FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Niet alles opdrinken hè. Wij komen er ook zo aan :D
    Helaas vandaag met AF nr CDG. Bijna alle andere segmenten in KL gelukkig. Gisteren kregen we een koekje in business bij AF. Top service.
     
    Menno, beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dus ik moet me zo volproppen in de 2F...want ik ga daar vandaan met HOP naar GOT. Dat wordt zonder eten naar bed?
     
    Roberto vindt dit leuk.
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Was idd HOP van NUE nr CDG. Waar KL met Cityhopper je nog eten voorzet op kortere routes doet HOP dat niet. Onze twee segmenten nu in AF, vooral de tweede nr OTP verwacht ik toch iets te krijgen :rolleyes:
     
    MichaelNight en Carel1 vinden dit leuk.
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Gisteravond en vanochtend zat een andere persoon (die vooral FT las vanwege z’n taal) op onze vluchten die ook een run aan het doen was. Hij was nog niet zo ervaren volgens mij. Z’n plan is om over te stappen van BA naar KL/AF omdat hij over paar maandjes naar Frankrijk verhuisd en de dubbele XP is een mooie kickstart voor hem.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  5. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Voor de XP en Miles hoef je het niet te doen. Als ze je op een rechtsreekse vlucht zetten, kan je alsnog de miles en XP van de originele boeking claimen.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Oww ik dacht hier begrepen te hebben als je het vrijwillig doet dat je dan je XPs kan vergeten...
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is ook zo.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ook AF AMS CDG enkel twee knabbel dingen. Oh en uiteraard weigeren ze Engels te spreken zoals altijd. :mad:
     
    beuse242, MichaelNight, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Gelukkig is de air france lounge wel prima. Overigens bij KLM krijg je op de ams-cdg route nog steeds die gore kokosmacroon en terug niet eens meer een zakje chips, nee pizza snacks.
    Gelukkig zit er een zakje chips uit de lounge in mijn tas op de terugweg tegenwoordig.
     
    Carel1 en HarmDommisse vinden dit leuk.
  10. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Ze hebben bij mij de laatste 4 gewoon gegeven. Elke keer was 1 belletje genoeg naar de Platinum lijn.

    "Ik had A geboekt en heb B gekregen, kunnen jullie A bijschrijven." Nooit probleem mee gehad.

    Zeker naar intercontinentaal vraag ik op Schipgol wel eens een betere route, waarvoor ik dan uiteindelijk de originele XP krijg.
     
    Godenzoon14 en Ruut vinden dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik weet niet of ze dat bij de "Silverlijn" ook doen als die al bestaat...
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    AMS CDG KL.jpg menu AMS CDG KL.jpg
    AMS CDG met KL
     
    Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    CDG GOT met HOP stond 2 uur voor volgens schema. Dan krijg je iig wel wat. (Blauwe kaas weggespoeld met Whisky.) CDG GOT.jpg
     
    Urbanjazz, ppt en Carel1 vinden dit leuk.
  14. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    AF is Kilo Utrecht Tango
     
    MoonJ, Urbanjazz en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Graag dit soort dingen alleen melden als je er 100% zeker van bent :) Ik had namelijk ook hier gelezen dat je de punten vd originele vlucht krijgt en ben helaas erachter gekomen dat dit NIET het geval is. Ze zien dit namelijk als een voluntary change.

    Zo hebben ze mijn DUS-CDG-AMS-TRF omgezet in DUS-AMS-TRF: qua totale reistijd was ik geen minuut mee opgeschoven maar die 30XP ben ik kwijtgeraakt.

    De DUS-CDG-AMS was trouwens zo strak gepland (45min overstaptijd in CDG) dat ik me afvraag of je kunt gokken op dat ze je bagage niet op tijd meekrijgen en je vervolgens een vergoeding kunt krijgen van Amex…
     
  16. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Heb je al wel contact opgenomen met Flying Blue? Na mijn weten kan je de XP/Miles voor geboekte reis claimen.
     
  17. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Dan ligt het blijkbaar aan de medewerker aan de lijn OF is het voor 2021 veranderd. De 4 vluchten die ik deed waren allemaal 2020 en toen kreeg ik ze gewoon.

    Ik heb het nog even nagekeken. Zo had ik een vlucht AMS-CDG-LHR die men op Schiphol veranderde naar rechtstreeks LHR op de heen weg omdat er ruim plek was

    Screenshot_20210926-093412_KLM.jpg

    Werd na belletje gewoon op deze manier toegevoegd.
     
    Persona5 vindt dit leuk.
  18. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Eerlijk is eerlijk. Op de AF vlucht CDG-OTP waren een dame en heer die wél attent waren, wél Engels spraken en we konden kiezen uit maaltijden. Koos de Vega pasta met spinazie en iets ondefinieerbaars. Inclusief asperge salade. Erg lekker.
     
  19. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Eens! BCN-CDG vanmiddag ook prima service!
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Pre-Corona heel vaak CDG - OTP gedaan en was altijd tevreden. Hij staat dan ook in het schema als een 2,5 uur en langer. Dan is het so wie so uitgebreider. Helaas is mijn vaste route (AMS - CDG - OTP -IAS) niet meer handig. Want nu is OTP - IAS (+1 day). Ik ga volgende week dan ook helaas AMS - VIE - IAS met OS. Business weliswaar maar ik verneem dat dat "niks" is bij OS op korte routes....
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina