FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb dit jaar (waarschijnlijk net als enkele anderen op dit forum:D) ook nog een KRK run staan vanuit DUS, let us know hoe dit afloopt.
     
  2. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb later dit jaar ook de KRK run staan (26-28 nov). Op de dag van de terugvlucht is het laatste deel (CDG-DUS) anderhalf uur vertraagd ten opzichte van de origineel geplande tijd. Hierdoor zou ik mijn aansluitende vlucht van DUS naar AMS uit een andere boeking missen. Na hierover contact te hebben gehad met KLM stelde zij zelf voor om KRK-AMS-CDG-DUS te wijzigen in KRK-AMS-DUS waardoor ik mijn terugvlucht naar AMS in de middag gewoon kon halen. Ik heb gevraagd om ik dan wel de XP's en miles zou krijgen zoals deze op het originele ticket stond. Dit beaamde de medewerkster aan de telefoon, omdat het een involuntary change betreft. Onderaan het nieuwe uitgegeven ticket staat bij de ticketvoorwaarden ook de code INVOL REROUTE.
     
    Ready2Board en UnknownMember4379 vinden dit leuk.
  3. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Dit ging bij mij precies hetzelfde, na de vlucht even bellen en de XP's wowrden bijgeschreven.
     
    UnknownMember4379 en Nevs vinden dit leuk.
  4. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik zit er ook over te denken om een run te doen om goed op weg te blijven voor plat for life (geen idee hoe het zakelijk reizen dadelijk wordt). Nu zijn de voorwaarden voor verlenging zoals ik ze begrijp zo dat als je periode afloopt in 2021 je gewoon gereset wordt naar 0 XP.

    Mijn periode loopt tot 31 Oktober 2021, zoals ik het lees heeft het geen zin een run voor die tijd, alleen als ik boven de 300 XP kom, dat wordt echter lastig met 220 XP te gaan.

    Verstandiger om een run na die tijd in te plannen, maar wel voor het eind van het jaar vanwege dubbele XP.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. Zouden jullie 8500 euro over hebben voor Platinum voor life? Dan zou ik nu je slag slaan :) Voor life heb je 10*300 nodig = 3000 XP. Dat zijn naar boven afgerond 17 KRK runs * pakweg 500 EUR= 8500 euro :)
     
  6. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @xprunner investeren in ietwat extra XP op de teller durf ik wel aan, maar zo extreem als wat jij schets zou ik nimmer aandurven. Immers, KLM/AF kan eigenhandig de voorwaarden van het programma aanpassen waarmee je zomaar ineens je resterende XPs kan zien verdampen.
     
  7. T was ook meer bedoeld als grapje : wat een kapitaal kost het eigenlijk was de achterliggende gedachte . Zelf doe ik die platinum life run niet, zeker om de reden die jij noemde @theflyingrobman
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  8. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43

    Ik snap je frustratie maar het is wel een voluntary change dus dan telt de ORC (Original Routing Credits) regel niet. Het zou natuurlijk ook wel te makkelijk zijn als je runs boekt op lastige tijden met veel overstappen die dan ook nog vaak goedkoper zijn dan met minder overstappen om dan vervolgens dat maar in te korten en wel alle XP's te krijgen.

    maar neemt niet weg dat het heel erg zuur is als je hier niet vanaf wist en je puur voor die XP's gaat. heb zelf in het verleden regelmatig dat aanbod gehad op DUS zeker omdat de KLM vlucht op bijna de zelfde tijd naar AMS gaat als de AF vlucht naar CDG. Als je dan vervolgens tegen die balie zegt nee ik wil perse me originele route wordt je vaak raar aangekeken. het concept XP runnen is niet bij iedereen duidelijk

    aan de andere kant, door de dubbele XP's is het wel makkelijker nu om de schade in te halen.
     
  9. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ja, en door dit soort fratsen zegt Flying Blue volgend jaar "roll-over XP doen we niet meer, alles boven de 300 vervalt, je kunt nog wel 1800 xp sparen voor ultimate, maar that's it".
     
  10. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Over involuntary changes gesproken, ik heb het ook wel eens omgekeerd gehad: had een vlucht AMS-DUS (destijds simpelweg omdat de gehele boeking goedkoper was en niet vanwege een XP run) en ben toen door een geannuleerde vlucht omgeboekt naar AMS-CDG-DUS. Tot m’n verbazing zag ik dat ik daar 10 (ipv 5) XP voor kreeg. Geen grote, wijze les maar wel een leuk weetje.
     
  11. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Als het mij aangeboden wordt zeg ik nee en dat ik dit speciaal zo heb geboekt omdat ik in CDG wat te doen heb. Wat in wezen klopt want ik wil echte champagne drinken in de lounge (en de Clarins massage doen)!
     
    MichaelNight, Ruut, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ho-ho :mad:
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  13. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Mijn DUS -KRK run is ook verpest, vluchten geannuleerd of een hele lange overstap. Ik heb een terugbetaling gehad.
     
  14. Heeft iemand nog een tip voor me? Mag dit jaar nog vluchten naar Zürich maken, kan dag eerder weg en dag later terug. Zit hier nog een XP-runnetje in?
     
  15. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Gewoon via Parijs? In de periode dat ik keek zelfs goedkoper dan rechtstreeks...
     
  16. Ik zeg het niet echt helder .. ik bedoel dat het een vlucht moet zijn binnen drie dagen , dag 1 heen, dag 2 klus, dag 3 terug . Daarvan lijken de kosten via CDG veel hoger
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik denk dat KLM weet dat er een bepaalde groep is die XP runs doet, maar dat is dan zogenoemde bijvangst, want uiteindelijk gaat het er ook om om bestaande klanten te behouden zodat ze bij je blijven boeken.

    Wel is het inderdaad riskant om nu te gaan voor enkel XP zodat je genoeg saldo hebt want ik denk dat men in de toekomst daar wel naar gaat kijken, maar niet op korte termijn, eerst wil je weer passagiers aan boord hebben die bij je blijven boeken. Want de US markt open geeft een goede impuls voor KLM.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  18. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    KL/AF heeft een J-tarief van 433,-, maar die vereist ofwel minimaal drie nachten, of een zaterdagnacht. Zo filteren ze zakenreizigers er een beetje uit.
     
    Thijsk en UnknownMember4379 vinden dit leuk.
  19. Goeie tip, dank.
     
    Haiyunietje vindt dit leuk.
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Sooo ik zat hem wat dat betreft wel te knijpen vandaag bij de incheckbalie. Ik ben momenteel met AMS-CDG-GOT bezig en ik was zo vroeg dat er blijkbaar nog 2 of 3 rechtstreeks gingen. Zonder mij te vragen zei ze "eens kijken of er plek is". Ik heb het gauw afgekapt door net als jij te zeggen "Neenee ik heb wat te doen in CDG!" . In feite natuurlijk ook niks dan echte champagne drinken. Maar dat hoeft zij niet te weten. Dat we wat te doen hebben op CDG houden we er in!;)
     
    Persona5, Ready2Board, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina