Chaos op Schiphol

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 1 apr 2017.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vandaag heeft KLM het advies weer naar 2 uur terug gebracht. Ik zal morgen eens kijken hoe druk het is.
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Morgenavond met Transavia en dus zonder SP security. Ben benieuwd.
     
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Naar welke bestemming? Maakt verschil tussen schengen of non-schengen wat uit?
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vanmorgen om half 8 bij Schengen door de Privium/SP in 3 minuten. Het zag er overal rustig uit, geen lange rijen.
     
  5. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Volgende week woensdag ga ik voor het eerst in lange tijd via Schiphol, ben Dusseldorf gewend. Vlieg om 20 over 11 in de ochtend, dus als ik om 6 uur 's ochtends in Roermond vertrek, ben ik om 8 op schiphol (ga ook voor het eerst met de trein)...en dan zou het genoeg moeten zijn denk ik! Ben benieuwd naar de drukte
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is normaal gesproken ruim voldoende, zeker als je binnen Schengen vliegt. Ik ga altijd uit van 2 uur van tevoren en heb nog nooit eenvlucht gemist. Ik heb wel Privium/SP.
     
  7. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Nouja ik ga naar Abu Dhabi / Bahrein...en ben Platinum AB...heb een EY boeking (dus geldig) maar uitgevoerd door KL....ben benieuwd...voor het eerst in 6 jaar weer eens met KL long haul vliegen...
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Net transfer van Schengen naar niet-Schengen. Om 07:30 was het niet druk, maar wel een lange rij want maar een loket open. Veel mensen kwamen net achter mij aan, dus snel vol. Gelukkig waren ze net bezig met de automatische poortjes te openen, die direkt uitvielen met een computerstoring. Een reboot later ging het toch lukken. Al met al iets van 10 minuten in de rij.
    Beter dan de chaos op CPH, waar de schoolvakantie begonnen is. Al om 04:30 een gekkenhuis, dus dat beloofd wat voor de rest van het weekend.
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dan kun je in ieder geval gebruik maken van de priority lane bij de security. Volgens mij heb je ruim de tijd,
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    In vlieg vaker van CPH en als FB Gold mag ik gebruik maken van de VIP lane. Eigenlijk heb ik nooit langer dan 10 minuten nodig om daar door de security te gaan.
     
  11. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Hmm, geen VIP lane gezien, of ik heb niet goed gekeken of die zat dicht. Ik zag alleen een grote rij voor het loket in het midden "Alle paspoorten". Maar goed, het zag er wat chaotisch uit, maar toch rap er doorheen en met meer dan 3 uur transfer minder tijd om te vervelen in de lounge, die goed vol zit.
    Bedankt voor de tip voor de volgende keer!
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Op CPH wordt de VIP lane al op de grond aangegeven vanaf de roltrap. Als je die volgt kom je vanzelf bij het controlepoortje aan de rechterkant.
     
    Wes vindt dit leuk.
  13. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Oh, sorry, ik bedoelde AMS van Schengen naar niet-Schengen. Op CPH was ik er in nul-komma-niks doorheen en stond bijna 10 minuten voor openingstijd bij de ingang van de lounge :)
     
  14. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb met privium ook vrijwel nooit problemen op Schiphol. Wat ik me wel afvroeg... Waar denken jullie dat de bottleneck zit: Bij de mensen die hun koffers aan het leeghalen zijn of bij het stuk band na security, waar gewoon teveel koffers de verkeerde band op rollen?
     
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat laatste, ik zie iedere keer een hele rij kratjes de verkeerde kant opgerold, en dan is de hele band tot in de scanner gevuld waardoor iedereen een tijdje moet wachten tot er weer wat schot in de zaak komt. Zaterdagochtend naar DUB, ben benieuwd of er al wat vakantiedrukte is...
     
  16. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Vanmorgen op AMS aangekomen vanuit LHR. Ik heb ruim drie kwartier in de rij moeten staan om de Schengenzone binnen te komen! Echt niet normaal dat die rij al bij de gates begint.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Gisteravond teruggekomen uit WAW via CDG. Toen ik naar beneden ging richting bagagebanden kon door de glazen wand zien dat het bij de KMar vol stond.
     
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Gisterochtend naar SOU, het was rond 07:00. Check-in, security en douane ging allemaal vlot. Ik ben bang voor mijn terugkomst vrijdagochtend vanuit LHR...
     
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Vanochtend vertrokken vanuit AMS. Viel me mee. Kwam om 08.10 aan met de trein, mocht vanwege mijn etihad platinum status toch gewoon sky prio inchecken (wel druk vond ik, 10 minuten wachten). Toen via priority security, 10 minuten. Toen naar boven paspoortcontrole. Stond eerst in de EU rij...maar dat schoot echt niet op. Zag dat mensen die veel later kwamen in de alle paspoorten rij snel aan de beurt waren. Geswitcht...en inderdaad, snel aan de beurt. Alle poortjes waren wel open. Vond het een stuk minder prettig dan bijvoorbeeld op DUS, wat ik gewend ben, maar veel minder erg dan gedacht
     
  20. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Als het goed is kun je bij de gate direct in de rij aansluiten. Vervolgens mogen dan groepjes van 15 à 20 mensen met de roltrap naar beneden om vervolgens nog een keer in de rij te mogen staan. Ik kan me niet voorstellen hoe dit in juli en augustus zal gaan...
     

Deel Deze Pagina