InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    ErwinLansing en MVA20 vinden dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Bij upgrade van AMEX krijg je ook de XP. Deze worden in de eerste maand van de kaart toegevoegd aan je account.
     
    William vindt dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Boek dan maar via AF site, 1,00 EUR boekingskosten en geen cc fee.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    upload_2020-3-29_6-48-12.jpeg
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zag ook een of andere melding (wsl dezelfde), maar klikte al door. Toen stond er CDG als departure, maar daar op wijzigen geklikt en dan kan je opeens wel AUA kiezen.
     
  6. NielsM

    NielsM Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    13
    Zag gisteren in de Miles & More-app dat de Mileage Pooling-optie plots beschikbaar was (in België weliswaar). Meteen een pool aangemaakt voor het gezien en alles werkte onmiddellijk.
     
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Het is stil op het forum. Wat op zich logisch is, want er valt weinig (positiefs) te melden over onze hobby.

    Is iedereen (in z'n directe omgeving) nog gezond? Wat doen jullie nu i.p.v. vliegen/reizen?
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Thuis werken, af en toe naar kantoor, waar ik dan meestal de enige ben. En hopen dat het maar snel afgelopen mag zijn zodat we weer kunnen reizen.

    Gezien het feit dat het virus in golven de wereld over gaat zal dat dan straks ook nog wel puzzelen worden. Waar kan/mag je wel heen en waar wil je voorlopig nog niet heen.
     
    petert vindt dit leuk.
  9. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik maak af en toe een rondje in de app langs de reizen die er nog wel in staan... Heel sneu, maar het houdt het vuurtje brandend :)
     
    Thijsk, Urbanjazz, westi en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Hier precies hetzelfde. Saai ....
     
    westi vindt dit leuk.
  11. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ook hier. Ik woon een paar kilometer naast CPH en het is echt heel rustig en plane spotting is nu vooral amateurvliegtuigjes, die van de lege luchtruimte gebruik maken. Normaal 360 vluchten per dag, nu 20. Een klein blauw zwaantje is er daar een van.
     
    MoonJ, Thijsk, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Same here, behalve dan dat ik niet meer op kantoor kom en nog druk bezig om refunds/vouchers te regelen ;-)
     
    westi vindt dit leuk.
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb even wat vertrekpunten op een rij gezet waarbij geen AMEX kosten in rekening worden gebracht en deze nu ook uitgebreid met webshops. Dit om een overzicht te geven waar men met AMEX kosteloos kan betalen.
     
    Thijsk en arjen05 vinden dit leuk.
  14. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Familie, vrienden en collega’s gelukkig allen gezond. Puzzelen met verschuiven van boekingen (Bangkok airways vliegt tot eind oktober op veel bestemmingen niet meer :confused:).
    Aftel apps instellen, blijven werken aan die climax om weer te mogen :cool:. Nieuwe vakantie gevonden, Juli. Twijfel om te boeken. (KLM via Priceline).
    Werk drukker dan ooit, verveel me niet en moet oppassen niet teveel uren te maken.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  15. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Het najaarsschema is nog niet af, en dus nog niet te boeken, misschien?
     
  16. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Hmmm goeie ja. Las zojuist dat ze ook veel routes daadwerkelijk stil leggen. Maar die route staat er niet tussen. Even bedenken wat we doen.
     
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Verveel me de pleuris. Had een aantal trips geboekt staan (opgenomen vakantiedagen), maar dat gaat nu allemaal niet door. Op het werk ligt het bijna volledig stil, klanten produceren amper, dus dan is het onderhouden van het systeem lastig. Verbeteringen doorvoeren zou wel kunnen, maar KSA ligt plat en die hebben dan weer alle toegang tot de servers...dus mijn dagen vul ik met het aanmaken van requests om toegang tot een bepaalde server te krijgen zodat ik tests kan runnen...

    Enfin, ik hoop dat deze situatie SNEL ophoud en dat iedereen weer gezond is en/of imuun.
     
    arjen05 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  18. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    BRU-AMS-TXL
    TXL-CDG-AMS-ICN-FUK
    FUK-ICN-AMS-CDG-TXL
    TXL-AMS

    Bovenstaande routes geannuleerd via platinum lijn, kon niet online.
    Nadat het hele riedeltje van het bandje dat uitlegt dat het zo druk is wegens....... was afgedraaid, werd er na 4 secondan opgenomen :) en was het snel geregeld.
     
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik zit sinds 2,5 week thuis. Kom alleen buiten voor een dagelijkse wandeling en 1 of 2 keer per week boodschappen te doen.
    Verbaas me er eigenlijk over dat de dagen zo snel gaan. Van uit huis ondersteuning voor klanten. Ben toch wel blij dat heel veel ondersteuning remote geregeld kan worden. Het lijkt inmiddels wel een opslag van het bedrijf hier zo veel apparatuur heb ik toegestuurd gekregen zodat ik foto's en filmpjes kan maken voor klanten die specifieke vragen hebben. Onze E-learning wordt op deze manier snel gevuld met waardevolle content.

    Maar eerlijk gezegd begint het nu wel weer te kriebelen om op pad te gaan. Ben bang dat dat voorlopig er zeker nog niet in zit.
    Ook prive ga ik nog niets boeken. Eerst zien wanneer we weer wat kunnen gaan reizen en hoe dat zal gaan gebeuren.
    Partner werkt in ploegen, dus de ene week ploeg A op kantoor en andere week ploeg B. Als we permanent op elkaars lip zouden zitten dan zou het een ander verhaal zijn :D
    Verder gelukkig gezond en dat wil ik graag zo houden.

    Hoe pakken jullie het thuiswerken aan? Ik verplaats mijn werkplek gewoon regelmatig zodat je ook weer eens een ander uitzicht heb.
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Minister Van Nieuwenhuizen: Luchtvaartmaatschappijen mogen tijdelijk vouchers geven i.p.v. cash.
    Er zijn wel drie voorwaarden: de vouchers mogen maximaal twaalf maanden geldig zijn, passagiers moeten na het verloop van de vouchers het ongebruikte deel uitbetaald krijgen en het initiatief om tot uitbetaling over te gaan moet bij de luchtvaartmaatschappijen liggen.
    Bron: Luchtvaartnieuws
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2020

Deel Deze Pagina