FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Gedeeltelijk mee eens. Voor iemand zonder status en wordt het een exclusievere vlucht. Skypriority, lounge, extra bagage en exclusiever in het toestel zitten.

Iemand die al skypriority voordelen geniet, de lounge in kan en geen bagage neemt… heeft vrij weinig aan Europe business class. Het enige positieve is wat extra ruimte (vrije middenstoel, niet bij Hop!/KLC), wat extra aandacht van crew, en als je niet vegetarisch bent ook wat lekkers te eten.

Losse vluchten in businessclass zijn inderdaad zonde van je geld; behalve in het geval je inderdaad XP runs doet of het het waard vindt.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Is inderdaad waar, de sky prio voordelen heb je dan natuurlijk ook als extra! :)

Ook qua F&B aan boord dat dat zo is gedowngrade momenteel kan ik niet begrijpen.

3. Een voordeel van BC, stoel vrij, had op mijn vlucht van OSL-AMS (vorige week) geen functie. Een enorme passagier viel steeds in slaap met zijn hoofd op mijn tray. Met vrije stoel er tussen ja.

4. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik zou de kwaliteit van het eten en drinken niet vergelijken met AF op die route. De "champagne" is een lokale Roemeense schuimwijn bijvoorbeeld en de "cognac" ook een lokaal goedje. Verder wel al het gangbare.. whisky en zo. Het viel mij ook op dat de crew enorm kan verschillen. De ene keer deden ze alles om het naar je zin te maken (jas aannemen en in garderobe doen, drank blijven bijvullen enz.) en weer een andere keer kwamen ze de pantry niet uit en moest ik zelf naar hun lopen om mijn drinken te halen. Voor mij gaven wel de grote stoelen de doorslag om het liefst Tarom te doen. Heb ook altijd geluk gehad dat er niemand naast me zat als ik alleen vloog. Maar bij boeken op vliegtuigtype letten want er schijnen ook toestellen met 3 - 3 te zijn..

disclaimer: info van pre-corona.

MollyMoon vindt dit leuk.
  5. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Frispmaster schreef ergens dat FB geen service heeft door covid. Alleen water. Ik vraag me af hoe dat dan zit met Tarom. Is tenslotte een Oostblok buurland van Bulgarije...

6. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    En dan ben ik weer benieuwd hoe het met Croatia Airlines zit. Vlieg binnenkort CDG>ZAG met Croatia in business.

7. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Van de website van FB:
    • Please note that due to the situation with the spread of Covid-19:
      - From March 18, 2020 only bottled mineral water is available on board;
      - Access to business lounges and fast track lanes is limited at most airports.
    Op SOF was er geen fast track lane open (op AMS met AF afgelopen vrijdag trouwens ook niet).

MollyMoon en MichaelNight vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Austrian airlines was ook op de short haul full service als voorheen. Priority services en Fatsoenlijke maaltijd en drank a volonté..Is dan ook geen Oostblok airline..

9. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    edit: Inderdaad zo te zien op Tarom ook nog niks. Voorlopig daarom ook no go als XP run voor mij. Zeker gezien wat ze durven te vragen voor business....
    upload_2021-10-5_12-13-38.png

Laatst bewerkt: 5 okt 2021
  10. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    We zijn ook hier weer best off topic aan het gaan. Maar wel heel interessante informatie. Kan een moderator niet een thread maken waar we onze ervaringen aangaande de actuele (Covid) service aan boord verzamelen? We weten nu: KL , OS is weer OK. AF niet op short haul maar wel weer langere vluchten in EU. RO en FB zijn qua service nog helemaal niks...iemand nog meer info?

Amsterdam, MichaelNight en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    On topic blijven aub ;). En stel je vraag een keer want ik las ‘m elders ook al.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja klopt..ik doe de "runs" op het randje van de eisen om Gold te worden. Voor mij is Gold genoeg. Dan ga ik binnen Europa economy met de voordelen van Gold. Ik vind rode wijn toch lekkerder dan Cava dus op een klein vluchtje naar ALC of zo heb ik aan een of twee rode wijntjes genoeg. Volgieten heb ik me dan inmiddels al gedaan in 25.

Edit. En ik heb mijn standaard route AMS ... IAS die ik nu maar met OS doe voor 338 euro met 4 vluchten in business en echte full service...

Laatst bewerkt: 9 okt 2021
    Persona5, Vliegende_Keep en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Een lokaal goedje ben ik ook niet vies van :p

Maargoed, mocht ik een OTP run gaan doen dan zal ik idd rekening houden met vliegtuigtype, anders maar gewoon voor AF kiezen

MichaelNight vindt dit leuk.
  14. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    CDG - Oslo met maaltijd idd.

MichaelNight vindt dit leuk.
  15. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Met 120 XP voor de kwalificatiedatum heb je 1 jaar Platinum + 1 jaar Gold (zonder iets te doen). Als je wacht tot je nieuwe kwalificatie periode heb je 180 XP nodig.

MichaelNight en Daeni vinden dit leuk.
  16. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    De kip zou toch apart geleverd moeten kunnen worden? Lijkt me de meest eenvoudige optie (al is het kwaad voor vegetariërs dan al geschied).

Menno vindt dit leuk.
  17. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Als ze dit zouden doen, zou dat inderdaad een alternatief zijn wat werkt. Het kwaad is inderdaad al geschied :D, maar in elk geval wel iets te eten aan boord!

MoonJ en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  18. Persona5

Persona5 Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand hoe je met een BC ticket een Economy stoel kunt kiezen? Ik ben de KRK run aan het doen en vlieg morgen de KRK-AMS leg met een vriend die een Eco ticket heeft. Het zou ergens wel fair zijn om ons beiden dan Econ Comfort te geven maar misschien werkt het niet zo :)

19. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Via selfservice niet mogelijk. Je hebt met twee verschillende reisklassen te maken die dus echt van elkaar gescheiden zijn (letterlijk het gordijntje).
    Je kunt het wel bij checkin proberen, of even bellen met de customer service. Maar dan ga je ook in serviceniveau omlaag. Anders aan boord even vragen. Daar zijn ze vaak het meest flexibel, en krijg je misschien nog wel een maaltijd als je achter het gordijntje zit.

MollyMoon, lloydje33, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ook de laatste leg (VIE - IAS) is business . Precies de reden dat ik waarschijnlijk vanaf nu mijn vaste bestemming IAS met OS ga. De service is ook prima in OS . Was 338 euro zelfs (geen 358) . Gewoon geboekt op OS website.
    upload_2021-10-8_12-9-56.png
    upload_2021-10-8_12-10-26.png

Deel Deze Pagina