FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ja, bijvoorbeeld vanuit DUS 13 oktober mogelijk (kan zelfs als 3 stopper). Is snel te vinden, maar ook met langzaam vinden kom je een heel eind.
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    ITA matrix al gecheckt?
     
  3. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Helaas, ik heb vanochtend nog eens gebeld en die mevrouw zei duidelijk dat ze alleen de punten van de oorspronkelijke vlucht toekennen als de wijziging wordt geinitieerd door de airline. Dit wordt - hoewel het voorstel geheel vanuit het grondpersoneel zelf kwam en geen eigen verzoek was - toch gezien alsof ik de wijziging heb aangevraagd. Bye bye 30 XP…

    Good to know voor de runners hier!
     
    Amsterdam, TimH, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    CDG-AMS (van OTP-CDG-AMS-KRK) konden we niet halen zojuist. Originele vlucht vertraagd en terwijl we bij security stonden kregen we al meldingen in de app en sms’jes dat boarden gingen stoppen. Drama drukte bij security en paspoort controle op CDG tussen 2E en 2F.
    De vriendelijke #]*>&@¥!!!! van security zeiden dat ze niemand langs de drukte wilden laten om een vlucht te halen. In de tweede rij (paspoort controle) de PA desk gebeld die ons hebben omgeboekt op een vlucht later. Helaas AF.
    Wel erg prettig dat je bij de PA meteen iemand aan de lijn krijgt en je telefonisch kan omboeken :)
     
    beuse242, Carel1, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Die halen we nog. Ik stel me altijd flexibel op, ze hadden ons ook op CDG-KRK rechtstreeks mogen plaatsen. Overnachten is niemand mee geholpen.
    Indien ze je niet (via andere routes) op je bestemming krijgen dan krijg je volgens mij een vergoeding voor een overnachting.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Zodra m’n originele boeking niet gerealiseerd kan worden dan is voor mij alles onvrijwillig :)
    Dus dan krijg je vanzelf altijd de XP. Of je wel of niet de originele route nog kunt volgen of een aangepaste. Dit is idd alleen van toepassing indien vluchten veranderen buiten jouw toedoen.
     
    Amsterdam, Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  7. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    misschien handig om een nieuw besloten gedeelte te maken op het forum waar de technieken worden besproken.

    dan wil ik me er best over uit laten, tip ga eens in een bestaande 2 stopper de fare rules bekijken en zie dan waarom een bepaalde boekings klasse triggered.
     
    beuse242, Thijsk, Amsterdam en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ik kwam hem gewoon tegen op google flights via de methode van meerdere bestemmingen en dan de bekende route (via AMS-CDG) invoeren en kijken of er wat uitkomt. Kon vervolgens doorklikken naar KLM.de.

    Is inderdaad niet goedkoop maar wel mogelijk en dat was je oorspronkelijke vraag.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Beloning voor het vroege opstaan.
    Embrear 190 in Skyteam livery op KRK-AMS
     

    Bijgevoegde bestanden:

    HarmDommisse, Eagle, beuse242 en 12 anderen vinden dit leuk.
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Geen boarden via de slurf?
     
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    De eerste vlucht nooit op KRk. Dus ik vermoed aankomst laatste vlucht ook niet. Andere tijden wel via slurf.
     
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Mijn vlucht om 11:45 uur was gedeeltelijk met de slurf. Vervolgens met de trap naar beneden en dan lopen naar het vliegtuig. Mooie foto's van dat vliegtuig!!
     
  13. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    De een na laatste vlucht deze week. CDG-NUE met de fantastische service op AF.

    Ook tussen AMS en CDG krijg je dit voor gezet. Terwijl KL gewoon maaltijd service heeft.

    Nu moet ik wel zeggen dat na 8 KL vluchten waarvan 5 na de ontbijt-tijdstippen de Mexicaanse salade me de neus uitkomt. Vooral indien je net als ik geen dieren eet en je eerst met de hark de kip eruit mag vissen :rolleyes:

    Op korte afstanden is de service heel matig en arrogant met slecht Engels sprekend personeel bij AF. Op Bucharest was de service, het eten, het Engels gelukkig beter.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 29 sep 2021
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Even off-topic, maar heb mij dit altijd al afgevraagd. Waar zit de grens bij het overstappe dat f je de volgende vlucht niet haalt omdat de tijd echt te kort is door vertraging van de vorige, of kan een airline ook naar jou 'wijzen' dat het je eigen schuld is en je het wel had kunnen redden in dat bepaald tijdsbestek? Ondanks dat de rijen bijvoorbeeld gigantisch waren, bewijs dat maar?

    Ik weet dat vaak bij longhauls er iemand op je staat te wachten bij de gate om je te begeleiden naar je volgende vlucht, maar dat was bij jou niet het geval?

    Altijd bang geweest dat ik ooit in zo'n situatie kom en het is van pech, betaal maar ff flink bij om op de eerstvolgende te komen. Note: ik heb geen PA Service lijn...
     
  15. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik / we hebben dit al meermaals op verschillende luchthavens meegemaakt. Nog nooit een probleem geweest om iets om te laten boeken zowel telefonisch als bij een balie van een skyteam airline.

    Indien ze het verkopen dan moet je het kunnen halen. En je kunt altijd een foto maken mocht je op safe willen spelen. Nog nooit in de afgelopen 10 jaar heb ik meegemaakt dat ik geen omboeking kreeg. Wel aantal keren dat het koffer dan niet meer van de vlucht afgehaald kon worden (binnenlandse US vlucht) maar bij aankomst in hotel stond koffer al klaar (daarvoor wil ik vaker aansluitingen missen :))
     
    MichaelNight, beuse242, BartF en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    gelukkig is er alcohol:rolleyes:
     
    Ruut, Urbanjazz en MichaelNight vinden dit leuk.
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah dat stelt me gerust. Maar juist inderdaad omdat ze het verkopen, je het moet kunnen halen, maar met een beetje tegenslag qua vertraging vlucht 1 en/of drukte bij security/paspoort kan dat al gauw mislopen. Vooral als ik soms bij DL overstaptijden van 35-40 minuten zie in ATL of DTW...
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Soms is het duidelijk dat je de vlucht niet kan halen, dan ben je al vanzelf overgeboekt op een volgende vlucht.
    In andere gevallen wanneer het er om hangt wordt vooraf al bepaald welke passagiers een risico op misconnect hebben en wordt deze bagage als laatste geladen zodat men kan kijken of men toch nog komt opdagen bij de gate.

    Er zal altijd een handjevol twijfelgevallen overblijven, en die zal men dan op case by case basis behandelen, als je een overstap hebt van 2 uur en de vlucht is verder op tijd, dan kan zelfs bij drukte je natuurlijk niet makkelijk beroepen op overmacht, maar als je maar een uur hebt en het is druk zullen meer passagiers daar last van hebben en men heeft als uitgangspunt toch wel de passagier, tenzij echt aantoonbaar deze zelf de oorzaak is.

    Persoonlijk zijn ook alle problemen, ook ruim voordat ik enige status had prima opgelost, waarbij ik zelf wel eens expres een vlucht naar Düsseldorf heb gemist, de voorgaande vlucht was te laat aangekomen, we hadden 30 minuten, maar als ik echt had gewild hadden we deze wel kunnen hebben, maar ging eerst uitgebreid naar de WC, tanden poetsen, en toen was de gate bij aankomst gesloten, vervelend, dan maar gratis de bagage op Schiphol ontvangen en direct naar huis.
    Maar helaas als Platinum member ging dit bij een vlucht naar Brussel niet door, heb zo traag mogelijk gelopen na een vertraagde vlucht, eerst de drukste irij bij de transfer security opgezocht, kansloos op 2de kerstdag, dan is het gewoon rustig, heerlijk rustig staan wachten bij de paspoortcontrole waarbij de persoon voor mij niks in orde had, de gate was bij aankomst al 5 minuten gesloten, maar voor mij gingen ze de gate na overleg met de piloot weer openen... Zulke dingen moeten ze niet doen natuurlijk, maar goed, als ze dat doen ga je ook weer niet weigeren...
     
    beuse242, michiel1, BartF en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Makkelijk haalbaar op beide luchthavens indien je niet intercontinentaal arriveert (TSA). Indien je van binnenlandse vlucht arriveert kun je nog zelfs de lounge in soms.
     
    MoonJ en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Nou, het is natuurlijk prettig wanneer je voor werk reist dat ze deze extra moeite doen om je aan boord te krijgen, maar dit was een privé vlucht, en de enige reden via Brussel was de prijs.
    Ze hadden hier echt op mij zitten wachten, en toen ik aankwam was het oh meneer ozzietukker, we hadden al gehoopt dat u zou komen, we hadden al met de piloot overlegt en waarschijnlijk kunt u nog gewoon mee... Ja dan zeg je ook geen nee meer natuurlijk...
     
    MoonJ, ErwinLansing, Urbanjazz en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina