iedere test vind ik het altijd spannend. Wanneer ik in NL moet testen en ik zou positief zijn boeit het mij niet, dan maar thuis in quarantaine. Testen is nu eenmaal de regel. Ik kan mij wel irriteren aan mensen die denken dat ze via een ander land niet hoeven te testen. Dat is namelijk niet zo. Het gaat om het land van oorsprong. Ook al maak je 6 overstappen en rij je het laatste stukje de grens over.
Weet je ook hoe het zit als je vanuit Azië via Zwitserland naar Amsterdam vliegt. Heb je dan volgens de inreis regels voor Nederland wel of geen pcr/antigeen test nodig?
Ja is nodig. Je kan via de site van de overheid makkelijk checken: https://reizentijdenscorona.rijksov...tuig?tot=2022-01-22&stopoverShort=zwitserland
Nee dat denk ik niet. Dan gelden inreisregels van Zwitserland als je vanuit Azië naar Zwitserland gaat. En wanneer je naar NL gaat NL regels van reizen vanuit Zwitserland.
Oh dan klopt wat ik dacht maar Ik vind overigens net als @DuckDuck dat je de (geest van de) regels volgt dus gewoon testen.