FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Persona5

Persona5 Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Okee ik snap er niks meer van.. nadat ik Flying Blue had gebeld en deze uitleg kreeg hebben ze dezelfde dag alsnog die 30XPs toegekend! Uit coulance? Omdat het mijn verjaardag was? Omdat de medewerkster het toch verkeerd had? Nu weten we het nog steeds niet :’)

Bijgevoegde bestanden:

MoonJ, lloydje33, TimH en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    DUS-AMS-BCN-CDG-AMS-YYZ-AMS-CDG-BCN-CDG-DUS: 280XP voor € 1299,-

Zelf niet geboekt (wel verleidelijk), maar wel even wezen puzzelen op de zondagochtend. Bovenstaande Itinerary bestaat uit 2 tickets:

DUS-AMS-BCN-CDG-DUS in Economy voor € 150,-: https://www.google.nl/travel/flight...g3aDYaGAoKMjAyMS0xMC0xORIKMjAyMS0xMC0yM1ICYAE

&

BCN-CDG-AMS-YYZ-AMS-CDG-BCN in Business voor € 1149,-. De intercontinentale segmenten worden uitgevoerd met een 787-10: https://www.google.nl/travel/flight...VlZVamdjY01PUUNBPT0SBggBEAAYAA&hl=nl&curr=EUR

MoonJ, lloydje33, Haiyunietje en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Ik eet ook geen vlees, en dat is best vervelend met alle maaltijden in BC waar juist wél vlees wordt geserveerd (dan toch liever het vega economy broodje ;)). Bij AF zijn volgensmij alle maaltijden met vlees; bij KL zijn er ook Vega-ontbijtjes/andere maaltijden als je geluk hebt (waldorf salade?).

Gisteren erg attente crew op de BCN > CDG vlucht, de purser was zelfs zelf vegetariër. Ik kreeg daarom nog een maaltijd van de heenweg erbij, zodat ik van beide maaltijden het linker deel met groente kon eten.

Hoop dat ze hier op korte termijn wat mee gaan doen, want het blijft irritant dat er geen maaltijdkeuze is (ook niet van tevoren te boeken).

FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Mee eens, er zou keuze moeten zijn.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ik heb idd ook een crew member die mij uit zichzelf iets van van de vorige vlucht kwam brengen. Hij zag me harken :D

Op de AF vlucht van CDG naar OTP konden we kiezen. Bief of Vega. De Vega optie was enorm smakelijk. Beter dan de WBC pasta bij klm.

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Hier nog mensen die de OTP run met Tarom hebben gedaan? Ik zag dat die 2-2 config hebben in de 737 :cool:

7. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Als ik dat geweten had :eek:

8. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Doe je m toch nog een keer joh.. :D

9. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik deed voor corona regelmatig de AMS-CDG-OTP-IAS en zocht dan speciaal naar segment CDG-OTP in een Tarom vanwege die 2 zitter. Helaas is het laatste domestic segment geen business meer en dat segment OPT - IAS dag +1..niet meer handig te doen.

Laatst bewerkt: 4 okt 2021
    MollyMoon en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bestaat dat niet meer dat je vegetarisch/halal enz. als special meal kan aanklikken bij een reservering?

11. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Op veel vluchten kan dat helaas niet. En áls je het al in je boeking kunt laten zetten via de Platlijn, dan doen ze er niks mee. Had dit bijv. aangevraagd op m'n vlucht van CPH > CDG, maar 'nee ze hadden niks aan boord gekregen'.

Volgensmij kan speciale maaltijdkeuze alleen op ICA vluchten, en niet daarbinnen (vluchten korter dan 3 uur voor AF).

MichaelNight vindt dit leuk.
  12. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik had gisteren de STAR Alliance livery op de Embraer tijdens VIE - IAS met OS.

Bijgevoegde bestanden:

Urbanjazz, MoonJ, Fripsmaster en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik vind alliantie Liveries of speciale liveries gaaf. Misschien een aparte thread for bijzondere liveries openen? Of is die er al? We zijn trouwens behoorlijk off topic hier...

14. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Raar hoor. Wat doen al die Halal en kosjere mensen enz. dan?

15. Haiyunietje

Haiyunietje Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Als ik het geld en vakantiedagen had ;-) Ik heb nog familie in de buurt van Toronto wonen ...

16. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Snap ik.

Maar Tarom is wel een beetje te doen in BC?

17. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Op AFKL EU businessclass vluchten.. Hopen dat er nog een vega broodje uit de economy is? Ik heb er in augustus een klacht over gestuurd naar AF, maar nog geen reactie op gehad.

18. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Voor de economy passagiers is er geen probleem, immers is er tegenwoordig altijd een vegetarische optie, en vroeger werd op vluchten waar de kans op 'halal' of 'koshere' passagiers groter is rekening gehouden met de catering of waren er vegetarische opties van de voorgaande vlucht beschikbaar.

In de european business klasse zijn er in principe ook vegetarische opties beschikbaar, maar dat dit beter kan is absoluut waar.

Want eerlijk is eerlijk, waar Turkish Airlines een uitgebreide maaltijd kan serveren, krijg je bij KLM een koude salade... Dus er zijn wel wat verbetermogelijkheden. Maar goed ik verheug mij altijd op de couscous uit de lounge.

19. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb tot nu toe geen enkele vegetarische optie gehad op een Europese businessclass vlucht. KLM had op beide vluchten de welbekende Mexicaanse salade (smaakte goed, maar moest de kip eruit harken, net als @Urbanjazz). Bij AF 3 keer vis, 3 keer vlees gehad.
    Behalve op de AMS>CDG vluchten, daar waren bij AF alleen koekjes

20. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Die EBC is toch ook echt een regelrechte schande?
    Het is dat we allemaal zo gestoord zijn om hier en daar een XP run te doen en/of vanaf een of andere stad te vertrekken omdat het goedkoper is naar een verre bestemming, maar anders zou er toch niemand een EBC ticket kopen van rond de 500 euro om vervolgens een salade te krijgen met een paar wijntjes..

Deel Deze Pagina