FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij OS en LH is het overigens nog wel te boeken op korte vluchten business. Zo zou het toch overal moeten zijn,,
    upload_2021-10-8_12-22-12.png
     
    Menno en MollyMoon vinden dit leuk.
  2. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    @Air France en @KLM lezen jullie even mee? ;-)
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Oké het ligt iets genuanceerder. Bij Lufthansa geldt dit ook niet op de shorthaul businessclass vluchten < 75 min.

    Please note that special meals are usually offered in Economy Class on flights of more than 185 minutes’ duration and in Business Class on flights of more than 75 minutes’ duration.
     
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ow aha... Mijn 2 segmenten waren 2 uur en 1,5 uur in busi met OS. Ik had wel die opties. Ik kan niet zo gauw vinden hoe dat dan bij OS zit op hele korte vluchten. Maar >75 minuten bij LH is wel een stuk beter dan helemaal niet binnen Europa zoals bij AF..
     
    Menno vindt dit leuk.
  5. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Over maaltijden gesproken, hoe lang moeten we het nog doen met die Mexicaanse kipsalade bij KLM.. :(

    OT: gisteravond teruggekomen uit KRK. Door vertraging op de AMS-CDG leg is mijn bagage niet meegekomen. Baliemedewerkster in DUS: “our sincere apologies, we will do everything we can to deliver it to you tomorrow as you are a Gold member.” Nog niks gehoord, ben ook niet van plan de hele dag thuis te gaan zitten wachten.

    Huidige saldo trouwens: 299 XP :’D
     
    MoonJ, ppt, beuse242 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ik heb hier ooit gelezen dat je kan bellen voor die 1 XP. Kan iemand dat bevestigen?
     
    Persona5 en Ruut vinden dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt niet bellen maar er zijn mensen geweest die ongevraagd de 1XP hebben gekregen van AF/KL... Sommige waren tevreden, sommige ook niet aangezien ze een buffer aan het opbouwen waren voor het jaar erop.
     
    Persona5 vindt dit leuk.
  8. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Dan gaat direct je nieuwe jaar in.

    Misschien beter om te wachten tot je weer een leuke reis hebt staan met bellen. Of eventueel vlak daarvoor een hotel via Accor koppeling of upgrade naar platinum creditcard (kan je de nieuwe status meteen delen met een familielid of vriend). :)
     
    Persona5 vindt dit leuk.
  9. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren zijn mijn 300XP afgeschreven. Nu precies 600XP over. Niet echt Ultimate niveau dus, maar mag niet klagen. Nu 4 jaar Plat. Met een buffer van 2 jaar vooruit + in principe geen verandering in reisgedrag, komt Plat for Life wel in het vizier.
     
    Amsterdam, Thijsk, ErwinLansing en 10 anderen vinden dit leuk.
  10. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    hahaha, dit ben ik zei de gek ⬆️ Zodra Pl for life binnen is (dit jaar) dan boek ik deze vluchten niet meer..
     
    Thijsk, Menno, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik had niet de mexikip maar wat anders laatste keer CDG met KL...

    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MollyMoon vindt dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb net de Waldorf op, lekker!!
     
    MollyMoon, beuse242, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. BoomBoom

    BoomBoom Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Net ook een leuke geboekt. Niet bedoelt als run, maar het kon niet echt anders.

    Business Class van AMS via CDG en MAD naar LCG en weer terug.
    Mooi een meeting in LCG gepland en in MAD dus erg nuttig.

    148XP punten. Op naar Platinum for life!!
     
    MollyMoon, MichaelNight, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Voor 483 Euro (incl. reserveringskosten) kun je in november kerstinkopen in Oslo doen en 120 XP verdienen op AMS-CDG-OSL-CDG-AMS. 2 overnachtingen was het minimum dat ik zag op klm.com en Google Flights.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    denk dat je beter (lees: goedkoper) kerstinkopen kan doen in KRK :D
     
    Thijsk, MollyMoon, MichaelNight en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Na al die KRK berichten kon ik het niet weerstaan om ook deze run als weekendje weg te doen. So far, not so good o_O

    Gisteren zag ik dat KLM eigenhandig de gehele heenreis gewist had uit mijn boekingen! Gewoon 0,0 correspondentie waarom of hoe, het is dat ik online wilde in checken dat ik er op tijd achter kwam.

    Dankzij @xprunner zijn tip van het Franse nummer tenminste iemand aan de lijn kunnen krijgen die mij heeft omgeboekt; KLM is in Nederland per telefoon en WhatsApp gewoon onbereikbaar.
     
    Thijsk, MollyMoon, MichaelNight en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Hebben ze een reden gegeven voor de annulering, en is het gelukt om je originele reservering terug te krijgen voor hetzelfde tarief?
     
  18. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @Escape, het was niet meer mogelijk om de route van mijn oorspronkelijke reservering te vliegen (vlucht van CDG-AMS vol). Ik heb dus ook een involuntary reroute gekregen, 6-uur later vertrek vanaf DUS rechtstreeks naar AMS. Natuurlijk was Murphy's law van toepassing, flinke vertraging met krappe overstap. Uiteindelijk voor niks gestrest, bij aankomst in AMS had de vlucht naar KRK inmiddels ook vertraging :eek:

    Gisteren eindelijk KLM telefonisch kunnen spreken, ze gaven aan dat helaas bij meerdere reizigers de boekingen pardoes gewist waren doordat ze achter de schermen aan het voorbereiden zijn voor het afschalen van de voucher-functionaliteit.
     
  19. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Het kan toch niet dat ze bookings cancellen omdat ze "iets" aan het voorbereiden zijn in de app?
     
  20. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Vroegah wis je pas dat je vliegtuig was geannuleerd toen je op Schiphol aankwam :D:D:D
     

Deel Deze Pagina