Chaos op Schiphol

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 1 apr 2017.

  1. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag rond 11 uur door T3 non schengen security. Wachttijd was 10-15 min. Liep goed door en bij de zelfservice paspoort geen rijen. De rij ernaast was wel lang. Al met al binnen 20 min. door security en douane, niet slecht veel me heel erg mee.
     
  2. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren op weg naar m'n werk even een stop gemaakt op Schiphol, voor een kennis een toeristenkaart voor Suriname gehaald. Had gerekend op een rij van honderd man of zo, maar er was slechts een reiziger voor me. Binnen tien minuten was ik weer bij de volgende trein.

    Toeristenkaart is eigenlijk een visum, voor eenmalig binnenkomen in Suriname.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Op dit moment absolute chaos. Rij voor Vertrek 2 begint rond balie 22 in Vertrek 3. Filter 3 is nu nog rustig.
     
    BIndair en Lionell vinden dit leuk.
  4. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb het ook op Flyertalk gemeld, maar eerder vandaag (ben ondertussen in SF) was het echt een drama. Ik kwam rond 8:30 aan en de rij voor Priority(!) bij Vertrek 2 liep zo'n beetje het hele gebouw door, met honderden en honderden mensen in de rij. Het ging echt meerdere gangen door.

    Kwam meerdere mensen tegen die hun vlucht hadden gemist, en ook mijn vlucht kwam 45 minuten te laat aan omdat mensen dus niet op tijd door controles kwamen en er dus baggage van het vliegtuig afgehaald moest worden. Wat een erbarmelijk gepruts van Schiphol. Ik heb zelden zo'n mismanaged vliegveld gezien.
     
    BIndair en Lionell vinden dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Rij vanochtend in Vertrek 2 is 100 minuten voor non-prio!
     
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    dit hing al geruime tijd in de lucht, veelvliegers zagen dit gewoon aankomen en ook de luchtvaartmaatschappijen hadden hier al voor gewaarschuwd. Schiphol is een puinhoop, de marecchaussee is onderbemand en de security functioneerd niet. Het lijkt of verschillende instanties ( Schiphol, Kmar, Security) naar elkaar wijzen en er een soort van impasse is ontstaan. Zag gisteren een directeur operations schiphol op het journaal die het allemaal uiterst vervelend vond ( antwoord 1 bij een klacht in een callcenter, toon empathie) mar verder het niet zo serieus leek op te nemen. Wij doen ons best en ja als iedereen tegelijk komt is er een rij net als met autoś. Vriendelijke lach en verder. Wie heeft er de leiding op schiphol, wie zegt dat dit onacceptabel is, iemand die het weet?
     
  7. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    nog even over de securitycheck. bijna altijd hetzelfde. de bagage gaat door de scanner en bij het beoordelen gaat er iets fout. soms zie je dat meer dan de helft van de bagage apart gezet wordt voor een nadere handmatige inspectie. WAAROM??
    gefrusteerde reizigers want het kan zo maar betekenen dat het meer dan 20 minuten duurt voordat jouw trolly geinspecteerd wordt door iemand die uiteraard geen haast heeft. Er is dan inmiddels een rij naast de rij ontstaan. Zie ook managers rondlopen die de security moeten aansturen maar het wordt gezien als normaal er wordt niet ingegrepen. En kom niet aan met veiligheid eerst want naar mijn becheiden mening gaat het dus fout bij de beoordeling van de scan. Ik heb het al eerder gezegd andere vliegvelden met een gelijksoortig systeem ( CPH, BAR) functioneren gewoon. Op Schiphol is dit door de jaren altijd moeizaam gebleken. Misschien heeft het met geld te maken, als je niet betaald krijg je ook niets? ik zou het ook best waarderen als het security personeel niet half schreeuwend van band naar band met elkaar praat over wat ze gisteren gedaan hebben, Of mij geen high five aanbied als ik zonder problemen door de scanner ga. Of tegen Privium passagiers schreeuwt wat er niet in de bagage mag ( je bedankt ik weet het al ben hier elke week) .
    Zo Moeilijk Hoeft Dit Toch Niet Te Zijn??
     
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Gepruts en mismanagement ten top. KLM vraagt pax 3uur voor vertrek aanwezig te zijn ook voor EU Vluchten. Schiphol communiceert kom op tijd maar niet te vroeg dus geen 3 uur, 2 uur is ok want "onze systemen" zijn daar op afgeregeld. Realiteit is vertraagde vluchten want Pax niet aanwezig maar bagage wel, schadeclaims van airlines, frustratie overal en reputatieschade die niet te berekenen is.
    Oh ja, ik denk niet dat het snel gaat veranderen, maandagochtend ben ik er weer ben benieuwd....
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vrijdagmorgen was het druk op Schiphol, maar in de Schengen priority line stonden er maar 5 mensen voor mij. Ik was er in 5 minuten doorheen. Deze keer bij uitzondering zelfs geen second screening.
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Tot op heden redelijk gevrijwaard geweest van lange wachtrijen, maar ik zal dinsdagochtend m'n geluk weer eens beproeven.
     
  11. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Helemaal mee eens. Ik heb nu security / douane gezien in 30 landen en misschien wel meer dan 100 steden en geen enkele stad -- geen enkele! -- is zo stom als die van Schiphol. Waarom moet je in godsnaam elk kabeltje verwijderen? Waarom is een cameralens of een email pinnetje genoeg om je tas naar secondary te sturen? Waarom is er in godsnaam blijkbaar geen performance review van dit proces en hoe hard men hier werkt, aangezien de inspecties op een enorm sloom gangetje gaan? Het is echt een verschrikkelijk slecht systeem dat nu onder haar eigen inefficiëntie loopt te kreunen voordat het ongetwijfeld bezwijkt. Ondertussen pakt Schiphol meer en meer LCCs en meer vluchten en word de chaos steeds groter.
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ook mee eens. Ik vermeldde al speciaal dat er vrijdag geen second screening voor mij was. Dat is op Schiphol een uitzondering. Ik heb altijd hetzelfde in de koffer en heb nooit een second screening op een luchthaven, behalve op Schiphol waar het bijna altijd raak is.
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nog even als aanvulling. Waarom altijd een pat down nadat je door de scanner bent geweest. Dat gebeurt bijna nergens. Ik dacht dat de scanners kwamen in plaats van de pat down. Op Schiphol is het allebei, ook dat kost weer extra tijd.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    75% false positive rate. :mad:
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  15. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik zag op het journaal een KLM woordvoerder ook kritiek geven op Schiphol -- goed zo. Hoe meer reizigers, vliegmaatschappijen en andere organisaties hier kritiek op geven, hoe meer het duidelijk is dat Schiphol gewoon aan het prutsen is. Ik hoop dat ze het ook duidelijk maken dat de procedures van Schiphol slecht zijn, niet alleen de infrastructuur.
     
  16. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Allemaal kunstmatige drukte en opzettelijke media ophef van de Schiphol groep om tijdens de formatie periode waarschijnlijk het, nu al gedoemde, vliegveldje van Lelystad weer op de agenda te krijgen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  17. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Kwam vandaag rond 7 uur aan op schiphol in de avond en was eigenlijk erg rustig. Mischien 5 minuten wachten voordat je overal doorheen bent. Lijkt vooral de ochtend te zijn.

    Sprak nog een KLM stewardess die er absoluut niet van te spreken was. Ondanks alle drukte was de crew op me vlucht erg effecient en vriendelijk.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Wat een verschil met Dusseldorf. Laatste 3 weken 4 keer vanaf daar gevlogen, heerlijk wat een rust!
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  19. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Nou nou, nu schrijf je de Schiphol group wel heel veel competentie toe...
     
    TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  20. VinceVoyage

    VinceVoyage Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Vanochtend rond 6 uur stond de rij ook weer door vertrekhal 2 heen. Gelukkig kon ik er langs met priority en stond ik in 10 minuten aan de andere kant.
     

Deel Deze Pagina